عمومیکسب و کار برتر ایرانی

انتخاب کفش اداری مناسب، گامی مهم در حفظ سرمایه انسانی

ویژگی کفش استاندارد:

چرم طبیعی، به علت دارا بودن منافذ طبیعی در بافتش، امکان تبادل هوا میان بیرون و داخل کفش را فراهم آورده و باعث تنفس پا می­شود به همین دلیل ساده، بهترین رویه برای کفش همان رویه چرم طبیعی است، رویه مصنوعی به علت تبادل نکردن هوا باعث بوی بد پا و عرق کردن بیش از حد می­شود . در پیشرفتهای مدرن ، کفش اداری، ضامن سلامتی پاها و کمر است که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد .

زیره کفش­های موجود در بازار دو نوع است: یکی زیره پلی اورتان (پی یو) و دیگری زیره پلی وینیل کلراید (پی وی سی). زیره­های PU سبک­تر، راحت­تر، قابل انعطاف­تر و در برابر سایش مقاوم­تر بوده و دوام آنها بیشتر است و بعد از گذشت زمان، اصطکاک آن به صورت جزئی کاهش می­یابد و درجه سختی آن نسبت به لاستیک نیتریل کمتر است، به همین دلیل شوک­های فشاری را جذب می­کند. ظاهر این زیره­­ها توپر بوده و در حالت خم کردن انعطاف بیشتری داشته و با فشار انگشتان دست، داخل می­روند. به هنگام خرید کفش باید به این نکته نیز دقت کرد که کف زیره نباید صاف باشد بلکه باید آج دار باشد تا از لیزخوردن جلوگیری کند.

توجه به استانداردهای پنجه کفش هم در انتخاب آن بسیار مهم است. از نظر قالب­بندی، فضای پنجه کفش باید طوری باشد که به انگشت­های پا فشار وارد نکند. کفش­هایی که پنجه آنها تیز است باعث می­شوند انگشت های پا روی هم بیافتند. این کفش­ها، انگشتان پا را تحت فشار قرار داده و آنها را بدفرم می­کنند. این مساله در خانم­ها شایع­تر است؛ به طوری که انحراف شست پا در خانم­ها ۹ برابر آقایان است و جلوی کفش باید به گونه­ای باشد که پنجه­های پا از هم باز بشود.

پاشنه معمولاً از چرم و لاستیک ساخته می­شود به طوریکه قسمت فوقانی از چرم و کف آن از لاستیک نرم می­باشد. برای کفش بانوان و کودکان معمولاً از لاستیک سفت استفاده می­شود، زیرا وزن آنها کمتر است و نیازی به جذب ضربه مانند مردان نیست. باید توجه داشت پاشنه با لاستیک سفت دوام کفش را بیشتر می­کند. پاشنه پهن و با ارتفاع کم، ثبات را زیاد می­کند و فشار وارد بر پاها را کاهش می­دهد ولی افزایش ارتفاع پاشنه باعث کاهش ثبات و افزایش تنش­های وارد بر جلوی پا می­شود.  تنه کفش که در واقع چارچوب روی کفش است و دور پا را در بر می­گیرد، به راحتی در برابر فشارهای وارده مقاومت کند و شرایط طبیعی پا را حفظ کند.

توصیه برای خرید کفش مناسب:

۱) کفش مناسب، کفشی است که هنگام پوشیدن طولانی مدت، پا را تحت فشار قرار نمی­دهد.

۲)هنگام پوشیدن کفش‌ در نظر داشته ‌باشید که انگشتان پایتان دچار تغییر حالت نشوند و یا کناره‌های پایتان تحت فشار ناشی از کفش قرار نگیرد.

۳) کفش نباید تنها جنبه زیبایی داشته ‌باشد بلکه باید از هر لحاظ مانع از آسیب دیدن پای شما در برابر گرما، سرما، نیروهای وارده از طرف زمین و ناهمواری‌های زمین شود که د%ر این راستا انتخاب کفشی با زیره­ای از جنس پلی اورتان (پی یو) و رویه­ای از جنس چرم طبیعی مناسب می­باشد.

۴) درنظر گرفتن بیماری‌هایی مثل دیابت ممکن است انتخابتان را محدود کند ولی در نهایت با آگاهی بر بیماری و شرایط حاکم بر شما، یک انتخاب صحیح انجام خواهید داد.

۵) در دوران بارداری کفش‌هایی پوشیده شوند که فشار زیادی بر پا و ناحیه پشت وارد نکند، مثل کفش‌های راحت و تختی که جنس و بافت نرمی دارند. معمولاً در این دوران، بین نیم تا یک نمره، تغییر اندازه وجود خواهد داشت که با توجه به این تغییر باید کفشی مناسب انتخاب شود.

۶) اگر از کمردردهای مکرر رنج می‌برید، سعی کنید کفش‌های طبی به پا کنید زیرا این کمردردها گاهی از عواقب پوشیدن کفش­های نامناسب و غیراستاندارد است.

۷) اگراضافه وزن دارید، پوشیدن کفش‌های تخت و راحت به شما توصیه‌ می‌شود. راه رفتن با کفش‌های پاشنه بلند برای کسانی که اضافه وزن دارند باعث عدم تعادل می­شود.

۸) خانم‌هایی­که قدی متوسط یا کوتاه همراه با اندامی متوسط و چاق دارند، بهتر است از کفش‌های پاشنه‌داری استفاده کنند که پاشنه‌هایش ضخیم و بلند است. البته استفاده از کفش‌های پاشنه‌دار سوزنی برای این خانم­ها مناسب نیست.

۹) ‌بهترین کفش‌ها برای پیاده‌روی، کفش‌هایی هستند که به خوبی پاها را دربر‌گیرند و هنگام پیاده‌روی کاملاً به عنوان محافظی برای پا عمل کنند و همچنین انعطاف‌پذیر باشند بطوریکه پا در آن خسته نشود. کفش­های پیاده­روی باید بسیار سبک باشند به نحوی که اصلاً احساس نکنید کفشی به پا دارید.

۱۰) ‌اگر به صورت حرفه‌ای و مداوم پیاده‌روی می­کنید بهتر است کفش‌های ساقدار را انتخاب کنید که در پیاده­روی­های طولانی مدت به ساق پایتان آسیبی نرسد.

۱۱)کفش باید با فرم طبیعی پاهای شما مطابقت داشته باشد. در ضمن قوس کف پا نیز باید متناسب با قوس کفش باشد.

۱۲) تخت کفش می­بایست محکم و قابل انعطاف باشد و سطح آجداری نیز داشته باشد.

۱۳) از پوشیدن کفش­های پاشنه بلند به مدت طولانی خودداری شود زیرا کفش­های پاشنه بلند، لغزیدن و به زمین­خوردن، دردکمر­ و پا و تغییر در فرم پا را بدنبال دارند. پاشنه کفش نباید از ۴ سانتیمتر بلندتر باشد. همچنین پاشنه­های عریض­تر نسبت به پاشنه­های نوک­تیز و باریک، مناسب­تر می­باشند.

۱۴)هنگام پوشیدن کفش، پاشنه پاهای شما نباید درون کفش بلغزد.

۱۵) پوشیدن کفش­های پنجه باریک، انگشتان پا را تحت فشار قرار داده و بد فرم می­کند.

۱۶) کفش­های تخت، لژدار و یا پاشنه کوتاه هم راحت­ترند و هم ایمن­تر.

۱۷) عوارض پوشیدن کفش­های تنگ شامل: پینه پا، میخچه، دردهای مفاصل، درد زانوها و پاشنه پا و خستگی زودرس می­باشد.

۱۸) پوشیدن کفش­های گشاد منجر به تاول زدن پاها می­گردد و فرد در هنگام راه رفتن از تعادل کافی برخوردار نمی­باشد.

۱۹) کفشی انتخاب کنید که بتوانید سایز آن را اندکی تغییر دهید، یعنی کفش­های بند­دار یا سگک­دار.

۲۰) آستر و پوشش درون کفش می­بایست نرم، فاقد درز و هرگونه برآمدگی باشد.

۲۱) شما قادر می­باشید طبق فرمول زیر سایز کفش خود را بدست آورید. ابتدا می­بایست طول پای خود را اندازه­گیری کنید، ( از نوک بلندترین انگشت پا (معمولاً شست پا) تا پشت پاشنه پا:

۲۲) در اثر پوشیدن کفش­های تنگ ، پا تحت فشار بوده و سیستم عصبی مختل می­شود و در نتیجه قدرت تفکر و تصمیم­گیری به حد بسیار پایینی کاهش می­یابد.[۶[

تقسیم بندی کفش ها:

کفش های پاشنه بلند ، پوتین ، کفش طبی و کفش تخت ، کفش ورزشی یا اسپورت مناسب ترین کفش را می توان کفش ورزشی و طبی و پوتین دانست و بقیه فاقد استاندارد می باشند و لازم است در ماه کمتر مورد استفاده قرار گیرند. لازم به ذکراست که کفش استاندارد باید راحتی و سلامت را به وجود آورد . در ایران کفش ملی یکی از قدیمی ترین شرکت های تولید کننده کفش است ولی امروز با واردات کفش از کشور چین دیگر تنها شرکت تامین کننده نیاز مصرف کنندگان ایران نیست.برای راحت مقایسه کردن کفش های بازار ایران چند عکس نمونه از کفش ها آورده شده است در زیر به بررسی آن ها می پردازیم.

حرکت برای موجود زنده حیاتی است و اگر یک قسمت کوچک آن اسیب ببیند روی زندگی انسان تاثیر زیادی دارد. توجه به پا نیز مثل بقیه اعضای بدن واجب است و اگر به آن توجه نشود باعث ناراحتی و درد شدید می شود.در این مقاله عکس های آورده شد تا شاید توجه بهبا پوشیدن تیپ قرارهای رسمی در جلسات اداری، طرف مقابل را تحت تأثیر قرار دهید. چه این با کارفرما باشد چه با مشتری. اینکه در جلسات چه بپوشید بیشترین تأثیر را در مصاحبه‌ها دارد. ظاهر شما در یک جلسه می‌تواند چیزهای زیادی در موردتان بگوید. بنابراین، باید مطمئن شوید که مناسبی می‌پوشید.

رویه: پیراهن دکمه دار نخی یا ابریشمی. شلوار: اگر شلوارهای دوخت یا گشاد تیره یا بژ دارید، در جلسه خود عالی به نظر می‌رسید. مانتو یا کت: با توجه به فرم بدن و قد، انتخاب کنید کدامیک برای شما مناسب‌تر است. در هر دو حالت (کت/مانتو) اینکه لباس برش‌های عمودی داشته باشد، آنرا اداری‌تر و شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد. کفش مناسب جلسات اداری: مانند جلسات گاه به گاه کاری، بهترین انتخاب کفش پاشنه بلند با طراحی ساده و اداری و رنگ خنثی یا کقش چرم طبیعی است. لوازم جانبی: از حداقل جواهرات اسفاده کنید. برای کیف مناسب قرار کاری، کیف زنانه شیک، گزینه‌ای عالی به نظر می‌رسد و البته ساعت فراموش نشود.

نکات پوشیدن تیپ مردانه مناسب جلسه : وقتی به لباس اداری مردان فکر می‌کنید، معمولاً به ظاهر اتاق هیئت مدیره فکر می‌کنید. کت و شلوار، موهای حالت‌داده شده، کفش‌ مناسب جلسات کاری به شکل جلا داده شده و یک ساعت مد روز برای هماهنگی. اما بسته به صنعت خود، می‌توانید با برش کت و شلوار، الگوی پارچه و لوازم جانبی که می‌خواهید اضافه کنید، آن را کمی جذاب‌تر کنید. کیف اداری مناسب جلسه بهتر است جمع و جور باشد. در کل کیف و کفش چرم گزینه مناسبی است.

چگونه یک هاست مناسب برای سایتمان انتخاب کنیم؟

هاست اشتراکی یا هاست اختصاصی؟ منظور از یا اشتراکی بودن هاست، سرور آن است. در هاست اختصاصی تمام منابع یک سرور در اختیار شما قرار می‌گیرد و در نتیجه‌ی آن، دست شما در شخصی‌سازی و اعمال تغییرات در تنظیمات سایت کاملا باز است. در مقابل، هاست اشتراکی به معنی اشتراک‌گذاری منابع یک سرور میان چندین سایت و استفاده مشترک از حجم فضا و پهنای باند آن است. پیشنهاد می‌شود که در ابتدای کار، از هاست اشتراکی استفاده کنید و با رشد و توسعه سایت خود هاست خود را به اختصاصی تغییر دهید.

هاست ایران یا هاست خارج از ایران؟ برخی تصور می‌کنند که ایرانی بودن یا خارجی بودن هاست روی کیفیت آن اثر می‌گذارد، در صورتی که این کاربران هدف شما هستند که نوع هاست را برایتان مشخص می‌کنند. اگر مخاطبان شما اغلب ساکن ایران هستند یا از آی‌پی ایران استفاده می‌کنند، بهتر است از هاست ایرانی استفاده کنید، اما نه هر هاستی! هاست انتخابی شما، چه خارجی باشد چه ایرانی، می‌بایست از سرورهای قدرتمندی استفاده کند و امنیت سایت شما را تضمین کند.

هاست لینوکس یا هاست ویندوز؟ هاست لینکوس از سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای لینوکس و هاست ویندوز، از سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای ویندوز استفاده می‌کند. این حقیقت را با نگاهی به نام این دو هاست مشهور می‌توان دریافت. اما از بین آن دو کدام را باید انتخاب کرد؟ باید گفت که مزیت هاست لینوکس این است که صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد، در عین حالی که برای بهره‌مندی از امکانات هاست ویندوز باید مبلغی را پرداخت کنید. هر دوی این سرویس‌های میزبانی قدرتمند و معتبر هستند، اما توجه کنید که اگر سایت شما وردپرس است، هاست لینوکس با آن تطابق بیش‌تری دارد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا