اجتماعی

امروز، آخرین مهلت ثبت‌نام مجدد «بیمه تکمیلی» فرهنگیان شاغل

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، ثبت نام مجدد معلمان شاغل برای بهره مندی از پوشش «بیمه درمان تکمیلی» که از 12 آبان ماه آغاز شده بود، امروز (19 آبان) به پایان می رسد.

به گزارش باراناخبر، سعید مقدم زاده مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به درخواست های مکرر فرهنگیان برای ثبت نام در بیمه تکمیلی درمان، با هماهنگی شرکت بیمه، از تاریخ 3 تا 10 آبان ماه 1401 ترتیب داده شده است. سامانه «بیمه دانا» برای ثبت نام این گروه از مربیان باید در دسترس باشند.

به گفته وی با توجه به عدم تمدید مهلت اعلام شده فرهنگیان جهت ثبت نام برای پوشش بیمه تکمیلی درمان به سامانه شرکت بیمه دانا مراجعه کنند. کلیه متقاضیان بیمه تکمیلی درمان از اول تیرماه 1401 تحت پوشش قرار می گیرند و حقوق معوقه ماه های قبل آنها بر این اساس کسر می شود.

حق بیمه تکمیلی چقدر است؟

در دستورالعمل اجرایی بیمه تکمیلی درمان 1401 آمده است که کلیه کارکنان شاغل (رسمی، پیمانی و پیمانی) به همراه افراد تحت تکفل خود می توانند ماهانه از مبلغ کل مبلغ 2750000 ریال (مبلغ 916000 ریال به ازای هر قسمت از) حق بیمه پرداخت کنند. کارمند و مبلغ 1.834.000 ریال به ازای هر نفر سهم تجهیزات) تحت پوشش قرار می گیرد.

– منظور از افراد تحت تکفل بیمه شده اصلی فرزندان، همسر یا همسران دائمی بیمه شده اصلی و والدین کلیه کارکنان و همسر و فرزندان کارکنان زن است. لازم به ذکر است حق بیمه ماهانه والدین کلیه کارکنان و همسران کارکنان زن شامل قسمت تجهیزات نمی باشد و حق بیمه مربوطه به طور کامل از حقوق بیمه شده اصلی کسر خواهد شد.

– کارکنان سازمان های مرتبط مانند سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، نهضت سوادآموزی، سازمان توسعه مشارکت های مردمی، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، دانشگاه شهید رجایی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و …. سنوات و به شرط بیمه و پرداخت 100% حق بیمه قابل پوشش می باشد.

– کارکنان باید همسر و فرزندان خود را بدون حق انتخاب تحت پوشش قرار دهند در غیر این صورت افراد منتخب تحت پوشش بیمه گذار قرار نخواهند گرفت. مسئولیت پرداخت هرگونه تغییر در حق بیمه با تعداد بیمه شدگان به عهده ادارات کل آموزش و پرورش استان ها خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا