اقتصادیعمومیکسب و کار برتر ایرانی

عیب یابی پرینترهای hp، صفحات تار هستند

گیر کردن کاغذ در پرینتر اچ پی

یکی از مشکلات رایجی که بیشتر کاربران اچ پی بعد از خریدن پرینتر با آن مواجه می‌شوند، گیر کردن کاغذ در پرینتر اچ پی است. انتخاب کاغذ‌های کثیف، کهنه و خیس، عدم سرویس به موقع و تمیز نکردن بخش‌های مختلف پرینتر می‌تواند دلیل این مشکل باشد. در چنین شرایطی، کاربر دیگر نمی‌تواند کاغذ را از درون دستگاه بیرون بکشد و کل عملیات پرینت نیز متوقف می‌شود. به یاد داشته باشید هرگز برای بیرون آوردن کاغذ از پرینتر اچ پی، از اجسام نوک تیز استفاده نکنید. با این کار تنها به قطعات پرینتر آسیب خواهید زد.

دانلود درایور پرینترهای canon برای ویندوز 7 و 10 و 11: کاغذ گیر کرده درون پرینتر را، با ملایمت از دستگاه بیرون آورید

در اولین قدم برای رفع این مشکل، کاغذ‌هایی که برای پرینتر انتخاب کرده‌اید را بررسی کنید. اگر کاغذ‌های لکه دار، کثیف و مرطوب را، در بین کاغذ‌های سالم می‌بینید آن‌ها را جدا کنید. کاغذ‌ها را مرتب کرده و آن‌ها را صاف و منظم در کنار هم قرار دهید. با این کار علاوه بر مرتب کردن آن‌ها، متوجه سایز و اندازه کاغذ نیز می‌شوید و کاغذ‌های استاندارد را از کاغذ‌های یک اندازه جدا می‌کنید.

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، این مشکل می‌تواند به تمیز نکردن بخش‌های مختلف پرینتر نیز مربوط باشد. نشستن گرد و غبار روی اجزای مختلف پرینتر، می‌تواند فرایند چاپ را با مشکل مواجه کند.

بهتر است برای جلوگیری از این مشکلات، بخش‌های مختلف پرینتر خود را تمیز کنید و زمانی را برای سرویس دوره‌ای آن‌ها اختصاص دهید. برای جلوگیری از گیر کردن کاغذ درون پرینتر، کاغذ‌های لکه دار و کثیف و غیر استاندارد را از گروه سالم جدا کنید.

مشکل پرینترهای hp، کیفیت تصاویر را بررسی کنید

یکی از مشکلاتی که شما را به عنوان یکی از کاربران پرینتر اچ پی، مجبور به توقف عملیات پرینت می‌کند، کیفیت پایین تصاویر است. در چنین شرایطی تصاویر و متون بدون هیچ اشکالی چاپ می‌شوند زیرا هیچ اختلالی در پروسه چاپ و پرینتر وجود ندارد. اما متوجه می‌شوید کیفیت تصاویر به نسبت پرینت‌های گذشته دستگاه پایین آمده است و عکس‌ها محو پرینت شده‌اند.

این مورد که بیشتر در پرینتر‌های لیزری رخ می‌دهد، به دلیل بروز مشکل در منبع تغذیه دستگاه است. بنابراین اگر چند وقتی است پرینتر لیزری اچ پی شما، تصاویر را با کیفیت پایین چاپ می‌کند، منبع تغذیه آن را عوض کنید. بهتر است برای جلوگیری از بالا و پایین شدن جریان برق، از منبع تغذیه درست و کابل مخصوص پرینتر استفاده کنید. بعد از انتخاب منبع تغذیه درست، لازم است پرینتر و سیستم متصل به آن را، دوباره راه اندازی کنید.

یک نکته مهم دیگر که هنگام پایین آمدن کیفیت چاپ تصاویر باید به آن توجه کنید، بررسی کردن میزان ملزومات مصرفی پرینتر است. درام که تنها در پرینتر‌های لیزری وجود دارد، نقشی اساسی را فرایند چاپ ایفا می‌کند. این قطعه باید هر بار با ، تعویض شود. هنگامی که کیفیت چاپ تصاویر پایین می‌آید و اشکال محو و مات چاپ می‌شوند، زمان تعویض درام فرا رسیده است.

اگر به تازگی کیفیت تصاویر پایین آمده است، باید میزان کارتریج تونر یا جوهری را بررسی کنید

خرابی پرینترهای hp، بروزرسانی درایور

بیشتر خرابی پرینترهای hp به دلیل استفاده از درایور‌های منسوخ شده است. بروزرسانی درایور پرینتر اچ پی، به شما کمک خواهد کرد بسیاری از مشکلاتی که در حین استفاده از پرینتر با آن مواجه می‌شوید را حل کنید.

به یاد داشته باشید اگر به تازگی سیستم عامل رایانه خود را، به ویندوز ده ارتقا داده‌اید ممکن است در چاپ و پرینت اسناد به مشکل بخورید. زیرا درایور قدیمی چاپگر شما، توسط سیستم عامل جدید پشتیبانی نمی‌شود. برای رفع این مشکل، باید درایور چاپگر خود را همگام با سیستم عامل رایانه بروز کنید. برای یافتن آخرین نسخه پرینتر، می‌توانید به سایت کمپانی اچ پی مراجعه کنید.

درایور یا نرم افزار راه انداز پرینتر، عامل اتصال سیستم و پرینتر است. اگر این نرم افزار را درست نصب و یا بروزرسانی نکرده‌اید، بهتر است برای به دنبال یک تعمیرکار باشید.

با ارتقا سیستم عامل رایانه، ممکن است پرینتر اچ پی در ویندوز کار نکند

عیب یابی پرینترهای hp، صفحات تار هستند

کم بودن میزان کارتریج، اولین احتمالی است که در زمان تار یا محو بودن صفحات به ذهن ما می‌رسد. بهتر است برای جلوگیری از این مشکل، به موقع کارتریج را تعویض و یا شارژ کنید.

به تازگی متوجه شده‌اید متونی که برای چاپ به پرینتر ارسال کرده‌اید، محو و یا تار هستند. قبل از اینکه برای رفع این مشکل به سراغ تعمیرکار بروید، ابتدا باید تنظیمات پرینتر را بررسی کنید. پرینتر اچ پی تنظیماتی برای کیفیت چاپ دارد و می‌تواند آن را کمرنگ یا پررنگ کند. اگر بعد از بررسی متوجه شدید که تنظیمات چاپ در حالت کمرنگ و یا اقتصادی قرار گرفته‌اند، آن را درست کنید. برای آشنایی دقیق تر با مشکلات مربوط به رنگ در پرینترهای اچ پی میتوانید مقاله «» را مطالعه کنید.

اگر پرینتر کمرنگ پرینت می‌گیرد، تنظیمات آن را بررسی کرده و ببینید دستگاه در حالت اقتصادی قرار گرفته است یا خیر

مشکلات پرینتر، فقط نیمی از صفحه چاپ میشود

یکی از مشکلات پرینتر، چاپ کردن نیمی از صفحه است، این مشکل می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. در اولین قدم بهتر است دستگاه را از منبع تغذیه جدا کرده و رایانه را خاموش کنید. سپس مجدد هر دو را روشن کرده و راه بیاندازید. برای امتحان دستگاه، یک فایل پرینت بگیرید. اگر هنوز فقط نیمی از صفحه چاپ می‌شود، وقت آن رسیده است برای تعمیر پرینتر اقدام کنید.

پرینتر کارتریج جدید را شناسایی نمیکند

برای بسیاری از کاربران پرینتر این مشکل پیش می‌آید که، بعد از شارژ و یا تعویض کارتریج، پرینتر کارتریج جدید را شناسایی نمی‌کند. عوامل زیادی در بروز این مشکل دخیل هستند که، در اینجا به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

اولین دلیل برای عدم شناسایی کارتریج توسط پرینتر، می‌تواند به دلیل نصب و قرارگیری اشتباه کارتریج در دستگاه باشد. در چنین حالتی دستگاه با نشان دادن کد خطا، خبر از این موضوع خواهد داد.

یکی از مشکلاتی که باعث، عدم شناسایی کارتریج و در نهایت پرینت نگرفتن پرینتر می‌شود، نشستن گرد و غبار و کثیفی روی اتصالات فلزی کارتریج جدید است. برای حل این مشکل می‌توانید، با ریست کردن حافظه پرینتر کارتریج جدید و میزان تونر آن را شناسایی کنید.

اگر پرینتر کارتریج جدید را شناسایی نمی‌کند و پرینت نمی‌گیرد، نحوه نصب و قرارگیری کارتریج را بررسی کنید

ارور پرینترهای hp

ارور پرینترهای hp در صفحه نمایش دستگاه ظاهر شده و خبر از وجود مشکل در بخش‌های مختلف می‌دهند. بهتر است برای فهمیدن مشکلات پرینتر، با معانی این کد‌های خطا آشنا باشید.

کد خطا 02: این کد خطا، نشان دهنده وجود مشکل در کابل پرینتر و یا درایور است. با خاموش و روشن کردن دستگاه می‌توانید این کد را رفع کنید. اگر بعد از راه اندازی مجدد دستگاه هنوز آن را مشاهده می‌کنید، نشان دهنده یک مشکل سخت افزاری در پرینتر است.

کد خطا 10: این کد خطا نشان می‌دهد که، پرینتر دارای مشکلاتی با چیپست کارتریج تونر است و نمی‌تواند کارتریج را خوانده و با آن ارتباط برقرار کند.

کد خطا 11: این ارور خبر از نبود کاغذ درون پرینتر می‌دهد، برای رفع آن کاغذ درون سینی پرینتر بگذارید.

کد خطا 12: اگر این کد روی صفحه نمایشگر ظاهر شده، ابتدا باید از نصب درست کارتریج و باز نشدن پوشش آن مطمئن شوید.

کد خطا 13: این ارور نشان دهنده گیر کردن کاغذ در پرینتر است. برای رفع این ارور بهتر است به دفترچه راهنمای پرینتر مراجعه کنید.

کد‌های خطای ظاهر شده روی صفحه نمایشگر، خبر از وجود مشکل در عملکرد دستگاه می‌دهند

کد خطا 14: پرینتر کارتریج‌ها را تشخیص نمی‌دهد.

کد خطا 16: این هشدار نشان دهنده پایین و یا خالی بودن میزان کارتریج شما است.

کد خطا 20 و 21: این کد خطا زمانی ظاهر می‌شود که، اطلاعات داده شده به پرینتر بیشتر از ظرفیت حافظه آن باشد.

کد خطا 22: پرینتر و سیستم مشکل ارتباطی دارند، اتصالات و کابل را بررسی کنید. سیستم و چاپگر را خاموش کرده و دوباره راه اندازی کنید.

کد خطا 41: این کد نشان دهنده خطایی در کارکرد چاپ است، برای رفع این مشکل باید دستگاه را دوباره راه اندازی کنید.

کد خطا 49: این کد زمانی به وجود می‌آید که، مشکلات نرم افزاری در سیستم و یا پرینتر وجود داشته باشد.

با دانستن معانی این کد‌ها، پرینتر را عیب یابی کنید

ایرادات سخت افزاری را جدی بگیرید

اگر تمام روش‌های گفته شده را امتحان کردید، اما جوابی نگرفتید باید مشکل را در سخت افزار دستگاه جستجو کنید. گاهی اوقات این، ایرادات سخت افزاری هستند که باعث مشکلاتی در پریتر اچ پی می‌شوند.

به یاد داشته باشید این دستگاه و قطعات جانبی آن، بسیار گران قیمت هستند، بنابراین برای رفع ایراد و اختلال تعمیر پرینتر اچ پی را به افراد ماهر در این زمینه بسپارید.

قیمت پرینتر با گارانتی معتبر

اگر می‌خواهید خرید پرینتر را از یک شرکت حرفه‌ای، معتبر و با سابقه انجام دهید تا ازکیفیت دستگاه و خدمات پس از فروش آن مطمئن باشید، روی کلمه قیمت پرینتر کلیک کنید یا برای ارتباط با کارشناسان ما و گرفتن قیمت چاپگر با ما تماس بگیرید. تا از خدمات مشاوره ما به رایگان استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا