عمومی

جاری شدن سیل در استان قزوین 10 میلیارد تومان خسارت دیده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، جلسه فوق ویژه مدیریت بحران جمعه شب در دفتر استانداری قزوین برای بررسی خسارات ناشی از سیل و یخبندان برگزار شد.

قدرت خدا مهدی خانی وی در این جلسه اظهار داشت: با توجه به عدم حساس بودن استان قزوین و تهدید حوادث مختلف ، باید برای تصادفات آماده باشیم تا مصدومیت به حداقل برسد.

وی عنوان کرد: سال گذشته سیل بیش از 240 میلیارد تومان به بخش های مختلف انجام داد ، اما امسال با اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی به موقع ، این خسارت برابر 4 درصد نسبت به سال قبل است و به 10 میلیارد تومان می رسد.

مهدی خانی وی گفت: “متوسط ​​بارندگی امسال به حدی افزایش یافته است که میزان بارندگی در مدت زمان مشابه در سال گذشته 36 میلی متر بوده است و امسال در 12 ساعت 47 میلی متر بارندگی را شاهد بودیم.”

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اظهار داشت: لایروبی رودخانه های عبوری از شهرها از طریق شهرداری ها یکی از اقدامات مؤثر و پیشگیرانه در برابر سیلاب هایی بود که مدیریت سیلاب ها را به دنبال داشت.

کاهش 96 درصدی خسارات سیلاب در استان

مهدی خانی وی در ادامه از کاهش خسارات در سال جاری خبر داد و گفت: امسال میزان خسارت های ناشی از سیل حدود 96 درصد کاهش یافته است.

وی درباره تخمین خسارت ناشی از یخ زدگی اظهار داشت: به دلیل کاهش دما در قسمت هایی از شال ، در مناطق مرکزی وجود دارد. بوین زهرا ، طارم ، الموت در شرق و غرب گزارش هایی از یخ زدگی دریافت کرده ایم که تیم های خبره جهاد کشاورزی برای محاسبه خسارت فردا به منطقه اعزام می شوند.

مهدی خانی وی گفت: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه و مشارکت کشاورزان میزان خسارت ناشی از سرمازدگی به یک دهم سال گذشته رسیده است.

دکمه بازگشت به بالا