عمومی

رسمیت یافتن اسرائیل به عنوان رژیم آپارتاید

در این گزارش آمده است: “پس از سالها هشدار مبنی بر اینکه چنین تسلطی بر زندگی فلسطینیان می تواند به آپارتاید منجر شود ، اکنون مشخص شده است که اسرائیل از همه مرزهای انسانی عبور کرده و وارد وادی آپارتاید و تبعیض نژادی شده است.” .این است. “

مدیر دیده بان حقوق بشر آسیای غربی در مصاحبه با روزنامه انگلیسی گاردین اعتراف کرد که در 30 سال گذشته این سازمان هرگز مقامات اسرائیلی را به ارتکاب جنایات علیه بشریت متهم نکرده است ، اما مدارک غیرقابل انکاری درباره آپارتاید علیه هفت میلیون فلسطینی داشته است. تصویب کرده است
گزارشی از سوی دیده بان حقوق بشر ، که اسرائیل را رسماً رژیم آپارتاید توصیف کرده است ، موضع پایدار جمهوری اسلامی ایران در مورد نژادپرستانه بودن رژیم اشغالگر قدس را تأیید می کند.
اصطلاح “آپارتاید” به معنای برتری نژادی و برتری نژادی بر نژاد دیگر است و رژیم های آپارتاید غالباً با جنگ ، وحشت و خشونت از منافع نژادپرستانه خود دفاع می کنند. نژادپرستان صهیونیست با تحریف مبانی دین حضرت موسی (ع) ، یهودیان را یهودیان به عنوان ملت برگزیده و نژاد برتر خدا می دانند و آنها را به مقابله با مسلمانان فلسطین تشویق می کنند. بر اساس این اعتقاد ، رژیم صهیونیستی همزیستی یهودیان و غیر یهودیان در یک کشور را ناخوشایند و غیرممکن می داند.

رژیم اسرائیل اخراج اجباری مردم فلسطین از سرزمین مادری خود را یک استراتژی می داند و می خواهد با فشار بر مسلمانان و گسترش شهرک های صهیونیستی ، مسلمانان را از میهن اجدادی خود بیرون کند. رهبران اسرائیل رشد روزافزون جمعیت فلسطین را تهدیدی برای موجودیت آنها می دانند و تلاش می کنند فلسطینی ها را از تولید مثل و افزایش جمعیت خود با اقدامات مختلف از جمله معاهده بزرگ قرن منع کنند.
اقناع نهادهای غربی مانند دیده بان حقوق بشر برای نهادینه کردن آپارتاید در اراضی اشغالی ، نشانه روشنی از سرنوشت مشترک رژیم صهیونیستی با رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی است. آفریقای جنوبی از رژیم آپارتاید ، تحت ایالات متحده ، انگلیس ، کانادا ، استرالیا و مناطقی از اروپا جان سالم به در برد و هرگز سرنگونی آن را تصور نمی کرد. ریشه های نژادپرستی به دو قرن قبل از تولد نلسون ماندلا برمی گردد و سقوط آپارتاید و پیروزی سیاه پوستان دور از انتظار نبود.
اما با ادامه جنگ ضد آپارتاید و حمایت جامعه جهانی از این نبردها ، نژادپرستان شکست خوردند و امروز سیاه پوستان و سفیدپوستان با هم زندگی می کنند و شاهد پیشرفت کشورشان هستند.

تردیدی نیست که رژیم آپارتاید در اسرائیل همان مسیری را طی می کند که نژادپرستان در آفریقای جنوبی دارند و مبارزه مردم فلسطین با حمایت از محور مقاومت سرنگونی صهیونیسم را امکان پذیر می کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی ، در تاریخ 15 دسامبر 2016 ، در دیدار دبیرکل جنبش جهاد فلسطین و هیئت همراه ، سقوط رژیم صهیونیستی را پیش بینی کردند و خاطرنشان کردند که “به لطف مقاومت و جنگ مردم و گروه های فلسطینی آزاد خواهند شد. ” وی همچنین در یک جمله امیدوار کننده گفت: “رژیم صهیونیستی در 25 سال آینده در خارج وجود نخواهد داشت ، به شرطی که فلسطینی ها و مسلمانان با هم جنگ کنند و با صهیونیست ها متحد شوند”.
در سالهای اخیر اقدامات وحشیانه و غیرانسانی نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و
همچنین ، سیاست های استکباری ایالات متحده در دوران ترامپ ، مانند بیشتر قرن ، انتقال سفارت آمریکا در قدس و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی در بلندی های جولان ، نتیجه داده و امیدها را برای فروپاشی افزایش داده است. اسرائیل

هجوم تعداد زیادی از سرمایه گذاران یهودی به پاتاگونیا ، منطقه ای حاصلخیز در مرز کیلو-آرژانتین ، و خرید زمین در آن برای شهرک های یهودی ، توسط رهبران اسرائیلی به عنوان پیش بینی سقوط احتمالی رژیم تلقی می شود.
وضعیت فعلی اسرائیل و اوضاع نابسامان نتانیاهو پس از انتخابات ناموفق و احضار وی به دادگاه به دلیل فساد مالی گسترده ، همراه با مبارزه مداوم مردم مظلوم فلسطین و محور مقاومت در برابر ظهور رژیم فاسد صهیونیست سرنوشت روشنی برای این رژیم خیر ، و تکرار سقوط آپارتاید قابل پیش بینی است.
سقوط رژیم نژادپرستانه در آفریقای جنوبی پس از یک جنگ طولانی مدت با همه پرسی مردمی امکان پذیر شد و مردم فلسطین و مردم سرزمین های اشغالی باید به زودی برای تعیین همه پرسی برای تعیین سیستم حاکمیت این کشور آماده شوند.

دکمه بازگشت به بالا