فرهنگ و هنر

اعطای گواهی درجه یک هنری در رشته تعزیه به علی صدیقیان

در آستانه اربعین حسینی به علی صدیقیان نشان درجه یک هنری در رشته تعزیه اعطا شد.

به گزارش باراناخبر، علی صدیقیان به بیان خاطراتی از سال های فعالیت خود پرداخت و گفت: بیش از 47 سال است که در این عرصه فعالیت می کنم. تمام دغدغه من حفظ این هنر است. این نمایش به نام او که یک مراسم مذهبی سنتی است نامگذاری شده است. بحث سنتی بودن این هنر بسیار بسیار مهم است. به نام نوآوری، بسیاری از عناصر مهم حذف شده و مضامین نامتعارف در این نمایش رایج شده است. از تصنیف ها و ملودی هایی که جزو این هنر نیستند استفاده می شود.
وی در ادامه افزود: اساتید بزرگی را در این زمینه از دست داده ایم که مدیون آنها هستیم. به دلیل رسالتی که داریم باید بر حفظ عناصر سنتی و مذهبی هنر تعزیه پافشاری کنیم. به خصوص برای نسل جوانی که فقط می خواهند این نمایش را ببینند. اصالت این هنر در سنتی بودن آن است. مانند هنر خیمه شب بازی که عناصر آن هرگز تغییر نکرده است.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، گواهینامه هنری درجه یک در رشته تعزیه (گردهمایی شیپور) را به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا کرد.

سید مجید پوراحمدی با گرامیداشت ایام اربعین حسینی گفت: هنر تعزیه نقش مهمی در زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا داشته است. هنری یک هنر عامیانه است که برای اقشار مختلف جامعه از پیر و جوان جذاب است.

وی با قدردانی از تلاش چندین دهه استاد صدیقیانی در ترویج و شکوفایی هنر اصیل تعزیه، گفت: بهترین راه برای انتقال مفاهیم و ارزش ها، زبان هنر است و شما پیام حماسه عاشورا را منتقل می کنید. به بهترین شکل ممکن به مخاطب ارائه دهد. شما با هنر خود نشان دادید که یاد و نام و آرمان شهدای حماسه کربلا پس از گذشت قرن ها همچنان زنده و پایدار است.

مدیرکل صندوق قرض الحسنه هنر در ادامه تصریح کرد: تعزیه یک هنر ملی برای مردم ایران است و پویایی و تاثیرگذاری این هنر مرهون حضور مستمر اساتید پیشکسوتی چون شماست. گواهی درجه یک هنر نیز به پاس یک عمر تلاش ارزشمند به اساتید حوزه فرهنگ و هنر اعطا می شود. امروز ما در صندوق اعتباری هانار مفتخریم که این گواهی را به شما تقدیم کنیم و از امروز به جمع اعضای معروف صندوق پیوستید.

علی صدیقیان در سال 1347 در تهران به دنیا آمد و از سال 1354 در این رشته فعالیت می کند و همراه با مربیان این رشته در بسیاری از کشورهای جهان اجراهای موفقی داشته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا