عمومی

طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای افراد بدون بیمه اجرا می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، رسول چراغ سحر بعد از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: بیمه جامع خانواده ایرانیان نوعی بیمه است که مربوط به اعضای خانواده بوده و شامل تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می شود. د

وی بیان کرد: این بیمه شامل زنان خانه دار و دختر، دانشجو، صاحبان مشاغل آزاد، کارفرمایان کارگاه های صنفی، صاحبان مشاغل آزاد و کلیه افراد فاقد پوشش بیمه است.

چراغ سحر تصریح کرد: متقاضیان این نوع بیمه همچنان می توانند با توجه به همسر یا والدین از خدمات درمانی استفاده کنند و نیازی به پرداخت سرانه برای درمان ندارند.

وی افزود: همچنین مشمولان مستمری عائله مندی محدودیتی برای بهره مندی از این نوع بیمه ندارند و در صورت عقد قرارداد همچنان می توانند مستمری خود را دریافت کنند.

مدیرکل بیمه های اجتماعی استان افزود: شرایط و مزایای بیمه جامع خانواده ایرانیان مانند بیمه خوداشتغالی است و از نظر درصد و میزان پوشش و درجه تفاوتی با آن ندارد. پوشش درمانی. رفتار.

وی بیان کرد: در طرح «بیمه جامع خانواده ایرانیان» متقاضیان سنی بین 18 تا زمان 50 می توانند با پرداخت حق بیمه ماهانه از مزایای تامین اجتماعی از جمله مستمری بهره مند شوند و افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند و شغل ثابتی ندارند می توانند از طرح جامع برای ثبت رکورد برای خود استفاده کنند.

چراغ سحر افزود: زنان خانه دار و دختر حتی اگر تحت پوشش بیمه همسر یا پدر و مادر باشند می توانند با عقد قرارداد از این بیمه استفاده کنند چرا که سود بیمه همسر یا والدین فقط شامل خدمات درمانی می شود و شامل آن نمی شود. بیمه مردم بازنشستگی.

وی بیان کرد: دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه ها از دیگر مشمولان بیمه جامع خانواده هستند که می توانند همزمان با تحصیل برای خود سابقه بیمه ایجاد کنند و در آینده زودتر بازنشسته شوند.

چراغ سحر تصریح کرد: این افراد در حال تحصیل و تکمیل بخشی از سوابق بیمه ای خود هستند و در زمان شاغل یا شاغل شدن می توانند این سابقه را به سوابق آینده خود اضافه کنند و یا به سایر صندوق های بیمه ای انتقال دهند.

وی گفت: از دیگر مشمولان این نوع بیمه نیز صاحبان مشاغل آزاد، فروشندگان، فروشندگان و … هستند که با پرداخت حق بیمه ماهانه می توانند جزو بیمه شدگان بیمه اجتماعی قرار گرفته و از مزایای آن استفاده کنند.

سراق سحر با بیان اینکه بیمه زنان خانه دار، دانشجویی و حرفه ای آزاد در سه نرخ است 12، 14 و 18 درصدی امکان پذیر است، گفت: متقاضیان می توانند با توجه به شرایط خود و مزایایی که می خواهند دریافت کنند، یکی از این نرخ ها را برای پرداخت حق بیمه ماهانه انتخاب کنند. 12 درصدی را انتخاب کنید، از مزایای بازنشستگی برخوردار شوید و بازماندگان آنها تنها در صورتی می توانند از مستمری بازماندگان بهره مند شوند که وی قبل از مرگ بازنشسته شده باشد.

وی افزود: آن نرخ های حق بیمه 24 با انتخاب و پرداخت درصد، بازماندگان آنها می توانند در صورت فوت بیمه شده اصلی حتی در حین پرداخت بیمه و حق الزحمه مستمری عائله مندی دریافت کنند. 18 درصد نرخ کامل این نوع بیمه برای پرداخت بیمه است و افرادی که آن را انتخاب می کنند علاوه بر مزایای ذکر شده در صورت از کار افتادگی و از دست دادن توانایی بدنی در زمان پرداخت بیمه نامه اقدام می کنند. مستمری از کارافتادگی دریافت خواهد کرد.

چراغ سحر با بیان اینکه متقاضیان برای انعقاد قرارداد نیازی به مراجعه به شعب تامین اجتماعی ندارند و با مراجعه به سامانه خدمت غیبت سازمان تامین اجتماعی. آنها می توانند هر ماه از طریق این سامانه ثبت نام و قرارداد خود را امضا کنند و حق بیمه را پرداخت کنند، گفت: البته شرایط بیمه و مزایای آن برای کارفرمایان صنفی و خوداشتغال ها متفاوت است و این افراد باید نرخ پرداخت کنند. 27 درصد بیمه را پرداخت کرده و در نتیجه علاوه بر مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری عائله مندی، از مزایای کوتاه مدت بیمه اجتماعی نیز برخوردار می شوند.

دکمه بازگشت به بالا