اجتماعی

شهردار تهران زودتر لایحه احیای بافت فرسوده با رویکرد جنوب شهر تهران را ارائه کند

رئیس کمیسیون بهداشت محیط و خدمات شهری شورای شهرداری تهران با اشاره به اینکه بافت های فرسوده بحرانی جدی برای پایتخت است، گفت: شهردار تهران لایحه احیای هر چه سریعتر بافت های فرسوده را ارائه کند. تا حد امکان با رویکرد جنوب تهران.

به گزارش باراناخبر، مهدی پیرهادی وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و ارتقای سلامت جسمی و روانی آنان باید با احیای بافت های فرسوده مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: احیای بافت های فرسوده در توسعه و بهبود مسائل زیست محیطی در شهر تهران موثر است.

وی ادامه داد: پیشگیری از بحران باید مورد توجه جدی برنامه ریزان و شهردار تهران قرار گیرد، زیرا هرچه خسارات احتمالی بحران هایی مانند سیل و زلزله را کاهش دهیم مدیریت به موقع آن آسان تر خواهد بود. برنامه ریزی برای جلوگیری از این گونه بحران ها بدون کاهش خسارات مالی، تلفات انسانی را کاهش می دهد که این مهم ترین نکته است.

پیرهادی بیان کرد: شهردار تهران باید هر چه سریعتر لایحه احیای بافت های فرسوده را به شورای شهر ارائه کند.

رئیس کمیسیون بهداشت محیط و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه احیای بافت فرسوده در محور جنوبی جاده انقلاب اسلامی باید در دستور کار شهردار تهران قرار گیرد، تصریح کرد: بر این امر تاکید کرده ام. چندین بار ساختمان‌ها در محدوده زیر محور جاده انقلاب باید برای ارائه و تصویب به صحن شورا ارسال شوند و به این ترتیب مرحله جدیدی از نوسازی بافت مستهلک در پایتخت اجرا می‌شود.

پیرهادی درباره لزوم توجه به بافت مصرفی در نقاط مختلف پایتخت گفت: سرمایه گذاران مسکن در پایتخت عموما علاقه مند به سرمایه گذاری در شمال تهران هستند ضمن توجه به بافت جنوبی تهران با توجه به اینکه در این مناطق عموماً بافت فرسوده ای هستند که نیاز بیشتری به آن دارند، اما متأسفانه به دلیل عدم جذابیت برای سرمایه گذاران، با بی میلی آنها مواجه شده ایم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه بافت های فرسوده بحرانی جدی برای پایتخت است، گفت: برنامه ریزی با رویکرد پیشگیرانه ضروری است در غیر این صورت وقوع بحران های احتمالی در شهر تهران خسارات جبران ناپذیری به شهر وارد می کند. و شهروندانش..

وی با تاکید بر فرسودگی محور جنوبی جاده انقلاب گفت: شهردار تهران باید هر چه سریعتر تسهیلات و بسته های تشویقی لازم را فراهم کند و از طریق مراجع ذیصلاح تغییراتی در قوانین مربوط به شهرسازی ایجاد کند تا بتواند بافت مصرفی این منطقه را احیا کند.» عجله کنید و اقدامات لازم را انجام دهید.

پیرهادی در پایان خاطرنشان کرد: تجربه چند سال اخیر نشان داده است که بی توجهی به بافت های فرسوده و قرار ندادن بسته های محرک در حوزه بافت های فرسوده موجب تحرک و نوسازی این بافت ها نمی شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا