عمومی

زمینه و مزایای اجلاس مجازی منطقه ای!

در پی بحران ، وزارت امور خارجه انتظار می رود با توجه به مشکلات ساختاری و روزمره سازمان بهداشت جهانی ، اقدام به برگزاری اجلاس منطقه ای از جمله در شمال و جنوب خلیج فارس کند. آنها خود را نشان دادند! و خیلی دیر نیست برای آن! وضعیت فعلی تاج جهان به گونه ای است که شرایط برای برخی از همکاری ها برای مقابله با تاج به این امر منجر شده است.

ممکن است بسیاری از کشورها به دلیل بزرگی بحران سعی در اجرای سیاست های ملی کنند ، اما ایجاد اراده سیاسی برای همکاری و ایجاد دیپلماسی پزشکی یا بیماری کرونا در رایزنی های منطقه ای ، همکاری کشورها را تقویت می کند ، زیرا در چنین دریایی همه ما در این دریای خشن در یک قایق هستیم! در حال حاضر ، به نظر می رسد بیشتر مذاکرات مقامات ایرانی و امارات متحده عربی در تماس اخیر وزیران امور خارجه دو کشور در مورد امور جاری در کشورها و منطقه است و کمتر درباره موضوعات زیرساختی مؤثر بر ساختار فعلی می تواند بر روابط بین دو کشور تأثیر بگذارد. در دنیای امروز ، گفتگو اولین شرط اساسی برای به حداکثر رساندن منافع ملی کشورها است و واقعیت این است که ایران و امارات دو کشور با پتانسیل بسیار خوبی برای همکاری هستند ، اما شرایط منطقه ای و بین المللی در طول سال ها مشابه بوده است. . این مسأله فاصله ایجاد کرده است و متأسفانه هردو طرف این آبراه هنوز در آنجا قرار دارند.تاریخ تاریخی همزیستی مسالمت آمیز نمی تواند بدون اینکه تحت تأثیر این وضعیت قرار بگیرد ، گفتمان مسلط منطقه ای داشته باشد و این امر لزوم ادامه گفتگو را افزایش می دهد. در مورد موضوعات فعلی و آینده در منطقه برای تقویت همکاری های دو جانبه و چند جانبه.

پس از عمان که به دلیل نزدیکی با ایران از ویژگی های سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی بی نظیری برخوردار است ، امارات به دلیل فرهنگ ، عتیقه ، سرزمین های کوهستانی و تعداد زیادی ایرانی که در ایران زندگی می کنند ، از سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس آماده تر است. و میزان سرمایه آنها و همچنین سرمایه گذاری ایرانیان در امارات که باعث ایجاد مبادلات اقتصادی و تجاری زیادی بین دو کشور شده است. اینکه آیا این نوع و دامنه گسترش تجاری برای سازمان مناسب است یا اینکه نهایتا به نفع اقتصاد و جمعیت ایران است ، قطعاً موضوع جداگانه‌ای است که موضوع این مصاحبه نیست. بنابراین ، عوامل تسهیل کننده و مخرب در روابط دو کشور فعال هستند و سایه تنش میان ایران و عربستان سعودی را نمی توان نادیده گرفت.

اما وزن و موقعیت ژئوپلیتیکی ایران و کمک آن به امارات در حل مشکلات منطقه با توازن همسایگان نه تنها غیرقابل توصیف بلکه بلکه از سایر کشورها نیز بیشتر است و نشان دهنده وخیم تر شدن روابط دو کشور است. سایر کشورها می توانند در توسعه و مسائل این کشور تأثیر بگذارند. اما اختلافات بین ایران و امارات در مورد این سه جزیره و ادعاهای مطرح شده از امارات متحده عربی سیاسی نیست و از حمایت مشروع برخوردار است و اشتباهی است که با تصمیمات سیاسی و اجرایی بدون در نظر گرفتن واقعیت زمینه کشور امارات متحده عربی برخی سیاستمداران و مقامات اماراتی از آن برای تثبیت قدرت خود و از بین بردن روابط بین دو کشور در طی سالیان گذشته استفاده کرده اند. در میان شیوخ و مقامات هفت امیر شیخ ، برخی به دنبال روابط خوب با ایران هستند ، اما برخی از مقامات و شیخ از جمله برخی از مقامات دولت مرکزی در ابوظبی ، که می خواهند دولت های محلی را تضعیف کنند ، به آن نگاه نمی کنند و به دنبال عقیده خود هستند. تلفظ کنید برای تحمیل حکومت خود بر دیگر شیوخ امارات.

بنابراین ، نباید موضوع سه جزیره ایران مجاز به بهره‌برداری محلی ، منطقه‌ای و بین‌المللی باشد و این باید بهانه‌ای برای نابود کردن روابط دو کشور یا توسعه روابط نباشد. همانطور که گفته شد ، پرونده همکاری با ایران گاهی در دست دولت مرکزی و گاهی در دست حاکم دبی است که بیشترین تجارت را با ایران دارد ، اما ما به عنوان یک کشور تاریخی و قدرتمند در منطقه هستیم. چنین ترتیب هایی را انجام ندهید بیایید

اگر به دلیل طولانی بودن مصاحبه وقت و علاقه دارید ، اصل را در وب سایت باراناخبر یا کانال من بخوانید. متشکرم ، دعاهای خود را دعا کنید و خداوند شما را بیامرزد.

* منتشر شده در خبرگزاری باراناخبر. 30 مه 2016

دکمه بازگشت به بالا