حوادث

هشدار پلیس فتا نسبت به نصب بدافزار در پوشش بازی‌های موبایلی

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای فرجا نسبت به کلاهبرداری از شهروندان از طریق برنامه‌های مخرب موسوم به بازی موبایل هشدار داد.

سرهنگ علی محمد رجبی در گفت وگو با باراناخبر. وی با بیان اینکه در مواردی مشاهده شده است که برخی از کاربران نرم افزار برخی از بازی های موبایل را از منابع غیر رسمی و نامعتبر بر روی موبایل خود نصب کرده اند، گفت: این افراد پس از نصب این بازی ها، بیشتر آنها را به صورت فایل از پیام رسان ها دانلود می کنند. . یا سایت های دانلود غیر رسمی با مشکلاتی مانند سوء استفاده از اطلاعات هویتی، دسترسی به تصاویر خصوصی و … مواجه شده اند.

وی با بیان اینکه شهروندان مراقب نرم افزارهای مخربی باشند که می توانند تحت عنوان بازی های موبایلی بر روی تلفن همراه خود نصب کنند، اظهار داشت: سودجویان و مجرمان سایبری در واقع باعث ورود بدافزارها و انواع نرم افزارهای مخرب از این طریق به گوشی های تلفن همراه می شوند. به این ترتیب آنها می توانند از اطلاعات تلفن همراه سوء استفاده کنند. دسترسی به اطلاعات حساب بانکی، اخاذی با سوء استفاده از تصاویر و اطلاعات خصوصی، سوء استفاده از اطلاعات هویتی و غیره. تنها بخشی از این موارد است.

رجبی درباره روش ها و تاکتیک های این افراد سودجو نیز گفت: سودجویان فایل های این نرم افزارها را تحت عناوینی مانند فایل فشرده بازی های موبایل، نسخه اصلی بازی و … قرار می دهند. سایت ها و پس از نصب نرم افزار بر روی گوشی، فعالیت مجرمانه خود را آغاز می کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس راهور فتایی فرجا افزود: برای جلوگیری از وقوع این گونه جرائم لازم است کاربران موبایل نرم افزار و بازی های موبایل مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبر و در حین نصب تهیه کنند. نرم افزار به مجوزهایی که نرم افزار از تلفن همراه خود درخواست می کند توجه کنید. لازم است شهروندان به نرم افزارهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی توجه نکنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا