فرهنگ و هنر

کشف اثر هنری که «نئاندرتال‌ها» خلق کردند

یک اثر هنری خلق شده توسط نئاندرتال ها در غاری در آلمان کشف شده است.

به گزارش باراناخبر ، باستان شناسان یک اثر هنری را کشف کردند که توسط نئاندرتال ها در غاری در آلمان ساخته شده است که در قرون وسطی به عنوان غاری حاوی بقایای اسب های تک شاخ شناخته می شد.

این اثر هنری با حکاکی خطوط مورب و استفاده از استخوان های یک گوزن غول منقرض شده ساخته شده است.

محققان معتقدند که این کار به 51000 سال پیش باز می گردد ، زمانی که “انسانهای خردمند” هنوز وارد این منطقه نشده بودند ، بنابراین می توان نتیجه گرفت که “نئاندرتال ها” این اثر را خلق کرده اند بدون اینکه از راه دیگری الهام گرفته شود.

کشف این اثر هنری نشان می دهد که ظرفیت های شناختی و ادراکی “نئاندرتال ها” بیش از آنچه تصور می شد ، بوده است.

لدر ، باستان شناس و محقق ارشد گفت: “نئاندرتال ها بسیار باهوش بودند.” آنها قادر به برقراری ارتباط و بیان خود از طریق نمادها بودند. “آنها احتمالاً از نظر درک بسیار شبیه به ما انسانها هستند.”

با این حال ، برخی از باستان شناسان هنوز شک دارند که “نئاندرتال ها” هنر نمادین را به تنهایی خلق کرده اند.

غاری که این اثر در آن کشف شد به “Einhornhöhle” یا “غار تک شاخ” معروف است. لدر گفت ، در قرون وسطی ، شکارچیان گنج ادعا کردند که استخوان های تک شاخ را در غار کشف کرده اند. لدر می گوید: “مطمئناً ، این استخوان ها متعلق به خرس ها بود ، اما این جویندگان استخوان ها را به عنوان دارو به داروسازان فروختند تا سود کسب کنند.”

در سال 1985 ، باستان شناسان توانستند ابزارهای سنگی ساخته شده توسط نئاندرتال ها را در غار پیدا کنند. لدر و تیمش در سال 2014 برای کشف بیشتر به غار بازگشتند ، اما این اثر در سال 2019 کشف شد. در وهله اول ، باستان شناسان فقط متوجه یک خط مورب روی این استخوان شدند ، اما پس از مطالعه بیشتر روی این اثر ، باستان شناسان نتیجه گرفتند که آنها یک اثر خاص کشف کرده اند.

این اثر به راحتی در دست انسان قرار می گیرد و اندازه آن در حدود 5.6 در 4 سانتی متر است.

دلیل این کار هنوز مشخص نیست اما محققان می گویند این کار عملی نبوده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا