عمومی

۴۳ مرکز مثبت زندگی در محلات اردبیل فعالیت می‌کنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین بهزاد ستاری ، که عصر شنبه به مناسبت هفته بهزیستی در اردبیل با رسانه ها صحبت کرد ، با بیان اینکه شعار این هفته بهزیستی در گام دوم هوش ، همسایگی و سلامت اجتماعی در خانواده نام دارد ، اظهار داشت: در هوش سیستم های میدانی ، خدماتی مانند فرزندخواندگی ، سیستم دانشجویی ، صدور مجوز برای مرکز ارشد و مشاوره به طور خودکار از طریق 40 سیستم ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش خدمات بهداشتی اجتماعی خانواده ، 43 مرکز زندگی مثبت در اردبیل وجود دارد ، افزود: این مراکز شامل بخشهای مشاوره و پایش آسیب های اجتماعی است و متناسب با هر آسیب ، خدمات توسط کارشناسان مجرب بهزیستی ارائه می شود »

مدیر کل بهزیستی استان از احداث 251 واحد مسکونی برای مددجویان در سال گذشته خبر داد و گفت: 140 میلیون وام رایگان و 100 میلیون دلار توسط بنیاد مسکن برای خانواده های دارای معلولیت زیاد بازپرداخت می شود و در مناطق روستایی این مبلغ رسیدن به 184 میلیون

ستاری به افتتاح 4 مرکز مشاوره در هفته بهزیستی اشاره کرد و افزود: 91 مرکز مشاوره در حال حاضر در استان فعال هستند و خدماتی مانند خانواده درمانی ، ازدواج ، تربیت فرزند ، آموزش را ارائه می دهند.

وی اظهار داشت: 19 دستگاه مولد اکسیژن از طریق صندوق جمعیت هلال احمر به خانه های سالمندان اردبیل اهدا می شود تا مورد استفاده مشتریان قرار گیرد.

مدیر کل بهزیستی استان با بیان اینکه سامانه پایش آسیب های اجتماعی به منظور گزارش و شناسایی این آسیب ها افتتاح می شود ، گفت: از ساختمان جدید اورژانس اجتماعی اردبیل به مساحت 500 هزار متر مربع رونمایی می شود.

168 میلیارد دلار برای افتتاح پروژه های رفاهی هزینه شده است

ستاری در ادامه به تشریح عملکرد این سازمان در سال گذشته پرداخت و گفت: افتتاح خانه کودک با ظرفیت 50 نفر ، کارگاه تولید حمایت از معلولان ، اشتغال 786 نفر با ارائه وام 50 میلیون تومانی و اهدا شده 250 قرص برای دانشجویان نیازمند ساخته شده در سال گذشته.

وی میزان مشارکت نقدی و غیرنقدی مردم را سال گذشته 25 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: ساخت و بهره برداری از 60 مرکز غیردولتی از جمله خیریه ها ، خانه های امن ، مراکز توان بخشی ، مشاوره و سالمندان نیز آزاد شده است .

مدیر کل بهزیستی استان ادامه داد: میزان مستمری پرداختی به مددجویان تا یک میلیون و 100 هزار یورو است و سازمان بهزیستی 18 هزار مستمری بگیر را تحت پوشش قرار می دهد.

4 خانه حمایتی جسمی و روانی در استان اردبیل افتتاح می شود

ستاری با اشاره به اینکه سال گذشته مرکز جامعی برای آقایان با ظرفیت 200 نفر افتتاح شد ، افزود: 2 مرکز و مراکز ترک اعتیاد معتبر امسال در شهرهای بیله سوار و هشجین باز خواهد شد

وی از افتتاح 4 خانه حمایت جسمی و روانی از معلولان در استان اردبیل خبر داد و گفت: این مراکز در شهرها هستند مشگین این شهر گرمی ، خلخال و اردبیل خواهد بود.

مدیر کل بهزیستی استان اظهار داشت: 257 گروه خدمات خرد مالی در حوزه اجتماعی در زمینه وام های خوداشتغالی در روستاهای استان اردبیل فعالیت می کنند و در این زمینه 4000 نفر عضو این صندوق ها هستند.

ستاری تعداد دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش بهزیستی را 2785 نفر اعلام کرد و گفت: امسال 800 شغل برای مددجویان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی تحصیلات ما ایجاد خواهیم کرد.

وی از تکمیل و راه اندازی مرکز معلولین شهرستان گرمی در سال جاری خبر داد و افزود: با حمایت بنیاد علوی یک میلیارد دلار برای این مرکز اختصاص یافته و در مراحل پایانی عملیات اجرایی است.

دکمه بازگشت به بالا