حوادث

کلاهبرداری در پوشش ابلاغیه قضایی الکترونیک

رئیس مرکز کشف و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس ناجا فتوا در مورد پوشش شهروندان کلاهبردار در پوشش اطلاع رسانی الکترونیکی هشدار داد.

سرهنگ علی محمد رجبی در مصاحبه ای برای باراناخبروی گفت: “یکی از کارهای خوبی که برای هوشمند سازی و کاهش ویزیت های شخصی انجام شده است ، توسعه خدمات الکترونیکی است.” اما در این بین ، ذینفعان ممکن است با ایجاد آدرسهای مشابه و به روشهای مختلف سعی در کلاهبرداری و سو abuse استفاده از شهروندان داشته باشند.

وی ادامه داد: در همین راستا اخیراً موردی پیش آمد که ذی نفعان آدرس وب سایت سامانه ثبت الکترونیکی قوه قضائیه را جعل کرده و پیامکی را با محتوایی مانند طرح شکایت ، ابلاغ تصمیم و غیره جعلی ارسال کردند. آدرس. “آنها حساب این افراد را که درخواست تخفیف داشتند خالی کرده اند.

رجبی با بیان اینکه اعلام موضوعاتی از جمله طرح شکایت ، احضار ، ابلاغ تصمیم و … از جمله مواردی است که کنجکاوی و حساسیت شهروندان را به دنبال دارد ، اظهار داشت: در این راستا مجرمان اینترنتی با ارسال چنین مطالبی حساسیت را برانگیخته اند. کاربر و حتی ممکن است شخص ، با علم به اینکه هیچ شکایتی از او ثبت نشده است یا از کسی شکایت نکرده است ، از روی کنجکاوی مجدداً وارد اتصال شده و مبلغ مورد نظر را به بهانه کم بودن مبلغ ادعا شده ، پرداخت می کند. غافل از اینکه امکان برداشت بیشتر پول از حساب بانکی وجود دارد و ذینفعان سعی در تخلیه حساب دارند.

وی با بیان اینکه سیستم سانا پول نمی گیرد ، گفت: “اگر شهروندان با پیغامی که به نام سانا برای آنها ارسال شده و حتی مبلغ کمی نیز درخواست پرداخت داشته اند ، باید بدانند که این پیام نادرست است و از آن اجتناب می کنید مطمئن شوید که پرداخت را به پلیس FATA گزارش دهید.

رئیس مرکز کشف و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس ناجا فتوا تأکید کرد: شهروند برای جلوگیری از شکار چنین تله هایی ، شهروندان باید از باز کردن پیام های مشکوک خودداری کنند. اگر با پیوندهای ناشناس روبرو شدید ، آن را وارد نکنید و حتماً قبل از هر معامله بانکی آدرس صحیح سایت و سیستم را بررسی کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا