پرهیز از مراجعه حضوری بازرسان به در منازل برای بیمه بیکاری

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه در دستورالعمل‌های گذشته تأکید شده و باز هم تأکید می‌کنیم که بازرسان شعب باید از رفتن به در منازل بیمه‌شدگان برای برقراری و تداوم بیمه بیکاری پرهیز کنند، گفت: به دنبال این هستیم از بانک‌های اطلاعاتی استفاده کنیم و بازرسی‌ها را به حداقل ممکن برسانیم.

مهدی شکوری در گفت‌وگو با باراناخبر، در پاسخ به پرسشی درباره بازرسی‌های بیمه بیکاری و مراجعه به در منازل مردم برای اطمینان از تداوم بیکاری افرادی که از این مستمری استفاده می‌کنند، اظهار کرد: درباره این موضوع و عدم مراجعه بازرسان به در منازل قبلاً دستوری از سوی سازمان تأمین اجتماعی صادر شده بود.

 وی افزود: قانون‌گذار مشخص کرده افرادی که مشمول قانون بیمه بیکاری می‌شوند در صورتی محق به دریافت مستمری مذکور هستند که  اشتغال نداشته باشند. ما به جای اینکه به سمت‌وسوی مراجعه حضوری و بازرسی‌ها از منازل برویم باید از شیوه‌های دیگری  استفاده کنیم.

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه ترجیح ما این است که از بانک‌های اطلاعاتی استفاده کنیم، گفت: اگر تکیه ما بر پایگاه‌های اطلاعاتی باشد، به‌عنوان‌مثال اگر یک نفر در دوران بیمه بیکاری بگیری، کسب‌وکاری را شروع کرده و جوازی گرفته باشد و یا قراردادی منعقد و تحت پوشش بیمه‌ای رفته باشد، ما متوجه می‌شویم و درواقع باید یک کنترل هوشمند داشته باشیم.

شکوری افزود: در دستورالعمل‌های گذشته تأکید شده و باز هم تأکید می‌کنیم باید از رفتن به در منازل بیمه‌شدگان پرهیز شود؛ زیرا نمی‌خواهیم پرداختی انجام دهیم بدون آنکه شأن و منزلت خانواده‌ها را در نظر گرفته باشیم.

وی ادامه داد: اگر گاهی این اتفاق‌ها رقم می‌خورد و مراجعه حضوری باعث رنجش بیمه‌شدگان می‌شود حتماً به همکاران تذکر می‌دهیم که تکرار نشود. ضمن آنکه همان‌طور که پیش‌از این اشاره شد به دنبال این هستیم تا از بانک‌های اطلاعاتی استفاده کنیم و بازرسی‌ها را به حداقل ممکن برسانیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا