عمومی

افتتاح دومین مرکز سلامت و توانمندسازی دختران نوجوان کشور در مشهد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، محمدحسین صالحی با اشاره به تلاش چند ماهه برای راه اندازی مرکز سلامت و توانمندسازی دختران نوجوان گفت: خراسان رضوی دومین استان کشور است که این مرکز در آن راه اندازی شده است.

مدیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با بیان اینکه این مرکز به دختران 9 تا 19 ساله خدمات رسانی می کند، گفت: جامعه هدف این مرکز دختران در معرض آسیب هستند.

وی بیان کرد: این دختران نوجوان از طریق آموزش و پرورش، بهزیستی و تیم های سیار خود مرکز به این مرکز هدایت می شوند و در صورت نیاز به حمایت به نهادهای حمایتی نیز معرفی می شوند.

صالحی افزود: در این مرکز به دختران نوجوان خدمات مشاوره پیشگیری از اعتیاد، آموزش مهارت های زندگی، مهارت های حل مسئله و آموزش نه گفتن آموزش داده می شود.

مدیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: تامین اعتبار این مرکز بر عهده یونیسف و از طریق تفاهم نامه دفتر یونیسف در ایران و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است. پیش بینی کردن استان این دفتر راه اندازی می شود.

وی ظرفیت این مرکز را حدود 50 نفر اعلام و تصریح کرد: تمامی خدمات این مرکز است پسندیدن به صورت رایگان ارائه می شود و در تلاش هستیم تا ظرفیت های این مرکز را گسترش دهیم.

صالحی گفت: این مرکز بیش از 100 میلیون دلار از سوی جمعیت تخصیص یافته است افرا سبز به عنوان مدیر پروژه راه اندازی شده و حدود یک و نیم میلیارد دلار از دفتر یونیسف در ایران جذب کرده است.

دکمه بازگشت به بالا