عمومی

سفر دولت سیزدهم به استان سمنان ١۴۴ مصوبه داشت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سید محمدرضا هاشمی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری خود که به همت استانداری سمنان برگزار شد، ضمن تشریح نتیجه سفر رئیس جمهور به استان و مصوبات این سفر، اظهار داشت: در این سفر به استان سمنان می رسد.

وی با بیان اینکه در این سفر 25 دستگاه اجرایی تصویب شد که طی دهه 1400 و 1401 وی افزود: 20 مصوبه در حوزه راه و شهرسازی، 15 مصوبه برای بانک ها، 15 مصوبه در حوزه کمیته امداد، 13 طرح در حوزه نفت در منطقه شاهرود، 13 طرح در حوزه از کشاورزی جهاد و 3 از جمله مصوبات سفر استانی نهم.

استاندار سمنان با بیان اینکه راه، بهداشت، آب سه موضوع مهم مطرح شده در مصوبات سفر اصلی به استان است، تاکید کرد: چهار هزار میلیارد دلار وام طرح های عمرانی و 2 هزار و سه میلیارد دلار تسهیلات بانکی است. برای واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی و همچنین منازل از دیگر بخشها و برکات سفر هیئت دولت سیزدهم به استان سمنان بود.

هاشمی با بیان اینکه وام های عمرانی مصوب از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تامین می شود، همچنین توانسته ایم اقدامات خوبی را در زمینه شاهد باشیم. وام برای آب

وی همچنین به سخنان وزیر نیرو که در حضور رئیس جمهور در شورای اداری سمنان درباره موضوع آب شرب شهر سمنان صحبت کرده بود، واکنش نشان داد و گفت: برخی از وزرا سمنان را مدینه فاضله و مدینه فاضله دانستند. آب نداریم اما این مشکل در سمنان وجود دارد، گفت: محاسن سد finska امسال 100 درصد اختصاص داشت و تمام تلاش ما این است که به دغدغه های مردم رسیدگی کنیم

استاندار سمنان اعلام کرد که سد finska در واقع برای آب شرب سمنان، مهدی شهر و قرمز از سوی دیگر انتقال آب خزر از سال ها پیش برنامه ریزی شده است و از این رو باید گفت که آب موضوعی جدی و مهم در استان سمنان است که باید پیگیری شود، وی افزود: بنابراین تمام تلاش خود را برای حل آن به کار خواهیم بست. مشکل. مشکلات تامین آب اما در موضوعاتی مانند دریای خزر یک موضوع ملی است و نمایندگان در جلسات مربوطه ما را یاری خواهند کرد.

هاشمی همچنین با اشاره به مطالبات مردم از رئیس جمهور گفت: 22655 تماس تلفنی و 11203 نامه مردمی خطاب به نظام. سامدا استان گفت: مسائل اقتصادی، نیازمندی های تسهیلات، اشتغال و … از مهم ترین موضوعاتی بود که مردم در سفر رئیس جمهور مطرح کردند و این موضوعات پیگیری خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا