فرهنگ و هنر

پیام وزیر علوم به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در تاریخ 18 دسامبر پیامی صادر کرد. روز وحدت حوزه و دانشگاه را تبریک گفتیم.

به گزارش باراناخبر ، در بخشی از پیام دکتر. غلامی ضمن سلام و درود به روح پاک شهدای حوزه و دانشگاه به ویژه دکتر محمد مفتح ، گفته می شود: ما با قدرت جاوید الهی مسئول رشد دو نهاد حوزه و دانشگاه در خدمت علم و فرهنگ هستیم.

وزیر علوم در این پیام اظهار داشت که پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1978 ناشی از اراده بزرگ ملت بزرگ ایران با استفاده از تعالیم دینی و بنیادهای تمدنی و فرهنگی این منطقه به رهبری حضرت فرزانه امام خمینی (ره) است. بر روی آن. فصل جدیدی از تاریخ این سرزمین مشخص شد ، وی گفت: این پیشرفت بی بدیل از آنجا که به عنوان یک درخت در حال رشد از سالهای اول بارور شدن بسیاری از دستاوردها و دستاوردها در زمینه های مختلف ، به ویژه در زمینه دانش و فرهنگ در جامعه افتخارآمیز ایران بعد فرهنگی این جنبش بزرگ بلافاصله بر سایر ابعاد سیاسی و اقتصادی آن تسلط یافته و تحولات فرهنگی ناشی از آن به طور فزاینده ای برجسته شده و بنابراین دستیابی به ارتباط و نزدیکی بیشتر نزدیک به حوزه و دانشگاه به عنوان دو نهاد علمی و فرهنگی. این یک چیز مبارک است.

در ادامه این پیام آمده است: انقلاب اسلامی که با فداکاری ها و فداکاری های دانشگاهیان در دوره های مختلف و در خونریزی طلاب حوزه علمیه ادامه داشته است ، از ابتدا با این دو پیشگام همراه بوده و رابطه و اتحاد این دو نهاد نیست . هشت نه تنها یک چیز مفید ، بلکه یک ضرورت را نیز در نظر گرفت.

در این پیام دکتر غلامی با اشاره به عملکرد مکمل حوزه و دانشگاه با هم گفت: سمینارها به عنوان نهادی که دستور کار آنها تقویت مبانی دانش دینی و ترویج ایمان و رفتار اخلاقی است ؛ همراه با دانشگاههایی که وظیفه گسترش مرزهای دانش و آموزش نیروهای متخصص و کارآمد برای مدیریت صحیح جامعه را دارند ، برای انجام رسالت بزرگ کسب مرجعیت دانش دینی به هماهنگی بیشتر نیاز دارند ، علم و فن آوری در جهان اسلام و ایجاد ایمان به فرهنگ و علم همچنین موضوعات مهم کشور و سیستم وجود دارد. این امر مستلزم تلاش و کوشش مضاعف ناشی از دانش ، تدبیر ، آینده نگری و بینش در مورد تغییرات و تحولات زمان است که خوشبختانه ظرفیت های خوبی برای دستیابی به این هدف در این مجموعه دارد.

طبق اعلام وزارت علوم ، در پیام وزیر علوم آمده است: در حافظه تاریخی کشورمان ایران ، اسامی دانشمندان و شخصیت هایی مانند: شهید مطهری ، شهید بهشتی ، شهید باهنر و شهید مفتح؛ روز شهادت این جهان شریف به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است ، آنها نمونه های بارزی از تعامل عینی و استفاده از دانش و تجربه علمی و فرهنگی بین این دو نهاد هستند که بیش از هر زمان دیگری به آنها نیاز داریم. دوم انقلاب اسلامی. اکنون پس از گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی و پی ریزی بنیان های جمهوری اسلامی و با ورود نسل جدید به هر دو حوزه علمیه و دانشگاه ، ما باید این آرمان متعالی را حفظ کرده و برای انتقال فرهنگ تلاش کنیم. وحدت و نزدیکی دوم ، اندیشیدن در مورد سازوکارهای عملیاتی سازی و اجرای هدف وحدت و هم افزایی حوزه و دانشگاه و تبدیل آن تا حد ممکن از یک ایده آل به یک روند عملیاتی که بدون شک برای ارتقا و پیشرفت ایران اسلامی است ، این همکاری و هم افزایی ، دستاوردها ارزشمند و کارآمد خواهند بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا