اجتماعی

تاکید شهردار تهران برنوسازی شهری

شهردار تهران تاکید کرد: مهم ترین موضوع برای ارتقای امنیت شهر تهران نوسازی شهری است.

به گزارش باراناخبر، علیرضا زاکانی در حاشیه سومین جلسه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران که سه شنبه شب با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، شهردار تهران و جمعی دیگر از مسئولان اداری کشور برگزار شد. و شهر در سایت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با حضور خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات شهرداری تهران برای ایمن سازی ساختمان های بلندمرتبه پایتخت، علی آل -قاعده گفت که ساختمان های بلند منطبق بر ایمنی هستند، زیرا در ساختمان های بلند مولفه هایی وجود دارد که در ساختمان های معمولی چندین درجه اهمیت کمتری دارند.

شهردار تهران با بیان اینکه در بسیاری از مجتمع های ناایمن از ابتدا استانداردها رعایت نشده است، تصریح کرد: در این زمینه یکسری فعالیت های بین نهادی از جمله مجموعه های مرتبط با شهرداری، نظام مهندسی و سایر نهادهای مسئول در حال انجام است. تشکیل می شود.

وی با اشاره به وضعیت امنیتی اخیر ساختمان های ناایمن در پایتخت گفت: مقرر شد تا یک سال آینده تمامی ساخت و سازهای شهر تهران در ابعاد مختلف با اولویت سنجی آغاز شود تا گواهی تولد صحیح داشته باشیم. تمامی ساختمان های تهران گاهی در این زمینه دچار مشکل شده ایم، بارها به برخی ساختمان ها تذکر داده شده اما مالکان توجهی نکرده اند. این نشان می دهد که الزامات و الزامات ایمنی باید برای ساختمان ها تضمین شود.

زاکانی ادامه داد: به عنوان مثال ساختمانی در آتش نشانی دچار اختلال شده و در برخی موارد تا 11 اخطار داده شده است. قرار بود در این حوزه از سیستم قضایی کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه مهم ترین موضوع شهر تهران نوسازی شهری است، گفت: 12 هزار هکتار زیرساخت ناپایدار در تهران وجود دارد که 4 هزار و 560 هکتار آن مستهلک است. در این زمینه ها کوچکی و صعب العبور بودن مشکلات زیادی را ایجاد کرده است که با نوسازی شهری قابل حل است.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر رابطه نوسازی و رشد جمعیت در تهران خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از رشد جمعیت در استان می شود باید ذهن ها به سمت شهرهای تهران برود، باید بدانید که تهران رشد دارد. جمعیت کم و نرخ رشد بالا در شهرهای اطراف تهران است. اما با این تراکم کم جمعیت در حال حاضر یک میلیون واحد مسکونی برای تهران کم داریم و صحبت از ایجاد شرایط مساعد برای ساکنان تهرانی فاقد مسکن با امکانات مختلف است. این ساخت و سازها برای خارج از تهران و افرادی که از شهرهای دیگر می آیند نیست، بلکه برای جمعیت ساکن تهران است.

وی ادامه داد: امروز حدود 50 درصد و بیشتر از جمعیت تهران را اجاره نشین تشکیل می دهند که این امر باعث شد قیمت مسکن در تهران به شدت افزایش یابد و میزان اجاره نشینان نیز افزایش یابد که با افزایش مستاجرها اجاره بها نیز افزایش یافت. در تمام این موارد در نهایت باعث شد شاهد وضعیت اسفباری در این بخش باشیم. این سیاست‌ها بر شهرهای دیگر به‌عنوان یک روال مستمر تأثیر می‌گذارد و این فاجعه‌ای است که ما برای خود ایجاد کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این موضوع که برخی از اعضای شورای شهر تهران از تراکم جمعیت انتقاد می کنند، گفت: یک میلیون واحد مسکن کوتاه برای ساکنان تهران داریم و به همین دلیل شرایط سختی برای مردم ایجاد شده است. راه برون رفت از وضعیت موجود در بخش مسکن این است که بتوانیم متناسب با نیاز جامعه مسکن ایجاد کنیم و به سایر نیازهای این بخش توجه کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا