اجتماعی

کسب نشان عالی صلیب سرخ توسط جمعیت هلال احمر کشور

باراناخبر/ همدان رئیس جمعیت هلال احمر کشور از کسب بالاترین نشان فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر (هنری دیویسون) توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

پیرحسین کولیوند روز شنبه 28 آذرماه در سفر یک روزه خود به استان همدان در تویسرکان با بیان این مطلب افزود: این افتخار بزرگی برای کشور عزیزمان است چرا که نمایندگان 192 کشور در این نشست بین المللی حضور داشتند و ایستادند. . با صدایی به افتخار ایران و جمهوری اسلامی ایران ایران را تشویق کردند.

وی با اشاره به روابط بسیار خوب جمعیت هلال احمر ایران با شرکای بین المللی آن گفت: این اتفاق به این معناست که کشوری که تحت شدیدترین تحریم ها قرار دارد، همچنان می تواند در راس باشد و بدرخشد و با وجود این همه فشارها و بدبینی ها. . دیدگاه های دشمن، هنوز در است ما دستاوردهای خوبی در سطح جهانی داشته ایم.

کولیوند بیان کرد: کار هلال احمر احسان و نیکوکاری است و خدمت رسانی در این مجموعه که به صورت داوطلبانه و بدون پاداش انجام می شود خدمتی ارزشمند و بسیج ساز است.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر در امدادرسانی نگاه سیاسی و مذهبی خاصی ندارد و در صورت وقوع حادثه ای غیرمنتظره همه مردم با رعایت بی طرفی و مهم نجات مردم از خدمات این جمعیت یکسان بهره مند می شوند. زنده.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: در جلساتی که با همکاران خود در نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر داشتیم، موفق شدیم جایگاه رهبری بین المللی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را در دفاتر به دست آوریم. فدراسیون و اکنون نمایندگان ما در ژنو در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا مستقر هستند.

کولیوند در ادامه حضور هلال احمر ایران در عملیات های بین المللی را موفقیت آمیز توصیف کرد و حضور این گروه در مراسم اربعین و در خاک عراق را نمونه خوبی از کار داوطلبان هلال احمر خواند و گفت: امسال تعداد نیروهای امدادی و پزشکی ما در عراق چهار برابر سال‌های گذشته هستند و تعداد زیادی آمبولانس و خودروهای امدادی به عراق رفتند و مراکز جاده‌ای و درمانی متعددی در محورهای مواصلاتی زائران از جنوب غرب و غرب ایجاد شد. مرزهای ایران تا کربلا

وی افزود: در محور نجف به کربلا در هر 100 خط عمودی یک مرکز مددکاری- درمانی ایجاد شد و 6 بیمارستان عراقی نیز در اختیار درمانگران هلال احمر قرار گرفت تا به زائران کشورهای مختلف از جمله هموطنان ایرانی خدمات بهداشتی رایگان ارائه کنند. .

کولیوند در ادامه با تشریح عملکرد بین المللی این جمعیت تصریح کرد: هلال احمر کشورمان دارای زیرمجموعه های بزرگ و موفقی در زمینه تولید دارو، تجهیزات پزشکی، عصاره های گیاهان دارویی و صنعت نساجی است که محصولات آن در سطح منطقه از مزیت رقابتی برخوردار است. و توانسته ایم جمعیت ملی و کمیته صلیب سرخ را برای خرید محصولات کشورمان ترویج دهیم و از محصولات ما در ارسال کمک های بشردوستانه به کشورهای منطقه استفاده کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر در این خصوص ادامه داد: امسال برای کمک به حوادث پاکستان، شرکای بین المللی ما پتو و چادر امدادی را از صنعت نساجی هلال ایران خریداری و به آسیب دیدگان پاکستان اهدا کردند.

کولیوند خاطرنشان کرد: در مورد شهرستان تویسرکان ابتدا باید روی کاهش تصادفات رانندگی کار کرد تا اینکه تویسرکان به یک الگوی موفق در کشور در زمینه پیشگیری از تلفات رانندگی تبدیل شود.

وی بیان کرد: ما درگیر مسائل اجتماعی هم هستیم و تصمیم داریم تعداد قابل توجهی از جوانان را با موضوع کمک داوطلبانه آموزش دهیم چرا که جوانان و نوجوانان انرژی خوبی دارند و باید این انرژی در مسیر مثبت هدایت شود. برای خدمت به جامعه کردی، جوانان سرمایه انسانی ما هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا