اقتصادی

نرخ بیکاری ترکیه کاهش یافت

نرخ بیکاری در ترکیه تا پایان مارس ۱۳.۶ درصد سقوط.

به گزارش باراناخبر به نقل از خبرگزاری آناتولی آمار ترکیه گزارش آمده است که تعداد زیادی از مردم از دست رفته کار ۱۵ سال و بیشتر تا پایان ماه مارس و ۵۰۲ هزار نفر افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۲۳ میلیون نفر رسیده است. بزرگترین افزایش فرصت های شغلی مرتبط با بخش خدمات است.

در این دوره جمعیت در نوبه خود بازار کار ۶۰۲ هزار نفر کمتر و ۳۱.۱ میلیون نفر است. از سوی دیگر تعدادی از کارگران در ترکیه تا پایان ماه مارس و ۵۰۲هزار مردم افزایش در مقایسه با ماه قبل ۲۶ میلیون و ۸۰۲ هزار نفر رسیده که نشان می دهد که میزان کار افزایش ۰.۷ درصد در مقایسه با دسامبر سال گذشته در سطح ۴۴.۷ درصد ایستاده است.

در طول این مدت نرخ مشارکت در بازار کار ۴۹.۹ درصد بوده است که ۲.۶ درصد کمتر از رقم ثبت شده در ماه گذشته در نظر گرفته شده است. نرخ اشتغال مردان از ۷۱.۴درصد در ماه مارس سال گذشته ۶۹ درصد در ماه آوریل این سال کاهش یافته است. برای زنان نیز ۳۱ درصد.۲ درصد اندازه گیری است که ۲.۸ درصد کمتر از در ماه دسامبر سال گذشته است.

با توجه به اعلام آمار ترکیه ، در شرایطی که نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال و ۱.۷ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴.۴ درصد است که این نرخ هنوز هم یکی از بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده در این گروه سنی در طول دهه گذشته در نظر گرفته شده است.

در سال گذشته نرخ بیکاری در ترکیه بین ۹.۶ و ۱۳.۵ درصد در نوسان بود. در طول برنامه جدید اقتصادی ترکیه است که در سپتامبر سال قبل از آن اعلام شد., نرخ بیکاری تا پایان سال جاری باید ۱۱.۸ درصد برسد. این کشور برای رسیدن به نرخ بیکاری تکرقمی از سال ۲۰۲۱ تعیین هدف وجود دارد.

متوسط نرخ بیکاری در ترکیه در فاصله زمانی ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۹ معادل ۱۰.۳ درصد بالاترین نرخ بیکاری در کشور در بازه زمانی ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ مربوط به ژانویه و فوریه سال ۲۰۰۹ و ۱۴.۷ درصد و پایین ترین نرخ مربوط به ژوئن۲۰۱۲ و ۷.۳درصد بود.

در پایان این پیام

دکمه بازگشت به بالا