عمومی

سرور ولادت نبی(ص) در استان سمنان/ «ندای وحدت» طنین‌انداز شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ، گروه استان ها: وحدت اسلامی نام میلاد پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در آغاز انقلاب اسلامی است.پ) برای نشان دادن اینکه انقلاب اسلامی ایران از زمان شکل گیری و پیروزی بر طاغوت زمان، نه تنها عضو وحدت، بلکه رهبر آن نیز به تصویب شورای عالی فرهنگ شد.

سراسر استان سمنان این روزها به ویژه همزمان با سالروز میلاد پیامبر(ص) غرق در نور است.پ) مراسم مربوط به این ایام در مساجد، میادین، محلات و نخلستان های شهدا برگزار می شد. مردم این روزها، آواز وحدت در سراسر کشور طنین انداز است کومس طنین انداز شده اند و هر کدام به اندازه این روزها سعی در ایفای نقش دارند.

دکوراسیون شهرها

برخی از آنها در مراسم های مربوط به ایام وحدت شرکت می کنند و برخی دیگر محله ها را آذین بندی کرده اند، برخی در تلاش هستند خودروهای خود را مطابق با این روزها تزئین کنند و برخی نیز در تلاش برای تغییر چهره خود در فضا هستند. مجازی. . مال آنهاست و انتشار مطالب نور نبی (پ) افتخار این روزها

در شاهرود مراسم مرکزی ولادت پیامبر گرامی اسلامپ) در گلزار شهدای آنوهام از دیروز پخت 72 دیگ غذا آغاز شده است. کمیل قندهاری از متولیان این مراسم به خبرنگار آنلاین گفت: اطعام مصادف با هفته وحدت و همچنین ولایت به برکت پیامبر است.پ) محور این طرح این است که از دیروز با حضور اقشار مردمی آغاز شده و امروز جمعه غذای طبخ شده بین مردم مومن شهرستان توزیع می شود.

روز گذشته مراسم اجتماع وحدت مرکزی در گلزار شاهرود با حضور مردم دوستدار این شهر، مراسمی سرشار از نور و طراوت نبوی برگزار شد. هیئات مذهبی در این ایام بی حرکت نمی مانند و هر کدام با برگزاری مراسم های مختلف برای این ایام سعی در ایجاد نقشی شایسته دارند.

نیاز به وحدت

در این باره یکی از فعالان این هیئت به خبرنگار آنلاین گفت: این روزها بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیاز داریم و چه کسی بهتر از پیامبر(ص) که عصاره وحدت محسوب می شود، بنابراین این روزها با تاسی از سبک زندگی پیامبر ما به دنبال برگزاری مراسمی هستیم که نشان دهیم مسلمانان یکی هستند آه تو کسانی هستند که یک قبله، یک خدا و یک پیامبر دارند.

محمدرضا یونسیان با بیان اینکه هیئت های مذهبی سراسر استان سمنان به دلیل کارکرد و نقشی که در تبیین به ویژه در گسترش وحدت اسلامی دارند نقش بسیار مهمی ایفا می کنند و هیئات مذهبی همچون همیشه پیشگام این امر هستند. از این رو. از روزهای گذشته مساجد، معابر و محله ها را آذین بندی کرده اند و فضای خوبی را برای شرکت مردم در مراسم این ایام ایجاد کرده اند.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: «مؤمنان برادرند و خونشان مساوی است و در برابر دشمن متحد و متحدند» و این رکن اصلی روزهای روشن هفته وحدت اسلامی، روز ریشه و که رکن اصلی آن. باید دست نامیده شود، زیرا دشمنان متحد هستند.

راهپیمایی مشترک مسلمانان

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در خصوص نقش هیئت های مذهبی در ارتباط با مراسم هفته وحدت به خبرنگار آنلاین گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند، هیئت مرکز جهاد به ویژه تبیین جهاد است. . و این نقش محوری هیئت هاست، اهمیت کرامت را نیز دوچندان می کند، از این رو استفاده از ظرفیت هایی مانند هیئت های مذهبی، روحانیت و طلاب، مراکز فرهنگی و مذهبی و… یکی از مهمترین آنهاست. نیازها و الزامات در چارچوب تبیین وحدت اسلامی.

حجت الاسلام عباس عبداللهی حضور در میهمان شهر افاغنه مقیم سمنان و حضور اهل سنت همزمان با سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) را برشمرد و گفت: حضور مهاجران یکی بود. . از برنامه های هفته وحدت در استان سمنان که شیعه و سنی در آن صف آرایی کردند، یکی از جلوه های معنوی این مراسم، نماز مشترک بود، همچنین در این ایام علاوه بر فضاسازی، برنامه ها و سخنرانی های اصلی و … در هشت شهرستان استان برای پاسخگویی به نیاز عموم تدارک دیده شده است.

امام صادق (علیه السلام) فرمود: «مؤمنان با هم برادرند و همگی فرزندان یک پدر و مادر هستند و اگر یکی از آنها سکته کند دچار مشکل می شود» و بقیه نمی خوابند. تلخی، ریشه این تفکر است که ایرانیان در یک پیکر بودن شکرگزارند، این تفکر که درد مسلمانان درد آنهاست و این فلسفه اصلی هفته وحدت است.

توصیه ای برای وحدت اسلامی

یک کارشناس مسائل دینی در گفتگو با خبرنگار آنلاین با بیان اینکه هفته وحدت باید جشن گرفته شود، اما همه روزهای ما روزهای وحدت باشد، گفت: اگر به فلسفه هفته وحدت توجه کنیم، شاهد طولانی شدن هفته وحدت خواهیم بود. امام خمینی. نگاه ابتدای پیروزی انقلاب در کنار وحدت مسلمانان نیز هدفش این بود که دکترین نظام و انقلاب اسلامی را به جهانیان نشان دهد که ایران اسلامی اهل وحدت است.

حجت الاسلام سید حسین مهدوی با اشاره به نقلی از امام علی(ع)آ) در وصیت نامه امام حسین و حسن (ع)آ) وی بیان کرد: به فرزندان خود تأکید می کند که «ارتباط، انفاق، گذشت و دوری از جدایی و پشت کردن مستحب است» و مخاطبان این توصیه را عموم مسلمانان می دانند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی ابتکار هفته وحدت و مجمع جهانی تقریباً هفت سال بعد است، گفت: ارتقاء ادیان را معرفی کرد، اما متأسفانه دشمنانی که در دوران انقلاب، تحریم ها و ترورها و همچنین در جنگ تحمیلی و جنگ اقتصادی و سیاسی همواره سیلی محکمی از دشمنان خورده اند، این را درک نمی کنند و درصدد ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند. . در گروه‌ها و فرقه‌هایی که وحدت را به هم می‌زنند، ادعای فرقه‌سازی می‌کنند و قرائتی نادرست از اسلام به جهانیان ارائه می‌کنند و وقتی در این کار کوتاهی می‌کنند، پدیده‌ای مانند داعش را ایجاد می‌کنند.

اهمیت وحدت اسلامی

اهمیت وحدت اسلامی به حدی است که نماینده ولی فقیه در استان سمنان هفته گذشته بخش زیادی از سخنان خود را به مردم سمنان اختصاص داد و گفت: دشمن برای پیشبرد اهداف خود به دنبال تفرقه در کشور است. و ملت ایران باید هوشیار باشد. ، تصریح کرد: مسلمانان در نقاط مختلف جهان دشمنی و مقدسات مشترکی دارند و همیشه با هم متحد هستند.

آنطور که مسئول یکی از هیئت های مذهبی در گفتگو با خبرنگار آنلاین گفت: مسلمانان دشمن مشترکی دارند و بنابراین باید بدانند که از کدام عرصه باید مقاومت کنند. امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت و تقریب مذاهب نیاز داریم، زیرا شیعه و سنی تفاوتی با یکدیگر ندارند و باید بر مشترکات خود تکیه کنیم.

حمید شعبانی گفت: وقتی دشمنان بر اساس اصول به نقطه ای حمله می کنند باید فهمید که دقیقاً نقطه درستی است و امروز که وحدت شیعه و سنی مورد هجوم توپخانه دشمن قرار می گیرد مسلمانان بدانند که همان نقطه است. نقطه نیاز به تقویت دارد.

مراسم مربوط به هفته وحدت امروز در سمنان، دامغان و شاهرود به اوج خود رسیده است، مراسم مرکزی امروز همزمان با نماز جمعه برگزار می شود، در سایر شهرستان های استان نیز مراسم ویژه ای از دیروز تا امشب و شهرها تعطیل هستند. مراسم جشنی نیز عصر امروز در سمنان برگزار می شود. جشن نور نبوت رسول خدا (ص)پ).

دکمه بازگشت به بالا