اجتماعی

نمایش توانمندی‌های هنری معلولان در یک جشنواره

مراسم افتتاحیه دومین دوره جشنواره هنر همام به عنوان جشنواره ویژه توانمندها و بومی ها برای نمایش توانمندی های افراد دارای معلولیت، پنجم اسفندماه سال جاری در نگارخانه آیینه فرهنگسرای صبا و صبا برگزار می شود. . موسسه هنری.

به گزارش باراناخبر به نقل از روابط عمومی جشنواره هنر همام، پس از نمایش 240 اثر برگزیده، جشنواره با اختتامیه و معرفی برگزیدگان 10 اسفندماه به کار خود پایان می دهد.

دبیرخانه جشنواره هنری همام با اشاره به لزوم برگزاری این جشنواره گفت: افراد مستعد زیادی در جشنواره های عمومی شرکت می کنند و آثارشان علیرغم معلولیت مورد قدردانی قرار می گیرد و در بسیاری از موارد توانسته اند تقدیر قابل توجهی کسب کنند. اما جشنواره هایی که برای افراد هستند.» به ندرت دیده ایم که بتوانیم به ویژگی ها و محدودیت های جسمی و حرکتی آن ها توجه داشته باشیم که دلیل برگزاری چنین جشنواره ای بوده است.

در همین راستا پس از برگزاری اولین دوره جشنواره و بدون پتانسیل قوی در توانیابان، کمیته برگزاری و شورای سیاستگذاری همام تصمیم گرفتند که جشنواره هر دو سال یکبار برگزار شود تا هنرمندان توانیابان بتوانند برای دو سال آینده برنامه ریزی کنند. و زمان کافی برای ارائه آثار خود داشته باشند.

دریافت سه هزار اثر از دبیرخانه جشنواره همام

در نتیجه از طریق پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، سازمان بهزیستی و امور خیریه امام رضا(ع)، فراخوان جشنواره برای تمامی توانمندان ارسال و از طریق رسانه های گروهی به اطلاع دبیرخانه همام رسید. 3000 اثر شامل 33 قطعه موسیقایی و غیره. در بخش‌های مختلف به هنرهای تجسمی و صنایع دستی پرداخت که در نهایت پس از سه مرحله آزمایشی، 240 اثر برای نمایش در نمایشگاه انتخاب شد و مجموعه‌ای از آثار به آنها تبدیل شد. به بخش عرضه محصولات فروشگاه راه پیدا کرده و به فروش می رسد.

از نکات قابل توجه این جشنواره، دریافت آثاری از سوی قشر توانمند از استان ها و شهرهای مختلف کشور است، بنابراین آثاری از استان های تهران، البرز، سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران، همدان، اصفهان، خراسان . رضوی، شمال و جنوب، یزد، کرمانشاه، خوزستان، لرستان، هرمزگان، فارس، مرکزی، قم، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان وارد جشنواره شده اند.

برپایی نمایشگاه آثار برگزیده و برگزاری هشت کارگاه آموزشی

این جشنواره تا 10 اسفند ادامه دارد و علاقه مندان می توانند برای بازدید از آثار به نمایش گذاشته شده از 6 اسفندماه به نگارخانه آیینه مؤسسه فرهنگی هنری صبا به نشانی خ. خیابان ولیعصر، چهارراه طالقانی، 125 برادران مظفر، پ. 2011 از ساعت 11:00 تا 20:00.

برگزاری هشت کارگاه آموزشی در طول جشنواره برای ارتقای مهارت های هنری افراد ماهر از دیگر برنامه های مدیران جشنواره است و همچنین تمامی افرادی که آثارشان به بخش نمایشگاه رسیده است با اسکورت در تهران اسکان داده می شوند که هزینه های اسکان آن ها بر عهده ستاد برگزاری جشنواره خواهد بود. جشنواره

نمایشگاه آثار منتخب در آلمان، فرانسه و ژاپن

قرار است با هماهنگی سازمان ارتباطات اسلامی در کشورهای آلمان، فرانسه و ژاپن نمایشگاهی از آثار برگزیده برگزار و سه اثر یا هنرمند برگزیده از سه اثر برتر به نمایشگاه های بین المللی هنری ارسال شوند.

تبدیل جشنواره به یک المپیاد بزرگ هنری با حضور هنرمندان مستعد از رشته های مختلف سینما، تئاتر، موسیقی و … از اهداف و برنامه بلند مدت جشنواره همام است. جشنواره و در کنار آن اثر هنرمندی را می بینند که با دهان خود اثر را خلق کرده است یا فردی که ناتوان با پاهای خود اثر هنری ارزشمندی ساخته است. ضربه سنگین تری برای آنها ایجاد کنید. تا بتوانند راه بروند و کارهای بیشتری برای زندگی راحت و مستقل انجام دهند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا