اجتماعی

کاهش حدود ۴۰ درصدی درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌های علوم پزشکی

باراناخبر / چهارمحال و بختیاری معاون فرهنگی وزارت بهداشت گفت: در گذشته از درآمد خصوصی دانشگاه های علوم پزشکی به گروه های فرهنگی اعتبار اختصاص می یافت اما از نظر ویروس کرونا ، درآمد خصوصی حدود 40٪ کاهش داشت.

سیما سادات لاری ، در 7 فوریه در ملاقات با تشکل های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ، با بیان اینکه مدیریت بیماری ویروس کرونا قلب یک مسئله پیچیده است ، تأکید کرد: کرونا اثبات کرد که یک مدیر دانشگاه ، علاوه بر بحث های علمی ، باید رابطه اجتماعی برای مدیریت این. alsoshtë همچنین یک اپیدمی.

معاون وزیر فرهنگ در مورد کمبود بودجه برای امور رفاهی و فرهنگی در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: در گذشته صندوق رفاه دانشجویان نقش مهمی ایفا نمی کرد اما در رویکرد جدید و با مشاوره ، سرانه بودجه فرهنگی و دانشجویی افزایش یافت “.

وی با تأکید بر اینکه بودجه بهزیستی در مقایسه با بودجه فرهنگی بسیار ناچیز است ، گفت: شما باید دست افرادی را که در این شرایط کار فرهنگی انجام می دهند ببوسید ، دانشجو فقط نباید درس بخواند بلکه دانش آموز باید چند بعدی باشد و در مناطق فرهنگ ، تحقیق و فعالیت آموزشی داشته باشد.

لاری خاطرنشان کرد: در گذشته از درآمد خصوصی دانشگاه های علوم پزشکی به بخش فرهنگ اعتبار داده می شد اما از نظر ویروس کرونا ، درآمد خصوصی 40٪ کاهش یافت ، اما ما در تلاش هستیم بودجه هایی را در زمینه فرهنگ در دانشگاه ها تخصیص دهیم.

معاون وزیر فرهنگ با اشاره به کمبود خوابگاه متاهل در دانشگاه های علوم پزشکی افزود: فقط 800 واحد خوابگاه دانشجویی متاهل در کشور وجود دارد که نیازها را برآورده نمی کنند اما در حال حاضر اولویت اختصاص خوابگاه برای دانشجویان مجرد است زیرا خانواده ها ترجیح داده می شوند. “آنها اجازه می دهند فرزندشان در خوابگاه زندگی کند ، اما ما سعی می کنیم از طریق وام های سپرده ای به دانشجویان متاهل مسکن قرض دهیم.

وی در ادامه درباره مخالفت با صدور مجوز برای تشکیل اتحادیه های دانشجویی توضیح داد: فضای تشکل های دانشجویی نباید یک قطبی باشد ، باید تضاد آرا ایجاد شود تا شور سیاسی در فضای دانشجویی دیده شود ، اکنون اشتیاق دانشجویان سابق ، مجوزها باید باشد تسهیل شده

لاری گفت: “افزایش حقوق دانشجویان و كارورزان یكی از خواسته های دانشجویان دانشگاه های علوم پزشكی بود. امسال حقوق این گروه 50٪ افزایش یافت ، اما روند پرداخت تا حدودی كند بود ، اما این روند سرعت می گیرد.”

معاون فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت نشریات دانشجویی خاطرنشان کرد: برخی از نشریات دانشجویی هدر دادن پول بود ، بنابراین تصمیم بر این شد که انتشارات را لیست کنید و نشریات بی ارزش و بی معنی را حذف کنید. ، اما گاهی اوقات سیستم ها نیز دارای نقص هستند.

وی در پایان با اشاره به ورود 20 هزار دوز واکسن روسی به کشور گفت: “در حال حاضر مشخص نیست که این واکسن ها تا چه اندازه ایمن هستند و واکسن ها در سراسر دنیا دارای مجوز اضطراری هستند. واکسن ایرانی در ادامه تولید خواهد شد بهار “.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا