اجتماعی

۱۲۷ هزار هکتار از اراضی شمالی گلستان منشأ گردوغبار است/ توسعه بیابان‌زدایی و احیای مراتع

باراناخبر/ گلستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با بیان اینکه 317 هزار هکتار از اراضی شمالی استان گلستان در معرض بیابان زایی است، گفت: حدود 127 هزار هکتار از این اراضی منشا گرد و غبار است.

عبدالرحیم لطفی با اشاره به نتیجه سفر رئیس جمهور به گلستان به باراناخبر گفت: موضوعات در اولویت قرار گرفته است.

وی افزود: خوشبختانه در سفر رئیس جمهور به گلستان به این موارد رسیدگی شد و حدود 500 میلیارد دلار وام برای آبخیزداری، آبخوان داری، توسعه جنگل ها و حمایت ها اخذ شد که طی سه سال انجام می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با بیان اینکه با تخصیص این وام می توان مدیریت برکه ها و سفره های زیرزمینی را در 350 هزار هکتار از مناطق کوهستانی، تپه ماهوری و اراضی ملی نیازمند این عملیات انجام داد. او توضیح داد. : اگر این اتفاق بیفتد سطح عملیات ما در استان به یک میلیون هکتار می رسد.

لطفی با اشاره به اینکه یک میلیون و 400 هزار هکتار از اراضی استان گلستان نیازمند آبخیزداری و آبخوان داری است، تاکید کرد: تخصیص اعتبار برای بهره برداری در سطح یک میلیون هکتار شرایط مطلوبی را برای گلستان و استان از نظر ارتقای ایمنی و مسائل آب ایجاد می کند. .

وی از اختصاص 115 میلیارد دلار وام برای بیابان زدایی و احیای اراضی رشته کوه استان گلستان طی سه سال خبر داد و یادآور شد: برای این مهم هماهنگی و هماهنگی های لازم در سفر رئیس جمهور به گلستان انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با بیان اینکه برخی از شهرستان های استان مستعد بیابان زایی، منشا گرد و غبار هستند، گفت: حدود 317 هزار هکتار از اراضی شمالی استان گلستان در معرض بیابان زایی و حدود 127 هکتار است. . از این اراضی سرچشمه می گیرد گرد و غبار وجود دارد که نیاز به احیا و تثبیت خاک در این مناطق دارد.

لطفی تاکید کرد: در سال های گذشته اقدامات خوبی از سوی همکاران ما در گنبدکاووس و آق قلا برای مقابله با بیابان زدایی انجام شده و این کار ادامه دارد و گنبدکاووس نیز به این طرح متقابل اضافه شده است.

وی تاکید کرد: در مجموع 616 میلیارد دلار درآمد سفر رئیس جمهور به گلستان است که امیدوارم این اعتبارات به درستی و به درستی هزینه شود و بخشی از مشکلات حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان باشد. حل شد.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا