تاکید قرآن بر رعایت حق الناس – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی عصر پنجشنبه در سخنرانی در جلسه تفسیر قرآن با اشاره به اهمیت حق و حقیقت. مردم اهمیت قانون را بیان می کند مردم آنقدر زیاد است که حتی شهادت در رکاب امام حسین(ع)آ) برای کسانی که آن را نقض می کنند راهی وجود ندارد.

او اعلام کرد که اجرای دین و حقیقت مردم همچنین دامنه وسیعی دارد، مخصوصاً مسئولین، مهم ترین نکته رعایت این نکته است: با توبه واقعی همه گناهان بخشیده می شود، اما اگر حق باشد مردم باشد، باید پرداخت شود، بر روی پل عدالت مردم این سوال پیش می آید که حق با کیست مردم در گردن، آنجا متوقف می شود و نمی تواند عبور کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: درست است مردم دایره بسیار وسیعی وجود دارد، تهمت، تهمت، دل شکستگی، زخم زبان، تحقیر، فحش دادن، سرزنش رفتار و گفتار فردی که او را در جامعه شرمنده می کند، از مصادیق ناسزاگویی و پایمال شدن حقوق طرف مورد اهانت است. اتفاق افتاده، توهین مساوی است با ظلم، ظلم یعنی تضییع حقوق دیگران.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه امام باکریآ) می گوید پیامبر گرامی اسلام در معراج از خدا پرسیدند که مؤمن در تو چه جایگاهی دارد؟ عزت و شرف و حیثیت و احترام یک مؤمن به نظام خدا چقدر است؟ که خداوند می فرماید: همه به ولی من و عشق من دعوای خود را ناسزا گفته ام، در اسرع وقت به کمک معشوق خواهم رفت، طبق این حدیث، توهین به مومن و عشق اهل بیت یعنی دشمنی و جنگ با خدا، پیامبر می پرسد ولی شما کیست؟ خداوند می فرماید: این حافظی است که از او عهد دوستی پیامبر و حضرت علی (ع) بسته ایم.آ) و فرزندانشان باقی می مانند.

وی با اشاره به اینکه خداوند در حدیثی دیگر به عزت و جلال خود سوگند یاد کرده است که حق الناس را تضییع نکند، افزود: این هشداری است که در تعامل با یکدیگر به این امر توجه کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند آرای مردم عادلانه است گفت: مردم و اگر کسى به اینها احترام نگذارد و حقوق مردم را به هر نحوى تضییع کند، از طرف پیامبر گرامی اسلام و امام بکر وارد این احادیث شده است.آ) می توان ادامه داد: در انتخابات اگر کسی حق ندارد و تایید می شود، حق با اوست مردم بله، اگر کسی درست گفته و مورد تایید قرار نگرفت، درست است مردم آنجا متوجه نشدیم، ما شیعیان امام علی (ع) هستیم.آ) ما باید راه او را ادامه دهیم، پرچم ما پرچم امام علی است.آ) این است.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه اگر دنیا در نگاه یاران امام علی(ع)آ) نباید اینقدر زیبا و تاثیرگذار باشد، هرگز در دام نافرمانی خدا نمی افتند، علت همه اینها زبان است، هرکس حرفی بزند و هدفش نشان دادن عیب یا آبروی کسی باشد، خدا می گیرد. آی تی. این شخص را از حبس خود خارج کنید و او را به حضانت شیطان بسپارید، دوستی خدا را ترک می کند و شیطان به او حمله می کند. خداوند لغزش او را آشکار خواهد کرد و او را خوار خواهد کرد.

فرموده است: راه برون رفت از دام شیاطین، اتصال به تقدیم شرع، انجام واجبات، خروج از حرام، رسیدگی به عبادات، توبه از گناهان، به آنها توجه کنید توصیه می شود، برای خدمت به مردم، برای باز کردن کار، برای حل اختلاف بین مردم. ، و… است و شبهای شب القدر این یک غذای معنوی و یک سفره معنوی است که خداوند برای همه ما پهن کرده است. خدمت به مردم یکی از برنامه های اصلی و روزمره مدیران بی گناه و برای ما آموزنده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان تاکید کرد: گروه ها مردم و نهادها و جهادگرانی در استان هستند که در این راستا تلاش می کنند، وحدت ایجاد می کنند، اینها ستودنی است، از شب های قدر نهایت استفاده را ببریم، زینت نبی مکرم اسلام و ائمه باشیم. دست دیگران را بگیریم

دکمه بازگشت به بالا