استان ها

ارتباط تصویری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس روسیه

دکتر. محمد ولی روزبهان ، رئیس جمهور و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی ، در پیوند ویدئویی با سرگئی میلوشکین ، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی روسیه ، لوتوس آستاراخان ، در مورد راه های توسعه همکاری های دو جانبه صحبت می کند. آنها چارچوب توافق های حاصل شده و هدف اتحادیه اقتصادی اوراسیا را مورد بحث قرار دادند.

در این جلسه ، هر دو طرف به زیرساخت های موجود در منطقه آزاد اقتصادی آزاد انزلی و منطقه ویژه اقتصادی لوتوس و تاریخ روابط بین دو منطقه اشاره کردند و از ظرفیت های مختلف همکاری های دو جانبه در زمینه های بندری ، ترانزیت ، گردشگری و تجارت و پیگیری اشاره کردند. توافق نامه ها وی برای توسعه روابط دو طرف از طریق برگزاری برنامه های مشترک در قالب نمایشگاه ، وی بر جلسات تخصصی بخش خصوصی و فعالان اقتصادی منطقه آزاد انزلی و منطقه لوتوس و استان آستاراخان روسیه تأکید کرد.

در این گفتگوی آنلاین ، مدیرکل سازمان مناطق آزاد انزلی و مدیر عامل منطقه ویژه لوتوس در خصوص همکاری در راه اندازی همایش بین المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا و نقش ژئوپلیتیکی مناطق آزاد در توسعه روابط منطقه ای ایران که پاییز امسال از منطقه انتظار می رود. آنها به تبادل نظر پرداختند و لزوم همکاری را به منظور بهره گیری از فرصت های برگزاری همایش به منظور فعال تر شدن فعالان اقتصادی هر دو کشور و کشورهای منطقه با مزایا و ظرفیت های هر دو منطقه روشن کردند.

شایان ذکر است که با توجه به نقش اصلی منطقه آزاد انزلی و منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان در توسعه روابط ایران و روسیه ، به عنوان نقطه آغازی برای هر دو کشور و همکاری بین دو منطقه در فعال سازی کریدور شمال – جنوب؛ افزایش مذاکرات دو جانبه برای پیگیری توافق ها و مذاکرات قبلی در دستور کار سازمان منطقه آزاد انزلی در مدت محدودیت ها به دلیل شیوع بیماری عروق بیماری کرونا قلب است.

48

دکمه بازگشت به بالا