عمومی

کتابداران افسران جبهه دانایی هستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، صبح دوشنبه در مراسم بزرگداشت روز کتاب، خواندن کتاب و این کتابدار گفت: کتابداران افسران خط مقدم دانش هستند که علیرغم محدودیت ها می توانند با کتاب حال مردم را بهتر کنند و میزبان خوش خوانی باشند.

مدیر کل کتابخانه با درود سرلشکر خراسان رضوی افزود: کتابخانه من آنها را می بینم به عنوان مراکز فرهنگی اجتماعی و کتابداران، ارکانی هستند که اتفاقات خوب را رقم می زنند آن ها هستند.

وی در ادامه گفت: در هفته گرامیداشت کتاب، فعالیت یک سال گذشته را ارزیابی و برای سال آینده نیز برنامه ریزی خواهیم کرد. کم اهمیت خواهد داشت.

حجت الاسلام سبزیان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در اجتماع دانشجویی که فرمودند؛ پرداختن به مسائل دانش و آگاهی در باره کتابخوانی یک کتاب است، گفت: سعی می کنیم با کتاب حال مردم را بهتر کنیم.

بسیاری از مسئله و مشکلات اجتماعی ناشی از خیر این آگاهی است

در ادامه این مراسم حجه الاسلام پژمانفرنماینده مردم مشهد و کلات در شورای اسلامی نیز تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نسبت به نقش کتاب در زندگی مردم هشدار جدی داده اند. آن ها هستند یکی از مسائل است ک ه متاسفانه امروز در این زمینه با شرایط بحرانی مواجه هستیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در شورای اسلامی افزود: ارتباط مردم به ویژه نوجوانان و جوانان با کتاب آمار خوبی دارد. ما نیستیمدر صورتی که این دوره روخوانی را نیز مطالعه می کند قرآن ناگفته نماند آنچه گزارش می شود نگران کننده است.

وی گفت: بحث استفاده از کتاب، کتابخوانی و استفاده از کتاب بخشی از فرهنگ ایرانی بوده است اما متاسفانه امروز آر ما در وضعیت نامناسبی قرار داریم و باید بتوانیم موانع سر راه را برداریم و فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ترویج دهیم.

حجه الاسلام پژمانفر وی خطاب به برگزیدگان حوزه کتاب گفت: دقت و راهنمایی شما در برخورد با متقاضیان به کتابخانه من آنها را می بینم باعث تغییر در مسیر زندگی افراد به ویژه نسل جوان می شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در شورای اسلامی گفت: این دلسوزی کتابداران کار بزرگی است که مانند یک پزشک مهربان است. حازق با در دسترس قرار دادن کتاب در اختیار مردم و ایجاد فضای مناسب برای مطالعه و اشتراک گذاری گربه بافراد با این رشته را بشناسید

وی گفت: در دوران کرونا با استفاده از روش خلاقیت شما در حوزه کتاب در فضای مجازی گام های موثر و قابل توجهی در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برداشته شد.

حجه الاسلام پژمانفر وی افزود: متاسفانه امروزه کتاب هایی در دسترس است که ذهن مردم را درگیر می کند و اطلاعات دقیقی ارائه نمی کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در شورای اسلامی تصریح کرد: باید دقت و نظارت کافی در خصوص ارائه کتاب وجود داشته باشد تا به فرد دستور داده شود که از فیزیکال کتاب به جای گوشی برای مطالعه استفاده کند. موضوع کتاب انتخاب بین فضای مجازی و فیزیکی بودن کتاب با دلسوزی و تعلق به ارزش های اسلامی ایرانی همراه نیست.

وی افزود: بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی ناشی از خیر این آگاهی است، باید در همه زمینه‌ها و رسانه‌ها درست عمل کنند تا خلاء را با کتاب‌های خوب پر کنند، زیرا جامعه بیمار است. جهل و ما به عنوان پزشک باید به دنبال شناسایی علت این بیماری باشیم.

کتابداران در جبهه جنگ نرم فعال هستند

در ادامه حجه الاسلام معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، حجت گنابادی نژاد نیز در این مراسم اظهار داشت: مصادف شدن هفته حراست با هفته کتاب را به فال نیک می گیرم. و من امیدوارم. که منشأ رویدادهای مؤثر خواهد بود.

رضوی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان افزود: امروز دوره ای را تجربه می کنیم که باید با آن مواجه شویم. وای بیانیه بیا همینجا بمانیم

وی بیان کرد: ما در دوران جهاد زندگی می کنیم و جنگ اصلی در عرصه فرهنگی است و کتابداران سربازان این جبهه هستند و نباید شاهد کمرنگ شدن نقش خود باشند.

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: کتابداران به دلیل رشد فضای مجازی در جبهه جنگ نرم فعال هستند که سعی در ایجاد حس ساختگی در مردم دارد اما شما مجاهدانی هستید که در عرصه جنگ نرم فعال هستید.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه دشمن به دنبال آموزش کاذب است، خوشبختانه شما اعضای کتابخانه و کتابداران به دنبال آموزش اصیل، سازنده و مثمر ثمر هستید.

دکمه بازگشت به بالا