اجتماعی

کارتریج پرینتر را شارژ کنیم یا تعویض؟ کدام یک بهتر است؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا ، برای کسانی که به طور مداوم از چاپگرها و ماشین های اداری استفاده می کنند ، موضوع مصرف کارتریج مهم و قابل توجه است. اجرای برخی از استراتژی ها برای به حداقل رساندن مصرف جوهر چاپگر باعث کاهش چشمگیر هزینه چاپ می شود. اما غیر از صرفه جویی در مصرف کارتریج ، بهترین راه برای کاهش هزینه چاپ چیست؟

آیا باید کارتریج چاپگر را هر زمان تمام شد حذف کرده و کارتریج جدیدی جایگزین آن کنم؟

هنگامی که متوجه کمرنگ شدن چاپ شدید ، باید کارتریج دستگاه را بررسی کنید تا ببینید آیا هنوز داخل آن تونر یا جوهر وجود دارد. اگر مخزن کارتریج هنوز پر است ، باید چاپگر را بررسی کنید. اگر اطلاعات کافی در مورد تعمیر مشکلات تعمیر چاپگر ندارید ، بهترین گزینه مشورت با یک متخصص است.

اگر وضعیت کارتریج را بررسی کرده و متوجه اتمام آن شدید ، زمان تعویض یا شارژ آن فرا رسیده است. اما همیشه لازم نیست کارتریج را تعویض کنید. یک گزینه جایگزین شارژ آن است. به شرطی که این کار توسط یک متخصص انجام شود تا قطعات آسیب نبیند و همچنین کیفیت چاپ کاهش نیابد.

کدام کارتریج ها را می توان شارژ کرد؟

امکان شارژ کارتریج تونر و جوهر وجود دارد و به راحتی می توانید هر دو را شارژ کنید. اما کارشناسان توصیه می کنند فقط کارتریج های تونر را دوباره پر کنید. زیرا برای شارژ کارتریج جوهر ، باید بخشی از بدنه آن را سوراخ کنید تا مخزن جوهر را با سرنگ پر کنید. این سوراخ بدنه باعث نشت جوهر به داخل چاپگر و حتی کاهش کیفیت چاپ می شود. با وجود این سوراخ در بدنه ، امکان هواگیری کارتریج جوهر نیز وجود دارد. بنابراین اگر چاپ شما جوهر افشان است ، بهتر است کارتریج را شارژ نکنید.

اگر هزینه مواد مصرفی چاپگر برای شما مهم است ، می توانید از چاپگرهای مخزنی استفاده کنید که به راحتی مخزن را از جوهر پر می کنند.

اما کارتریج های تونر مورد استفاده برای چاپگرهای لیزری قابل شارژ هستند و می توانید بارها آنها را شارژ کنید.

کدام کارتریج یا مدل اصلی را انتخاب کنم؟

در بازار مصرف ماشین های اداری ، دو نوع کارتریج اصلی و کارتریج های اصلی توزیع می شود. کارتریج اصلی توسط سازنده چاپگر ساخته شده و از بالاترین کیفیت برخوردار است. اما کارتریج طراحی توسط شرکت مصرف کننده ساخته شده و از کیفیت مشابه نوع اصلی برخوردار است.

کیفیت چاپ کارتریج چاپ برابر با نوع اصلی است و تعداد صفحاتی که می توان چاپ کرد در هر دو یکسان است. تنها تفاوت در تعداد اتهامات است. به عنوان مثال ، شما می توانید کارتریج اصلی را تا 8 بار و کارتریج طراحی را تا 3 بار شارژ کنید.

آیا شارژ کارتریج چاپگر اشکالی ندارد؟

کارتریج چاپگر را بارگیری کنید روشی اقتصادی برای تأمین هزینه های چاپگر. البته برای کسانی که از چاپگر خود برای کارهای گرافیکی و تخصصی استفاده می کنند ، بهتر است روش شارژ کارتریج را انتخاب نکنند. پس از شارژ ، کیفیت چاپ بین 1 تا 10 درصد کاهش می یابد. بنابراین اگر کیفیت چاپ برای شما خیلی مهم نیست و شما فقط از چاپگر برای چاپ مقالات و مدارک اداری استفاده می کنید ، پس از اتمام تونر ، می توانید آن را شارژ کنید.

با این کار مبلغ قابل توجهی در هزینه های چاپ صرفه جویی خواهید کرد.

ناگفته نماند که بعضی اوقات در هنگام شارژ ، کارشناس متوجه می شود که برخی قطعات باید تعویض شوند. به عنوان مثال قطعاتی مانند باتری ، آهن ربا ، رول فوم و … کسانی که داخل کارتریج هستند برای کاهش کیفیت چاپ باید تعویض شوند.

برای شارژ کارتریج ، باید تمام قسمتهای آن را باز کرده و تمام تونر باقیمانده داخل مخزن و تونر سوخته را برداشته و با یک پارچه تمیز کنید. برخی از ذینفعان باقی مانده تونر را در مخزن خالی نمی کنند و پودر جدید اضافه نمی کنند. یا مخزن تونر را کاملا پر نمی کنند. این روش کاملا غیراخلاقی است و توصیه می شود عملکرد شارژ کارتریج خود را به افراد توانمند بسپارید.

البته اگر در شارژ کارتریج چاپگر خود عجله دارید ، می توانید برای پر کردن مجدد کارتریج در کلید اقدام کنید تا یک متخصص ماهر بتواند کارتریج شما را در حضور شما به بهترین شکل ممکن شارژ کند.

تنها توصیه ای که می تواند به همه دارندگان چاپگر داده شود این است که از سرویس دوره ای و تعمیر چاپگر خود غافل نشوید. تعمیر و نگهداری به موقع چاپگر به شما کمک می کند تا در آینده از آسیب جدی و جبران ناپذیر جلوگیری کنید. سیستم خدمات در محل کلفت خدمات چاپگر و تعمیر و شارژ در محل شما انجام می شود.

انتهای پیام / 4129 /

دکمه بازگشت به بالا