اجتماعی

کتاب فروشی‌های سیار در سطح شهر فعال می‌شوند/نمایشگاه بین المللی کتاب سال آینده برگزار می‌شو د

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از کتابفروشی های خیابان انقلاب و کتابفروشی های خیابان انقلاب بازدید کرد.

به گزارش باراناخبر، توکلی زاده درباره وضعیت بازار کتاب گفت: امیدوارم در این هفته که به درستی به موضوع کتاب اختصاص دارد تا حدودی بتوان مشکلات حوزه نشر را برطرف کرد برای این موضوع. شهرداری تهران به کمک دستگاه های ذیربط مانند وزارت فرهنگ نیاز دارد. و ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی کتاب را به سبد کالای فرهنگی جامعه تبدیل کردند تا مردم از این محصول فرهنگی استفاده کنند.

افرود: در حال حاضر شرایط اقتصادی و افزایش قیمت کتاب باعث شده که عموم مردم به ویژه دانشجویان به کتاب دسترسی نداشته باشند و وظیفه ما این است که بتوانیم این بستر را برای حفظ بستر کتاب و کتابخوانی تسهیل کنیم. .

توکلی زاده با اشاره به برنامه های شهرداری برای فرهنگ سازی کتابخوانی در بین شهروندان، گفت: به دلایل مختلف از جمله توسعه فضای مجازی و رسانه های الکترونیکی، افزایش قیمت محصولات فرهنگی و مسائل فرهنگی مانند آموزش باعث شده تا تمایل کمتری به استودیو داشته باشیم. «تولید کتاب؛ ما موظفیم روش‌های جدیدی را در ترویج فرهنگ مطالعه در پیش بگیریم تا عموم مردم از تأثیر عمیقی که مطالعه کتاب بر سبک زندگی، فرهنگ جامعه و سطح علمی افراد می‌گذارد، بهره‌مند شوند.

وی افزود: برای رسیدن به این سطح از محصولات و محتوای فرهنگی باید با برنامه های واقع بینانه کتاب را به یکی از نیازهای اصلی و ضروری خانواده تبدیل کنیم چرا که کتاب غذای روح است و علاوه بر غذای اهل بیت. بدن، لازم است به تغذیه معنوی شهروندان نیز توجه شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با پیشنهاد و تعریف کتابخانه شهر نوجوان که در خیابان انقلاب واقع شده و به صورت تخصصی در حوزه نوجوانان فعالیت می کند، اهمیت توزیع تخصصی محصولات فرهنگی را برشمرد و افزود: : به خوبی می تواند نیازهای اصلی نسل نوجوان را در این فروشگاه پوشش دهد و این رویداد بسیار خوشحال کننده است; اما نکته دیگری که مطرح می شود عدم دسترسی شهروندان و نوجوانان به این مغازه هاست.

توکلی زاده گفت: با تسهیلگری که ارائه خواهیم داد، درصدد هستیم کتابفروشی ها را در سطح فرهنگسراها، مدارس و مساجد در محلات فعال کنیم. البته فعال سازی کتابفروشی های سیار در سطح شهر نیز مانند گذشته در دستور کار قرار گرفته است که نیازمند جریان رسانه ای و تبلیغاتی موضوعی و مناسب در تهران است تا شاید با این اقدام میل به فرهنگ سازی وجود داشته باشد. خواندن در محله های در حال رشد

نمایشگاه بین المللی کتاب سال آینده برگزار می شود

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت نمایشگاه بین المللی کتاب به عنوان یکی از جذاب ترین رویدادهای فرهنگی کشور با وجود علاقه مندان فراوان به برگزاری این نمایشگاه در آینده افزود. : علاقه مندان به کتاب. و فعالان در دو سال اخیر به دلیل شرایط کرونری کشور از این رویداد مهم فرهنگی محروم بوده اند و این اتفاق خسارات زیادی را در عرصه صنعت کتاب به بار آورده است و مخاطبان این عرصه به دلیل عدم وجود دسترسی به کتابفروشی، از نیازهای خود محروم می شوند.

عضو معاون شورای شهر تهران با ابراز خوشحالی از کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور و افزایش روزانه واکسیناسیون عمومی در کشور، گفت: با حفظ و بهبود شرایط کرونا، رعایت مسائل بهداشتی و فاصله اجتماعی، برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در آینده، به احتمال زیاد. البته شهرداری تهران در نظر دارد نمایشگاه‌های مجازی، جشنواره‌های کوچک با تخفیف و برنامه‌های جانبی دیگر برای توزیع و در دسترس قرار دادن کتاب برگزار کند تا زمینه فرهنگ‌سازی هر چه بیشتر کتاب و کتابخوانی در شهروندان فراهم شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی شهرداری تهران، توکلی زاده با تاکید بر اینکه این دوره مدیریتی شهرداری تهران با محوریت مدیریت فرهنگی و اجتماعی، با همکاری صاحب نظران این حوزه به برگزاری رویدادهای تخصصی در حوزه کتاب می پردازد. و نوید داد افزود: دسترسی به کتاب های مفید، مجاز و با کیفیت برای شهروندان به ویژه نسل نوجوان وظیفه شهرداری است که برای ایجاد کتابخوانی در این دوره مدیریت شهری در تهران و در این راستا نیازمند همکاری هستیم. عموم مردم و مسئولان کشور، تا بهترین نتیجه را در عرصه فرهنگ به دست آورند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا