اجتماعی

تاکید شهردار تهران بر ۷ نکته اساسی برای بازآفرینی “باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا (س)”

شهردار تهران 7 نکته کلیدی در خصوص طرح بازآفرینی باغ حضرت فاطمه زهرا (س) از جمله در نظر گرفتن هویت محیط معماری ایرانی-اسلامی، تفریح ​​و سرگرمی و تامین رفاه و آسایش برشمرد. از مردم منطقه

به گزارش باراناخبر، نشست بررسی طرح تفرجگاه بوستان حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان یکی از مهمترین پروژه های بازآفرینی شهری با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا زاکانی شهردار تهران، معاونت معماری، اساتید دانشگاه فنی و عمران و مشاور طرح را تهیه کردند و در حین ارائه طرح توسط مشاور، اعضای حاضر در جلسه نظرات خود را در خصوص طرح و نحوه پیشبرد آن ارائه کردند.

در ابتدای جلسه دکتر پورجعفر، یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، با تمجید از این رقابت برای دستاورد طراحی، بر لزوم استفاده از مضامین و خرده فرهنگ های اسلامی و همچنین اشاره به واژگان غنی ایرانی تاکید کرد. او مناسب ترین و خاص ترین فضاهای حرکت و مکث را برجسته کرد.

وی گفت: این طرح باید با انرژی بیشتر به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی کند و با در نظر گرفتن شرایط مختلف گروه های خاص به ویژه کودکان و سالمندان به نفع مردم محلی باشد و تشویق به مهاجرت گروه های درآمدی نشود.تشویق کم هزینه های بالای زمین. .

توجه به امکان و سازوکارهای ایجاد فعالیت‌های دانش‌بنیان و ارائه خدمات برای گروه‌های شغلی، حمایت از اقشار کم درآمد و موانع زیست‌محیطی مانند کم‌آبی را از دیگر مواردی عنوان کرد.

دانش پور، عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت و رئیس هیئت داوران مسابقه نیز بر اهمیت گردشگری و برندسازی شهری در پیشبرد این پروژه تاکید کرد و ضمن تاکید بر ارتباط این پروژه با محله، توجه به نقش شهری و کلان شهری را مورد تاکید قرار داد. . .

نقره کار از اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت نیز بر جامعیت این طرح تاکید کرد و مزایای زندگی در مناطق اطراف را مقدم بر الزام کارفرما دانست.
در ادامه این جلسه، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و شهردار تهران پس از شنیدن نقطه نظرات اعضای جلسه در خصوص این طرح، نکات اساسی را برای پیشبرد هر چه بهتر طرح مطرح کردند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران موضوعات و مفاهیم مطرح شده در این جلسه را خوب و قابل توجه ارزیابی کرد و بر لزوم کف سازی و استفاده از گیاهان مناسب و طراحی آلاچیق در این پروژه تاکید کرد شهدای گمنام مقابل امامزاده حسن (ع) از دیگر مواردی است که شاید بر لزوم بهبود روند این پروژه تاکید کند.

در پایان جلسه شهردار تهران با ارزیابی زحمات انجام شده و رهنمودهای اساتید و شرکت کنندگان در جلسه و به عنوان جمع بندی تصمیم گرفت ویژگی هایی را برای پیشبرد پروژه در نظر بگیرد.

هم الهام بخش یک پروژه ملی و هم پروژه شناسایی تهران، استانداردی برای معماری ایرانی-اسلامی و الگویی از هویت و پایداری دوران پس از انقلاب اسلامی است که منافع سازنده و دگرگون کننده ای را برای مناطق 17 و 18 و در ارتباط با منطقه ایجاد می کند. اقتصاد، عرصه ای برای سرگرمی و سرگرمی، تضمین رفاه و آسایش، پایداری با محوریت سلامت و محیط زیست و تضمین رشد منطقه ای را از ویژگی های مورد نظر این طرح برشمرد.

پروژه بازسازی پروژه جاده باغ حضرت فاطمه زهرا (س) در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۸ در پی فراخوان بین المللی در محدوده فوقانی تونل راه آهن تهران-تبریز و فضاهای مجاور آن انتخاب و شروع به کار کرد.

از سال 1323 که ساخت راه‌آهن تهران – تبریز از ابتدای راه‌آهن مرکزی تهران آغاز شد، این خط به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی پایتخت ایران با سایر کشورها محسوب می‌شد. به تدریج محلات شهری حول این خط شکل گرفت که سه دهه بعد این جاده بین محله های مسکونی در منطقه 17 تهران و با گسترش شهر تهران به ناحیه جنوب غربی به ویژه در منطقه 18 ایجاد شد. خط عنوان Separating Edges را معرفی کرد.

ادامه مهاجرت از دیگر مناطق شهری و روستایی به تهران و جابجایی این جمعیت به حاشیه شهر تهران از جمله مناطق 17 و 18 و عدم ساماندهی اطراف راه آهن در کنار کیفیت نامطلوب زیست محیطی و مشکلات اجتماعی از جمله عوامل بود. از سال 2007 این خط به مسیر زیرزمینی منتقل شد و عرصه فوقانی آزاد شد. عملیات عبور از این خط به پایین ترین سطح تا سال 1392 ادامه داشت و این تونل در خرداد 1392 به بهره برداری رسید.

در مناطق 17 و 18 با عبور راه آهن به سطحی به طول 9 کیلومتر، فضای شهری بزرگ و منحصربفرد به وسعت حدود 50 هکتار برای طرح بازآفرینی شهری در نظر گرفته شد که می تواند باعث بهبود ذهنی شود. ایالت . . تصویر شهروندان در بخش جنوبی شهر با رفع اکثر نیازهای محلات با بافت فرسوده مجاور نقش مهمی در توسعه آنها ایفا کند. موضوعی که مدیریت شهری سابق را بر آن داشت تا با توجه به اهمیت پروژه و قصد دریافت ایده های منتخب، طرح آن را از طریق رقابت دنبال کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرستان، پروژه بزرگ بازسازی بوستان حضرت فاطمه زهرا (س) با ایجاد مجموعه ای معنادار و شناسایی و رویکردی کل نگر با کاهش فاصله شمال و جنوب می تواند در خدمت منافع ساکنان مناطق و محلات همجوار باشد. تهران.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا