عمومی

۲۸۸۷ پروژه بیابان‌زدایی در کشور افتتاح می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، سردار زهرایی عصر امروز در گرامیداشت هفته بسیج و افتتاح طرح بیابان زدایی ماهشهر اظهار داشت: امسال هفته بسیج با سالهای گذشته متفاوت خواهد بود زیرا 2 هزار و 887 پروژه محرومیت زدایی افتتاح می شود درجا.”

وی افزود: بسیج سازندگی در این منطقه همچنین دستگاه های اجرایی را در انجام پروژه های محرومیت زدایی کمک کرد و امروز افتتاح پروژه ها به صورت موضوعی انجام می شود.

مسئول بسیج سازندگی کشور ادامه داد: موضوع منابع طبیعی ، بیابان زدایی و آبخیزداری امروز از اهمیت ویژه ای در خوزستان برخوردار است که هشت هزار هکتار آن در ماهشهر افتتاح می شود.

زهرایی افزود: از زمان امضای تفاهم نامه 89 هزار هکتار بیابان زدایی ، 48 هزار هکتار آبخیزداری و 112 هزار هکتار آتش نشانی و جنگلداری و نگهداری جنگل ها در سراسر کشور انجام شده و 31 هزار هکتار بیابان زایی در خوزستان انجام شده است. 22 هزار هکتار مدیریت آبخیزداری و 56 هزار هکتار اطفا were حریق انجام شد که نسبت به سالهای گذشته افزایش خوبی دارد.

وی در ادامه به گرد و غبار و مشکلات آن در خوزستان اشاره کرد و گفت: همه دستگاه های اجرایی و مردم باید در این زمینه کمک کنند و برای دستیابی به یک کار پایدار در ایجاد ثبات و پایداری منابع طبیعی تلاش کنند.

فرسایش و راه های نجات زمین

مسعود منصور ، معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز در این مراسم اظهار داشت: “ما بیش از 21 نفر در کشور داریم که دچار فرسایش بادی شده اند ، که این امر باعث مهاجرت مردم و از بین رفتن زیرساخت ها می شود ؛ راه نجات حفظ پوشش گیاهی است. از مراتع و جنگل ، که با فعالیت هایی مانند آبخیزداری می تواند 9 تن در هکتار و بیابان زایی و 15 تن در هکتار فرسایش خاک را کاهش دهد.

وی افزود: عملکردی که این فعالیت ها در احیای شهرک ها و نگهداری زیرساخت ها دارند بسیار زیاد است ؛ مدیریت حوضه یکی از عملیاتی است که باعث صرفه جویی در آب و کنترل رسوب و کنترل سیل می شود ، هیچ تأثیر منفی بر محیط زیست و آب تالاب را حفظ می کند

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت حفاظت از اراضی اظهار داشت: مسئولان برای دستیابی به تولید و اشتغال بیشتر باید به تقویت منابع برای فعالیت های آبخیزداری و بیابان زدایی توجه کنند. حفظ زیرساخت ها ، زمین های بالقوه و تولیدی و معیشت مردم “.

منصور گفت: یکی از افتخارات ما همکاری با حوزه بسیج سازندگی است که در زمینه اطفا حریق ، حفاظت ، آبخیزداری و بیابان زایی حدود دو میلیون و 700 هزار هکتار است ، کل فعالیت هایی که برنامه ریزی شده است.

بیابان زایی در ماهشهر

سردار باقری ، جانشین فرمانده سپاه ولیعصر (عجیبخوزستان در این مراسم اعلام کرد: در خوزستان بیش از 350 هزار کیلومتر مربع زمین بایر وجود دارد که تقریباً مرجع و مرکز گرد و غبار هستند. مشکل گرد و غبار بین سالهای 1990 و 1995 به شدت مردم را تحت تأثیر قرار داد به طوری که بسیاری از مراکز اقتصادی ، آموزشی و زندگی را تعطیل کرد.

وی افزود: بر این اساس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مأموریت های خود حل مشکلات و معضلات مردم است که از طریق بسیج سازندگی وارد شده و بیش از 15000 هکتار از این اراضی را در دستور کار قرار داده است. کاشت و مدیریت حوزه آبخیز “. امروز شاهد افتتاح بیش از 8000 هکتار از این اراضی در ماهشهر هستیم.

سرهنگ زبیدی ، مسئول ساخت بسیج خوزستان در این مراسم گفت: پس از بحران سال 1995 ، همه نهادهای انقلابی ، بسیج ، نیروهای نظامی و متولیان امر به کار و کمک به مردم خوزستان درآمدند. در اواخر سال 1995 ، همه نیروهای سپاه در استانها مستقر شدند. همچنین به فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، اردوگاه صحرایی مدافعان حرم در خوزستان تأسیس شد.

وی افزود: با کمک سپاه و با همکاری اداره کل منابع طبیعی و مردم بومی خوزستان که قربانیان اصلی این کانون های ریزگردها بودند ، همکاری صورت گرفت و مردم زمین های خود را به منابع طبیعی و نهادهای نظارتی دادند. ” ذخایر ارزی آغاز شد. بسیج سازندگی سپاه ولی عصرعجیبخوزستان نقش اصلی را بر عهده گرفت و اردوگاه را تأسیس کرد و از سال 1995 تاکنون قادر به کاشت ، آبیاری و نگهداری حدود 7000 هکتار و چندین میلیون نهال بوده است.

2 پروژه در ماهشهر

سرهنگ زبیدی ادامه داد: ما دو پروژه در شهرستان ماهشهر داریم. 15000 هکتار برای نگهداری و آبیاری ، جایی که ما آب را از فاصله 35 کیلومتری انتقال داده ایم و این پروژه آبیاری می کند. پروژه دوم مدیریت بارندگی و رواناب است که توسط م theسسه تحقیقات به عنوان مشاور و راهنما و اداره کل منابع طبیعی خوزستان به عنوان کارفرما و بسیج سازندگی به عنوان مجری انجام شد که ما توانستیم آن را در کوتاهترین زمان به پایان برسانید هماهنگی ، یکپارچگی و تعامل بین مشاور و کارفرما منجر به نتایج و نتایج خوبی شده است.

وی افزود: علاوه بر کار مدیریتی و کمک به کاهش گرد و غبار ، ما در حال پیگیری کار بسیار خوبی هستیم که از طریق این پروژه ها به اشتغال روستایی کمک کنیم و علاوه بر این فعالیت ها ، توانستیم مناطق روستایی را نیز رصد کنیم.

دکمه بازگشت به بالا