کارگروه راهبری مترو در شورای ششم روند تکمیل این پروژه را تسریع کرد

به گزارش باراناخبر از البرز؛ محمد اسدیان اظهار داشت: امروز هزینه تکمیل هر کیلومتر از مترو حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد، سالانه ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان برای قطار شهری هزینه می‌شود و بدیهی است با این روند افزایشی تورم، برای تکمیل ادامه پروژه به تزریق منابع بیشتر نیاز داشته باشیم که در این خصوص دولت باید حمایت کند.

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: شاید بهره‌برداری از ایستگاه ۴۵ متری گلشهر و چهارراه طالقانی نقش چندانی در حل مشکل ترافیک کرج نداشته باشد و مسافران بتوانند با تاکسی به راحتی در این مسیر تردد داشته باشند ولی هدف اصلی جلب حمایت برای افتتاح خط شهید سلطانی است که تا کنون هم ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این مسئول بیان کرد: برنامه‌ریزی شده تا سال آینده اعتبار خوبی برای تکمیل‌ایستگاه شهید سلطانی تخصیص یابد تا بتوانیم تا پایان دوره ششم این یادگاری را برای شهروندان باقی بگذاریم.

عضو شورای شهر گفت: در ایستگاه شهید سلطانی روش خاک‌برداری متفاوت بود و همین باعث شد زمان بهره‌برداری تا حد زیادی تسریع شود.

اسدیان تأکید کرد: در مطالعات اولیه جهت راه‌اندازی این دوایستگاه ظرفیت جابه جایی ۳۳ هزار مسافر در روز لحاظ شده بود ولی با تغییرات به وجود آمده در خطوط به حدود ۱۸ هزار نفر رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه راه‌اندازی مترو یکی از مؤلفه‌های اصلی توسعه شهری است، افزود: باید برای راه‌اندازی‌ایستگاه‌های بعدی مطالعات ارزش با جدیت بیشتری انجام شود تا هزینه به شهر و شهروندان تحمیل نشود.

46

دکمه بازگشت به بالا