عمومیکسب و کار برتر ایرانی

چگونه از کفش های والیبال خود نگهداری کنیم؟

هر شخصی که بدونه توجه کردن به هرگونه ورزشی نیاز به نگهداری و آموزش استفاده درست و صحیح از کفش خود را دارد.امروزه ضروری است هر ورزشکار روش نگهداری از کفش را مطلع باشدو از علم آن آگاهی کافی داشته باشد که چگونه عمر کفش خود را 10 برابر کند.

زیرا امروزه اگر در این شرایط اقتصادی  یک جفت تهیه کرده اید، طبیعی است در شرایط کنونی بتوانی کفش ورزشی خود سالم نگه داریتا عمر بیشتری برای استفاده داشت باشی، به خصوص اگر مبلغ زیادی برای آن کفش هزینه کرده باشید.

عمر کفش چقدر هست؟

دوام کفش های ورزشی و کفش های دیگه بستکی به روش تگهداری و مسافتی که با کفش ورزشی طی کردین بستگی دارد ولی کفش های فوتسال وفوتبال همانگونه که نسبت به حساسیت بالای که باید در نظر بگیرید،برای مراقب وروش نگهداری  کفش ورزشی و استفاده ورزشکار دارد،یک ورزشکار حرفه ای باید بداند که هرچند وقت یکبار کفش را استفاده میکند و در چه مکانی آن را استفاده میکند.

ورزشکاری که دونده هست در روز فعالیت بسیار بالای با کفش تخصصی خود دارد،نسبت به ورزشکاری که فوتبالیت یا فوتسالیت هست نسبت به شرایط ورزش هم تفاوت زیادی دارد و طبیعی هست که کفش دونده باید عمر کوتاهی نسبت به کفش فوتسالی دارد.

بعضی از ورزشکاران نسبت به فعالیت خود ممکن است نیاز هر ماه کفش ورزشی خود را تعویض کند.در حالی که ورزشکار در هفته یک بار از کفش خود استفاده میکندعمر حداقل 6 ماه قابل استفاده است در صورتی یه ورزشکار حرفه ای نسبت به شدت ورزش خود یک ماه یکبار باید تعویض شود.

سه کیلومتر راه می رود، ممکن است تنها یک یا دو بار در سال نیاز داشته باشد که کفش های خود را تعویض کند. بسیاری از فروشندگان تخصصی زمان نگهداری و طریقه مصرف کفش را به مشتری مطلع میکند،برای جلوگیری از آسیب ورزشکار و آسیب به زانو و کمر کفش ورزشی از اهمیت بالای در بین ورزشکاران دارد.

How to maintain your volleyball shoes?

زمان تعویض کفش های ورزشی

اگر زیره کفشی در یک طرف نسبت به طرف دیگر فرسوده تر یا سایدگی ایجاد شده باشد، کفش ها دیگر پارکی و کهنه شده و توی پای بازیکن ان چسبندگی و مقاوت لازم را برای بازیکن نداشته باشد.همچنین برای کفش های اسپرت دویدن و و  به طور کلی هر کفش ورزشی نیز شامل میشود، نکته کامل وجامع هر زمانی که متوجه آج زیره کفش شدین که در یک طرف ساییده تره شده است باید بدانید که زمان تعویض آن فرا رسیده است.

احساس درد مکرر در پا و کمر

شاید برای شماهم اتفاق بیفته که در حین بازی مسابقه ورزشکار دچار درد از ناحیه پا میشود.که یکی از دلایل مهم که اکثر ورزشکاران به آن توجه ندارند فرسودگی و غیر استاندار کفش های ورزشی گزینه ارزان نیستند و نگهداری درست از آنها می تواند میزان استفاده از کفش را افزایش دهد.بنابراین پس از می بایست به نکاتی جهت نگهداری از آن دقت شود. بخش مهمی از مراقبت از کفش های ورزشی تمیز نگه داشتن و شستن و خشک کردن صحیح آنها می باشد که از یکپارچگی اجزای کفش اطمینان حاصل می کند.

می توانید عمر کفش های ورزشی و بخصوص کفش های سالنی خود را با نحوه تمیز نگه داشتن صحیح آنها افزایش دهید و کفش هایی بدون تغییر رنگ پارچه و پارگی یا خراش داشته باشید. با اینکه سالن های ورزشی به اندازه زمین های چمن یا محیط های باز با آلودگی های محیطی درگیر نیستند اما با این حال همواره امکان کثیفی کفش های سالنی وجود دارد.

کفش های ورزشی سالنی دائماً با خاک، آلودگی و زباله های ریزی که می توانند به پارچه کفش وارد شوند در تماس هستند و علاوه بر این موارد آسیب ناشی از هوا، عرق و ضربات به توپ یا اجسام دیگر نیز وجود دارد. اگر رویه کفش سالنی شما همواره کثیف باشد، ذرات خاک می توانند به داخل توری و پارچه نفوذ کرده و مانند کاغذ سنباده آن را از بین ببرند.

تمیز کردن کفش های سالنی

اگر کفش های سالنی شما کثیف شدند، هرچه سریعتر خاک و کثیفی آن را با آبکشی یا دستمال خشک پاک کنید، تمیز کردن گل یا هر کثیفی که به کفش چسبیده باشد در حالی که هنوز تازه است به راحتی انجام می شود. پس از جدا کردن آلودگی ها باید کفش را با توجه به جنس و میزان کثیفی تمیز کرد، دقت کنید که برای تمیز کردن هر کفش ورزشی باید از شوینده مخصوص و ملایم استفاده شود که می توانید در زمان خرید بهترین گزینه را از فروشنده سوال کنید.

معمولا بیشتر کفش های ورزشی و مخصوصا کفش های سالنی با رویه پارچه ای تولید می شوند تا علاوه بر انعطاف پذیری بیشتر امکان گردش هوا داخل کفش نیز وجود داشته باشد. بنابراین روال معمول تمیز کردن کفش سالنی به یک شکل خواهد بود و برای این تمیزی به وسایل زیر نیاز خواهید داشت:

  • مسواک قدیمی یا برس (داشتن موهای نرم نکته کلیدی آن است.)
  • یک اسفنج
  • دستمال حوله ای
  • یک سطل آب گرم

برای رویه کفش سالنی: یک صابون ملایم یا اگر کفش ها دارای غشای ضد آب یا تنفس هستند، از پاک کننده مخصوص کفش استفاده کنید زیرا صابون یا مواد شوینده می توانند به بافت کفش آسیب برسانند.

برای کفی: صابون ملایم، خمیر جوش شیرین و آب یا محلول یک قسمت سرکه به دو قسمت آب.

مراحل تمیز کردن کفش های سالنی

همانطور که گفته شد در اولین مرحله باید اقدام به پاک کردن خاک، چمن و گل با یک برس نرم یا مسواک قدیمی از روی کفش کنید. در مرحله بعدی باید بندها و کفی ها و هر چیزی که از کفش جدا می شود را بردارید و بهتر است آنها را به صورت جداگانه بشویید. می توانید برای شستن کفی و بندها از ماشین لباسشویی استفاده کنید، اما شستن با آب ولرم یا سرد و با دست توصیه می شود، با این کار هم بندها و هم کفی ها تمیز می شوند و بوی نامطبوع کفش سالنی به کلی از بین می رود.

برای تمیز کردن کفش های سالنی در ابتدا یک سطل آب گرم را با یک شوینده ملایم مخلوط کنید، از یک برس نرم یا اسفنج آغشته به آب گرم و شوینده برای تمیز کردن زیره (کف کفش) استفاده کنید. در مرحله بعد باید قسمت بالای کفش خود را تمیز کنید که این نحوه تمیزی بستگی به جنس آن دارد، برای جنس پارچه از یک اسفنج مرطوب و شوینده استفاده کنید و به آرامی روی کفش بکشید. برای جنس جیر یا چرم باید توجه داشته باشید که صابون و آب می توانند به این مواد آسیب برسانند یا رنگ آنها را تغییر دهند، فقط از محصولات تمیز کننده مخصوص جیر و چرم استفاده کنید و دستورالعمل محصول را دنبال کنید.

در مرحله پایانی با یک اسفنج یا دستمال مرطوب با آب ولرم یا گرم کف و هر چیز باقی مانده را از روی کفش تمیز کنید.هنگامی که تمام قسمت های کفش سالنی خود را تمیز کردید، با دستمال کاغذی یا حوله های کاغذی آب اضافی آن را بگیرید، این به جذب رطوبت و حفظ شکل کفش شما در حین خشک شدن کمک می کند.

بهترین راه برای خشک کردن کفش های مرطوب این است که بگذارید با هوا خشک شوند یا آنها را جلوی پنکه قرار دهید. خشک شدن کفش ورزشی باید در دمای اتاق صورت گیرد نه هوای بیرون، زیرا تابش نور مستقیم خورشید منجر به زرد شدن کفش می شود. هنگامی که کفش های سالنی شما کاملاً خشک شدند، می توانید جوش شیرین داخل آنها بپاشید تا هرگونه بو یا رطوبت باقی مانده را جذب کند.

مواردی که نباید برای تمیز کردن کفش های سالنی انجام دهید:

1- هرگز از ماشین لباسشویی برای تمیز کردن کفش سالنی خود استفاده نکنید، زیرا گرما و مواد شوینده آن می تواند برای قسمت های مختلف کفش مضر باشد. همچنین خیس شدن کامل کفش می تواند به پارچه و چسب های آن آسیب برساند.

2- برای تمیز کردن کفش های سالنی سفید خود از سفید کننده یا سایر مواد تمیز کننده خانگی استفاده نکنید، از گزینه های ملایم و ایمن بهره بگیرید.

3- کفش های ورزشی خود را در خشک کن، نزدیک شوفاژ خشک نکنید و فقط از هوای آزاد ( در خانه یا جایی بدون تابش نور مستقیم خورشید) استفاده کنید. قرار دادن کفش های ورزشی در خشک کن اتوماتیک (حتی در حرارت کم) یا جلوی دریچه بخاری باعث آسیب دائمی به چسب و بالشتک کف می شود و این یکی از سریع ترین روش های فرسوده شدن کفش است.

نکته مهمی که پیش از خرید کفش ورزشی به آن می بایست دقت گردد اصل بودن آن می باشد. خرید مطمئن در کنار مناسب تا سالیان سال می توانید بهترین کفش شما باشد.انواع مدل های مختلف کفش ورزشی با برند های رووقتی صحبت از والیبال به میان می آید، می توانیم در مورد چیزهای زیادی صحبت کنیم!اما یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهید مراقبت از کفش‌هایتان است؛این شامل تمیز کردن کفش‌ها البته پوشیدن کفش‌هایتان در مکان مناسب بپوشید.

هنگامی که در مورد نوع کفش مورد نظر خود تصمیم گرفتید، چه چیزی را باید بدانید؟

به این ترتیب، می توانید مطمئن شوید که آن کفش ها برای شما مناسب هستند و کار را به درستی انجام می دهند.اگر نمیداند چگونه یک کفش والیبال خوب تهیه کنید این پست را از دست ندهید؛انتخاب مناسب کفش به شما کمک می کند تا در هر بازی به طور کامل برای تیم مفید باشید، ممکن است ایده خوبی باشد که یک جفت کفش برای لمس تهیه کنید.در نهایت، مهم است که مطمئن شوید کفش راحت است؛به این ترتیب می توانید روی بازی تمرکز کنید نه روی درد پا.کفش والیبال جزء ضروری این ورزش است.

انواع کفش های مناسب برای ورزش والیبال

کفش‌های نوع اول، کفش‌های پیاده‌روی هستند، برای پیاده‌روی در محله شما یا هر جایی که ممکن است نیاز به استراحت داشته باشید، مناسب هستند؛کفش‌ها باید راحت باشند تا ساعت‌ها پوشیده شوند.نوع دوم کفش، کفش دویدن است، برای فعالیت بدنی مناسب است و برای افرادی که نیاز به دویدن سریع دارند،کفش های نوع سوم کفش های اسکیس هستند، این کفش ها برای افرادی که نیاز به دویدن یا فوتبال بازی کردن بدون استراحت دارند، مناسب هستند.

نوع چهارم کفش های تنیس هستند، برای بازی تنیس مناسب هستند، اما توجه داشته باشید که به اندازه کفش های راه رفتن یا والیبال راحت نیستند.در مورد انواع کفش های مناسب برای والیبال میتوانی کفش های زیادی پیشنهاد داد؛اما تنها چیزی که همه ما می‌توانیم روی آن اتفاق نظر داشته باشیم این است که این کفش‌ها باید همیشه تمیز باشند/همیشه تمیز نگه داشته شوند.

نکات مهم برای تمیز کردن کفش های والیبال

کفش را زیر آب بشویید تا آب به کف کفش برسد.با قرار دادن یک کیسه توری فلزی روی کفش و مرطوب نگه داشتن رویه کفش میتوان طول عمر کفش را افزایش داد.اگر کفش خیس است، یک دستمال کاغذی روی زمین بگذارید سپس کفش را روی ان قرار دهید تا خشک شود.کفش‌های والیبال را با آب خنک و صابون در دمای 25 درجه سانتی‌گراد شست.کفش های والیبال باید با یک پارچه نرم تمیز شوند.

دکمه بازگشت به بالا