اجتماعی

تدوین ۳ برنامه ۷ ساله برای تکمیل شبکه خطوط متروی تهران

مطالعات مربوط به اولویت بندی اجرای خطوط و ایستگاه های 4 خط جدید شبکه مترو ، که کلیات آنها در چارچوب حمل و نقل ریلی جامع پایتخت در فوریه 2017 به تصویب شورای عالی ترافیک وزارت کشور رسید. در کمیته راهبردی شرکت مترو تهران تدوین و نهایی شد.

به گزارش باراناخبر ، علی امام ، مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: بر اساس مطالعات انجام شده ، قابلیت اجرای قسمتهای مختلف خطوط 8 تا 11 شبکه راه آهن زیرزمینی پایتخت بر اساس معیارهای ترافیکی ، بهره برداری ، فنی-اجرایی ، هزینه در صورت تأمین منابع مالی مورد نیاز ، که به طور عمده غیر نقدی و به صورت پولشویی دارایی ها است ، نسبت سود هر بسته تجدید نظر شد و اولویت داده شد تا در قالب 3 برنامه 7 ساله تهیه شود.

مدیر کل شرکت مترو افزود: طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت با هدف افق 1420 تدوین و تصویب شده است ، البته این قابلیت وجود دارد که 50 کیلومتر از شبکه راه آهن زیرزمینی را در هر زمینه ای پیاده سازی و راه اندازی کنیم. دوره 7 ساله “.

در مطالعات مربوط به برنامه ریزی برای ساخت خطوط جدید و ایستگاه های مربوطه ، جزئیات کامل مانند زمان عبور بیل مکانیکی مکانیزه از محل ایستگاه های تاسیس شده ، تاریخ دقیق تملک موقت زمین برای هر ایستگاه ، زمان ساخت ساختار نگهبان ، تاریخ ساخت هسته مرکزی خرید و نصب تجهیزات الکتریکی و مکانیکی ایستگاه ها ، آسفالت جاده و زمان عملکرد هر ایستگاه به وضوح مشخص شده است.

به گزارش وب سایت شهر ، عملیات احداث خط 10 که در اردیبهشت امسال از ایستگاه میدان میدان دریاچه شهدای خلیج فارس به پایان رسید ، بر اساس همان مطالعات و برنامه 20 ساله شرکت مترو تهران انجام شد و امیدواریم با حمایت دولت ، شورای اسلامی و مدیریت شهری تا بتوانند برنامه های 7 ساله توسعه خطوط مترو را که در سه بازه زمانی برنامه ریزی شده است تکمیل کنند. بنابراین اجرای اولین برنامه 7 ساله خطوط جدید در قالب برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت شهردار تهران و شورای ششم ، پس از تصویب در دستور کار تهران قرار می گیرد. شرکت مترو

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا