اقتصادی

وزیر ارتباطات: پیگیر حل مشکل سرعت و کیفیت اینترنت هستم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تا پایان امسال بازطراحی ترافیک شبکه به پایان می رسد و همزمان اقدامات اجرایی برای اجرای این طرح آغاز می شود و این طرح در چند مرحله به اتمام می رسد. گفت: و سرعت و کیفیت ارتباط باشد تا هیچ هموطنی اذیت و شکایت نکند و با آسودگی و آسودگی از خدمات فناوری استفاده کند.

به گزارش باراناخبر، عیسی زارع پور امروز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: من و خانواده ام مثل شما گاهی از کندی و تاخیر شبکه گله داریم. کندی شبکه دلایل متعددی دارد که یکی از آنها عبور و توزیع کل ترافیک شبکه در سراسر پایتخت است. تصور کنید هموطنی در سیستان و بلوچستان می خواهد به محتوای استانی همجوار مانند کرمان دسترسی داشته باشد یا در بستر ملی «قرار» با خانواده خود در استان خود چت تصویری داشته باشد. به طور معمول، اگر چنین ارتباطی مستقیم باشد، باید کمتر از پنج میلی ثانیه طول بکشد، اما اکنون اینطور نیست.

وی ادامه داد: اکنون چنین ارتباطی باید جاده سیستان و بلوچستان و تهران را بچرخاند و به کرمان برگردد که حدود 30 میلی ثانیه تاخیر دارد و این یعنی کاهش سرعت و تاخیر در ارتباط! حال اگر این ارتباط بین دو اپراتور متفاوت باشد، پیچیدگی و تاخیر در برنامه سفر بیش از پیش افزایش می یابد و اگر ارتباط در داخل و خارج از کشور باشد، بیشتر خواهد شد.

وزیر ارتباطات گفت: هم اکنون همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سازمان فناوری اطلاعات و پژوهشگاه ارتباطات به همراه اپراتورها و شرکت های تولید محتوا آستین های خود را برای رفع این مشکل بالا زده اند. به عبارت دیگر، جریان ترافیک داده ها را در کشور بازطراحی می کنند، به گونه ای که به جای توزیع کل ترافیک کشور از پایتخت، محتوا در نزدیک ترین مکان و به مراکز مناطق توزیع توزیع شود. ، و تاخیر و کندی به حداقل خواهد رسید.

زارع پور افزود: این امر با فعال سازی نقاط توزیع شبکه داخلی (IXP) و نقاط دسترسی بین المللی اینترنت (IGW) امکان پذیر است که در این صورت توزیع محتوای داخلی مطابق با همان نقاط توزیع شبکه انجام می شود. فاز اول این پروژه که یکی از پروژه های شبکه ملی اطلاعات است، نقاط و محتوای توزیع داده ها در شهرهای تبریز، شیراز و مشهد ایجاد می شود و در فاز دوم حداکثر 10 مرکز توزیع داده ها ایجاد می شود. واقع در نقاط مختلف کشور البته کار اپراتورها در راه اندازی این مراکز بسیار سخت است و باید از آنها حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: به یاری خداوند تا پایان سال جاری طراحی مجدد ترافیک شبکه به پایان می رسد و همزمان اقدامات اجرایی برای اجرای این طرح آغاز و طرح به تدریج تکمیل می شود. در چند مرحله». از زمانی که این مسئولیت سنگین را بر عهده گرفتم عهد کردم که هر روز پیگیر حل مشکل اتصال و سرعت و کیفیت ارتباطات باشم تا هیچ هموطنی گلایه نداشته باشد و از خدمات فناوری به راحتی و بی سر و صدا استفاده کند. اینجانب هم اکنون وظیفه خود می دانم که تمامی اقداماتی که در جهت ارتقاء کیفیت و سرعت ارتباط در کشور انجام می شود و دریافت نظرات شما عزیزان را گزارش کنم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا