عمومی

هدف اسرائیل، تحریک تهران – باراناخبر

با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ، احتمال خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق افزایش یافته است. در هفته های اخیر شاهد تلفات سیاسی و نظامی اخیر رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی بودیم که ضعف خود را نشان داد و نشان داد که صهیونیست ها با بحران سیاسی و نظامی روبرو هستند.

صهیونیست ها به دنبال افزایش نفوذ خود در منطقه به ویژه در خلیج فارس هستند و عمیقا نگران قدرت ایران در منطقه و توانایی ایران در خلیج فارس هستند. دنباله حوادث و نوع اتهامات به گونه ای است که می توان گفت رویدادهای اخیر از قبل سازماندهی و برنامه ریزی شده اند ، هنوز هیچ کشوری نتوانسته است ثابت کند که چه کسی پشت حملات به نفتکش ها و کشتی های تجاری قرار دارد. مظنون به تلاش برای ربودن کشتی های تجاری در بندر الفجیره امارات و حمله به نفتکش اسرائیلی در دریای عمان است.

تنها چند ساعت پس از این حملات ، آمریکا ، انگلیس و رژیم صهیونیستی به تهران پشت کردند. با این حال ، هیچ مدرک معتبری در این زمینه وجود ندارد و این ادعاها سیاسی و بی اساس است. ایالات متحده و کشورهای غربی مانند انگلیس به دنبال اجماع علیه ایران و تأمین هدف ما هستند.

با وجود تلاش های ایالات متحده و بریتانیا ، این تلاش ها به احتمال زیاد به جایی نمی رسد. روسیه و چین این اتهامات را رد کرده و گفته اند هیچ مدرکی مبنی بر دست داشتن ایران در این حملات وجود ندارد. در زمانی که گذار سیاسی در ایران به کندی پیش می رود ، آمریکایی ها و اسرائیلی ها سعی می کنند از این خلاء نهایت استفاده را ببرند و با کمک برخی از متحدان منطقه ای خود ، ایران را منزوی کرده و حتی حمله گسترده علیه وزیر را تهدید کنند. دفاع از رژیم صهیونیستی

علیرغم لفاظی ها ، این تهدیدها عملیاتی نمی شوند ، هرگونه اقدام نظامی علیه ایران می تواند پیامدهای جدی برای آمریکا ، رژیم صهیونیستی و متحدانش و حتی منطقه و جهان داشته باشد. آنها می خواهند ایران را به عنصر و عامل ناامنی در منطقه تبدیل کنند. امنیت منطقه خلیج فارس بیش از هر چیز به همگرایی و هماهنگی کشورهای منطقه بستگی دارد. با این حال ، هر زمان که کشورهای بین منطقه ای مانند آمریکا و انگلیس در منطقه مداخله می کنند ، ناامنی در خلیج فارس تشدید شده است. ایران به دنبال صلح ، ثبات ، امنیت و همکاری جمعی در منطقه است.

در این زمینه ، ایران هرگز در خلیج فارس فعالیت های ماجراجویانه انجام نمی دهد. بنابراین ، به نظر می رسد برخی از طرفها در پی تحریک تهران بوده اند تا ایران را به عنصر و عامل ناامنی در منطقه تبدیل کنند.

* چاپ شده در آرمان میلی

دکمه بازگشت به بالا