عمومی

هویت‌بخشی و اجتماع‌پذیری نوجوانان مسئله مهم طرح «مانا» در اردبیل – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حامد رضایی پیش از ظهر پنجشنبه در اختتامیه طرح ملی مشارکت اجتماعی جوانان و بهزیستی زنان، دوره نوجوانی را مهمترین مرحله رشد اجتماعی افراد جامعه عنوان کرد. بیشترین تهدید ناهنجاری ها: «هویت بخشی» و «اجتماعی شدن» نوجوانان موضوع مهم پروژه است. ماننا شرکت کنندگان در این پروژه نحوه حضور در جامعه و مقابله با آسیب ها را آموختند.

او راه اندازی فعالیت «طرح» را نشان داد. مانناوی از هفته بهزیستی در استان اردبیل افزود: فعالیت های این طرح در طول تابستان ادامه یافت و بیش از 80 گروه پسر، دختر و زن با شرکت در بیش از 15 جلسه آموزشی مختلف با مشکلات مختلف اجتماعی جامعه آشنا شدند. . .

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل هدف از اجرای این طرح را مشارکت اجتماعی بیشتر نوجوانان در درمان آسیب های اجتماعی و پیشنهاد راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات دانست و گفت: برنامهمانناتوسط پایگاه های سلامت اجتماعی جامعه مددکاران سلامت روان زیر نظر اداره کل بهزیستی استان در مناطق آسیب پذیر و حاشیه ای اجرا شد.

رضایی تاکید کرد: همچنین در طول اجرای این برنامه، نوجوانان و بانوان در قالب گروه های محله خود با راهنمایی مجریان، مسائل گروهی و اجتماعی و مشکلات لایه های خود را با در نظر گرفتن علل و پیامدهای آن از طریق تکنیک نقشه برداری اجتماعی، درخت مسئله و جدول ماتریس بازنگری و آمار آنها عمل کردند

وی مهمترین موضوع استفاده از ظرفیت های این پروژه را محله محوری این پروژه دانست و افزود: امیدواریم در سال آینده پروژه محقق شود. ماننا می توانیم مشارکت و همکاری خود را با سازمان های مختلف افزایش دهیم.

دکمه بازگشت به بالا