فرهنگ و هنر

شیراز نامزد پایتخت جهانی کتاب خواهد شد

باراناخبر / فارس شهردار شیراز با اشاره به عنوان پایتخت کتاب قول داد که با توجه به وجود و تلاش جدی در جهت توسعه زیرساخت های مطالعه و کتابخوانی و به دلیل منابع و ظرفیت ها ، در سال جدید پایتخت کتاب جهانی لقب گیرد. در زمینه های مختلف فراوان است.

حیدر اسکندرپور در یک کنفرانس مطبوعاتی روز یکشنبه ، 7 آنلاین ، با اشاره به مشکلاتی مانند جنگ ، تنش ، بیماری و تحت تأثیر امروز کشورهای مختلف ، اهمیت فعالیت های فرهنگی را با چشم انداز مسالمت آمیز در محیط فعلی دو چندان کرد و خاطرنشان کرد اینکه انسان ها بهتر یکدیگر را درک کرده و می شناسند ، نیاز به دانستن تفاوت بین جوامع و کتاب ها یکی از بهترین راه ها برای کسب این دانش است.

اسکندرپور این کتاب را عنصری توصیف کرد که به بشریت کمک می کند تا محیط پیرامون و ویژگی ها و ویژگی های جوامع مختلف را بهتر درک کنند و تأکید کرد که شیراز به دلیل حمایت غنی در زمینه های مختلف ممکن است جایگاه ویژه ای در عرصه جهانی داشته باشد. ناهمسان.

شهردار شیراز با اشاره به اعطای پایتخت کتاب شیراز برای سال 1999 ، از تلاش مقامات و دستگاه های مختلف برای قرار گرفتن در لیست شهرهای کاندیدای پایتخت کتاب جهانی خبر داد و یادآور شد که با وجود زیرساخت ها ، این موفقیت یک راز برای شهر خواهد بود

اسکندرپور تأکید کرد: اگر امسال شیراز به عنوان پایتخت جهانی کتاب معرفی نشود ، تلاش ها برای برداشتن گام های اساسی در این زمینه ادامه خواهد داشت زیرا پایتخت جهانی کتاب به عنوان راهی برای ترویج فرهنگ و فرصت مطالعه تعریف شده است. کتابها بود.

شهردار شیراز ایجاد بسترهایی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در فرهنگسراها ، مراکز گردشگری و تفریحی و اماکن عمومی در دسترس شهرداری را از اصلی ترین رویکردهای مدیریت شهری دانست که با تلاش جدی تری دنبال خواهد شد.

ادامه دارد …..

دکمه بازگشت به بالا