اقتصادی

برای تغییر شهر طرح نهضت ملی مسکن چه کنیم؟

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه تاکنون 350 هزار نفر در نهضت ملی مسکن در استان تهران ثبت نام کرده اند، گفت: متقاضیان ساکن در تهران تنها می توانند شهرهای پرند، هشتگرد، ایوانکی، پاکدشت و رباط را انتخاب کنند. کریم. در انتخاب شهر اشتباه کرده اند، می توانند تصحیح کنند یا ابطال کنند و دوباره ثبت نام کنند.

خلیل محبت خواه در گفت وگو با باراناخبر، اظهار کرد: ثبت نام واحدهای طرح جهش تولید و عرضه مسکن (نهضت ملی مسکن) تا 15 آذرماه ادامه دارد. تاکنون 350 هزار نفر در استان تهران ثبت نام کرده اند و فرآیند پالایش متقاضیان آغاز شده است. ساکنان تهران فقط می توانند برای شهرهای جدید پرند، هشتگرد، ایوانکی و همچنین پاکدشت و رباط کریم اقدام کنند. کسانی که شهر خود را اشتباه انتخاب کرده اند آن را اصلاح کنند و یا در صورت عدم امکان انصراف دهند و مجددا ثبت نام کنند.

وی افزود: برای سال اول 155 هزار و 555 واحد نهضت ملی مسکن برای استان تهران در نظر گرفته شده که برای چهار سال آینده سالانه تعیین تکلیف می شود.

دهک های اول را به 20 میلیون سوم، دهک های دیگر را 40 میلیون دلار برسانید

محبت خواه در مورد کمک متقاضیان به واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: 20 میلیون دلار برای دهک اول تا دهک سوم در نظر گرفته شده است. دهک های دیگر 40 میلیون دلار پرداخت خواهند کرد. قیمت واحدها نیز بر اساس مساحت یا تعداد طبقات متفاوت است. سقف تسهیلات پنج شهر پرند، هشتگرد، ایوانکی، پاکدشت و رباط کریم 300 میلیون دلار است. البته اگر فردی در تهران زمین داشته باشد و قصد ساخت و ساز و رعایت شرایط پنج گانه نهضت ملی مسکن را داشته باشد، می تواند به ازای هر واحد 450 میلیون دلار دریافت کند.

سازندگان به دلیل تاخیر در تحویل واحدها جریمه خواهند شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران نرخ قراردادهای نهضت ملی مسکن با سازندگان را بر اساس قیمت سالانه در نظر گرفت و گفت: به عنوان مثال در سال جاری بر اساس نرخ سالانه با سازندگان قرارداد منعقد می کنیم. لیست 1400. اما در صورت تأخیر تولیدکنندگان در تحویل واحدها جریمه می شوند. به طور کلی بر اساس تعداد کلاس ها قراردادهایی بین 12 تا 24 ماه منعقد می شود.

محبت خواه تاکید کرد: از تمامی انبوه سازان، سازندگان و کسانی که دارای مدرک کاری هستند دعوت می کنیم در اجرای واحدهای پرش تولیدی و تامین مسکن همکاری کنند.

وی با بیان اینکه واگذاری واحدهای نهضت ملی مسکن ممنوع است، گفت: در طرح نهضت ملی مسکن مجاز به ثبت نام افراد مجرد بالای 18 سال است اما باید در زمان تولد متاهل باشند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا