عمومی

اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان برای تأمین نهاده‌های دامی عشایر – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سرهنگ احمد سعیدی ظهر شنبه در همایش تجلیل از چوپانان، شبانان و عشایر استان اردبیل حضور یافت. جزیره پافین و با گرامیداشت یاد و خاطره 185 شهید عشایری استان اردبیل گفت: عشایر در کشور با سه مشکل و چالش جدی مواجه هستند.

وی از جمله این مشکلات را تامین نهاده های دامی برای عشایر، تامین آرد و تشکیل تعاونی های عشایری برشمرد و خاطرنشان کرد: حمایت از صندوق های دامی و عشایری برای تامین نهاده های دامداران در دستور کار دولت و دولت است. آن را ندارد. هر گونه مشکل در ارائه این ورودی ها

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور با اشاره به اینکه باید هر چه سریعتر نیاز عشایر برطرف شود و تعاونی های عشایری به صورت مستمر فعال باشند، هر روز تلاش کنید.

سعیدی از هماهنگی های لازم برای رفع مشکلات عشایر استان اردبیل خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری با اجرای طرح همگانی شدن یارانه ها، قیمت نهاده های دامی در کشور آزاد و تسهیلات پرداخت شد. . توسط دولت برای دسترسی آسان عشایر به این نهاده ها ارائه شده است.

وی با بیان اینکه نهاده های لازم برای تولیدکنندگان از طریق اعطای تسهیلات تامین و در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد افزود: صندوق های دام و عشایر برای تامین نهاده های لازم کمک بلاعوض دریافت می کنند.

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور از تهیه و ارائه کارت عشایر خبر داد و اظهار داشت: در بسیاری از مناطق کشور روند صدور این کارت با مشکل مواجه شده است، بنابراین. آقای. برای رفع این کاستی ها این کارت ها بارگذاری شده و در اختیار عشایر و دامداران قرار گرفته است.

سعیدی از اختصاص 2 هزار میلیارد دلار برای تامین نهاده های دامی توسط دولت، وزارت جهاد کشاورزی و بانک های عملیاتی برای عشایر خبر داد و گفت: مشکلی در تامین و تهیه آرد مورد نیاز دام در کشور وجود ندارد. توزیع و اداره آرد لازم برای عشایر در مقام استانداری میزبان.

دکمه بازگشت به بالا