عمومی

۵هزار میلیارد تومان برای بیماران خاص و صعب العلاج اختصاص یافت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمدمهدی نشی بعدازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه الکترونیکی شدن خدمات گامی مهم در حوزه سلامت است، اظهار داشت: یکی از اتفاقات مثبت در این دولت ایجاد است. صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج مطابق با شاخص های معتبر، حوزه سلامت است.

وی افزود: 5 هزار میلیارد دلار در این حوزه اختصاص یافته و امیدواریم بتوان هزینه های انجام شده برای این دسته از بیماران را کاهش داد، در حال حاضر 44 خدمت برای بیماران خاص و صعب العلاج وارد سامانه های سازمان بیمه سلامت شده است.

نشی ادامه داد: البته منابع این صندوق تنها مختص بیمه شدگان سلامت نیست و از مزایای آن برای افراد (بیمار پایانی) تحت پوشش سایر بیمه ها از جمله تامین اجتماعی و نیروهای مسلح نیز استفاده می شود.

مدیرعامل بیمه سلامت تصریح کرد: البته این صندوق آن دسته از بیماری هایی را که شامل سامانه ها نمی شود نیز پوشش می دهد و بیماران می توانند با ارائه فاکتور به کمیته های استانی هزینه های درمان را دریافت کنند.

نشی با تاکید بر اینکه هزینه های بستری افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد 100 درصد رایگان است، گفت: در آمبولانس 85 درصد هزینه ها توسط بیمه سلامت پرداخت می شود که خوشبختانه در خصوص بیمه اقدامات خوبی انجام شده است. از 3 دهک اول جامعه و بیمه همگانی بوده است

وی درباره بیمه درمان ناباروری نیز خاطرنشان کرد: وام خوبی برای بیمه در زمینه درمان ناباروری داده شد و اتفاقا آذربایجان غربی یکی از استان های اصلی در استفاده از این وام است که 500 میلیون برای این امر هزینه شد. دلار در استان در نیمه اول سال جاری

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: 44 بیماری تحت پوشش صندوق ویژه بیماری های صعب العلاج کشور است و هزینه های درمانی این اداره کل با استفاده از منابع این صندوق به صورت ابتکاری به بیماران پرداخت می شود.

نشی در خصوص پوشش هزینه های دندانپزشکی گفت: در این راستا طرحی را به شورای عالی بیمه پیشنهاد دادیم که مهمترین جنبه آن افزایش حداقل 10 برابری منابع بیمه است که امیدواریم به تصویب برسد.

وی از پوشش حدود 6 میلیون نفر در سه دهک پایین جامعه خبر داد و یادآور شد: اعتبار این امر در بودجه سال آینده پیش بینی شده است و همچنین تلاش می کنیم در ارزیابی محدوده، نگاه متفاوتی داشته باشیم. . که همه افراد از این ظرفیت استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت از به روز رسانی پرداختی های بیمه سلامت موسسات دولتی و خصوصی خبر داد و تاکید کرد: علاوه بر موارد قبلی، سه هزار برند دارویی جدید وارد سامانه شده که هزینه آن به بیماران پرداخت می شود.

دکمه بازگشت به بالا