اقتصادی

کلنگ ۸۶۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن زده شده است

وزیر راه و شهرسازی از تامین زمین برای 1.5 میلیون واحد نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: در این پروژه عملیات اجرایی 860 هزار واحد آغاز شده است.

به گزارش باراناخبر، امروز جلسه تعیین تکلیف واحدهای افتتاحیه تعاونی های مسکن آنلاین با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون برگزار شد. در این جلسه با دستور وزیر راه و شهرسازی به نمایندگی از حضرت علی اکبر (ع) حدود 5000 واحد آپارتمان افتتاح شد. همچنین سه استان البرز، خوزستان و لرستان گزارش خود را در خصوص تخصیص مسکن آنلاین و تعاونی های باقی مانده در استان خود ارائه کردند.

رستم قاسمی با بیان اینکه امروز بالغ بر یک میلیون و نیم زمین در نهضت ملی مسکن آماده بارگیری است، گفت: این رقم به زودی به دو میلیون و 400 واحدی که قبلا قول داده بودیم می رسد.

قاسمی افزود: تخصیص سقف چهار میلیون مسکن که در مدت چهار سال ساخته می شود را در دستور کار قرار داده ایم و عملیات اجرایی قسمت بزرگی از آن آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی 860 هزار واحد مسکونی خبر داد و گفت: از این تعداد حدود 100 هزار مسکن ملی متعلق به نیروهای مسلح است. همچنین در نظر داریم طبق دستور رئیس جمهور و با منابعی که برای مسکن آنلاین در نظر گرفته ایم، این مسکن را تعیین کنیم.

قاسمی موضوع مسکن را یکی از مسائل جدی و اساسی مردم خواند و گفت: دولت سیزدهم تصمیم گرفته است تا مشکل کشور را حل کند و معتقدم با هماهنگی و حساسیتی که در دولت وجود دارد این امر محقق می شود. محقق شد و تا پایان دولت بر اساس دستور و تاکید رئیس جمهور اجرایی شود این کار انجام خواهد شد.

وی روند آغاز عملیات اجرایی ساخت و ساز مسکن در کشور را قابل قبول دانست و گفت: قطعا از وزارتخانه های مختلف به ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استفاده خواهیم کرد و امیدوارم عملیات اجرایی قرارداد ساخت 400 هزار واحدهایی را که امضا کردیم. شروع کنید و گامی در جهت کمک به تکمیل پروژه نهضت ملی مسکن بردارید.

ساخت 840000 خانه توسط تعاونی ها

همچنین حجت الله عبدالملکی – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی – از ابتدای دولت سیزدهم تمرکز ما بر تعاونی ها بوده است و در این راستا 600 تعاونی بزرگ مشکل دار را شناسایی کرده و مشکلات آنها را حل کرده ایم.

وی افزود: 10 هزار تعاونی مسکن داریم که 9500 تعاونی موفق بوده اند و بقیه تعاونی ها مشکلاتی دارند که به دلیل عدم رسیدگی به مشکلات آنها ایجاد شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در بخش تعاون نمره 20، 19 گرفتیم، گفت: مدیران کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در استان هایی که مسئولیت دارند مستقر کرده ایم. . در استان ها مشکلات تعاونی ها بررسی شود.

وی ادامه داد: 840 هزار واحد مسکونی توسط تعاونی ها ساخته شده که از این تعداد 38 هزار و 900 واحد با مشکل مواجه شده اند که باید رفع شود. امروز شاهد فعالیت 5500 واحد مسکونی در قالب تعاونی هستیم.

وزیر کار تعاونی را بخش مهمی در اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: تعاونی ها باید به جایگاه اصلی خود برسند و در اقتصاد ملی به وزن 25 درصد برسند.

نهضت ملی مسکن در یک نگاه

گزارش پرا، قانون جهش تولید و مسکن (نهضت ملی مسکن) مصوب 26 مرداد 1400 از برنامه های کلان دولت سیزدهم است. دولت قصد دارد با ترکیب نهضت ملی مسکن و اقدام ملی مسکن، چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال بسازد. بانک ها مجبور شده اند سالانه 360 هزار میلیارد دلار تسهیلات برای برنامه ریزی برای افزایش تولید و عرضه مسکن اختصاص دهند.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی، 534 هزار واحد در قالب اقدام ملی و 330 هزار واحد در قالب نهضت ملی مسکن در مجموع 864 هزار واحد تکمیل شده یا آماده بهره برداری تا اسفند ماه است. . 5، 2010. در هر دو پروژه ذکر شده است که حدود 40 هزار واحد تا کنون افتتاح شده است. به گفته وزیر راه و شهرسازی برای یک میلیون و 500 هزار واحد زمین واگذار شده است. در مجموع 5.2 میلیون نفر تاکنون در طرح های نهضت ملی مسکن و حمایت از اقدام ملی ثبت نام کرده اند.

وام این واحدها در تهران 450 میلیون دلار، سایر کلانشهرها 400 میلیون دلار، مراکز استانها 350 میلیون دلار، سایر مناطق شهری 300 میلیون دلار و روستاها 250 میلیون دلار با حداکثر سود 18 درصد است. بر اساس برآوردهای اخیر، قیمت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن 4.7 میلیون دلار خواهد بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا