عمومی

سیستم یخ زدایی فرودگاه اردبیل تا دوهفته آینده افتتاح می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمد قصابی در بازدید از پروژه های در حال تکمیل فرودگاه اردبیل گفت: طراحی و نصب سیستم یخ زدایی فرودگاه اردبیل با پیشرفت ۹۵ درصدی تا ۲ هفته آینده به بهره برداری می رسد. .

وی با اشاره به کاهش لغو پروازهای فرودگاه اردبیل با نصب سیستم روشنایی افزود: چند ماه اخیراً سیستم روشنایی فرودگاه افتتاح و باند فرودگاه نیز بهسازی شده است و با توجه به لغو بسیاری از پروازها به دلیل مشکل روشنایی، اکنون با نصب سیستم مذکور لغو پروازها به میزان قابل توجهی کاهش یافته و به 10 پرواز رسیده است. پروازها

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل گفت: سامانه مورد استفاده در این فرودگاه برای اولین بار در کشور توسط متخصصان ایرانی پیاده سازی و راه اندازی شده است و با تجهیز فرودگاه به این سامانه، دو مشکل باد و هوای مه آلود در اردبیل وجود دارد. . فرودگاه حل شده است.

کسابی ادامه داد: این گونه سامانه ها پیش از این توسط کشورهای اروپایی خریداری شده بود، اما اکنون با تکیه بر دانش داخلی و متخصصان ایرانی، سامانه فعلی توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فرودگاه اردبیل در یک هفته 54 پرواز به مقصد تهران و مشهد دارد، تاکید کرد: اکثر شرکت های هواپیمایی به دلیل خسارات وارده در مسیر اردبیل آمادگی پرواز به این استان را ندارند، اما تلاش می کنیم اقدامات و تمهیدات انجام شده انجام شود. انجام پروازهای داخلی و خارجی بیشتر در فرودگاه اردبیل.

دکمه بازگشت به بالا