عمومیکسب و کار برتر ایرانی

چرا باید از دوربین مداربسته استفاده کنیم ؟

امروزه با رشد جمعیت و همچنین با افزایش میزان جرایم و تخلفات، راه اندازی،نصب دکل مخابراتی دوربین مداربسته و در جهت حفظ امنیت و کمک به کسب و کار، از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل استفاده از دوربین مداربسته به ابزار اساسی و مهمی برای حفاظت از دارایی ها و برقراری امنیت افراد در برابر آسیب و خرابی های احتمالی ، تبدیل شده است. معمولا این نصب روی دکل منوپل مخابرات انجام میشود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در اینباره و حتی دانستن قیمت دکل مخابراتی مهاری میتوانید از کارشناسان همپادکل کمک های لازم را بگیرید و سپس خرید خود را انجام دهید.

دوربین مداربسته چیست؟

cctv ، دوربین مداربسته یا تلویزیون مداربسته، سیستمی است که به شما امکان می‌دهد در جریان آنچه در محل کار، خانه و اطراف آن اتفاق می‌افتد، قرار بگیرید. دوربین‌ها و مانیتورها شما را قادر می‌سازند تا رویدادها را به صورت زنده مشاهده کرده و فیلم‌های ضبط شده‌ها را به صورت بایگانی ذخیره کنید. مانیتور دوربین مداربسته را با یک تلویزیون عادی اشتباه نگیرید. محتوای ضبط شده توسط دوربین‌ها پخش عمومی نمی‌شوند بلکه تنها به تعداد محدودی نمایشگر متصل می‌شوند.

مزایای استفاده از دوربین مداربسته

دوربین مداربسته نه فقط برای جلوگیری از وقوع جرم و تخلف ، بلکه برای مدیریت بهتر کارمندان، با بررسی و کنترل عملکرد ایشان نیز کاربرد و مزیت دارد. علاوه بر موارد امنیتی و کنترلی ، دوربین مداربسته در زمینه های دیگری به کاربران کمک می کند که در ادامه به بخشی از آنها می پردازیم.

کاهش میزان جرم و جنایت

همانطور که گفتیم ، استفاده از دوربین مداربسته به منظور جلوگیری از خرابکاری و ارتکاب جرم ، بسیار وسیع و یکی از مهمترین مزایای استفاده از دوربین مداربسته است. به این ترتیب ، نصب دوربین مداربسته، با کمترین میزان هزینه تاثیر زیادی در کاهش میزان جرایم ، سرقت ، ناهنجاری ها و خرابکاری در جامعه خواهد داشت.

جلوگیری از نفوذ به حریم خصوصی

بزرگ ترین راهکارهای دوربین مداربسته در حفظ و کنترل امنیت اماکن است. با فناوری های پیشرفته ، قابلیت هشدار به کاربر و دیگر امکانات هوشمند دوربین مداربسته های مدرن می توانید با تعریف خط فرضی ، تردد افراد را محدود کرده و از عبور افراد متفرقه در مناطق ممنوعه جلوگیری کنید.

 امنیت کودکان و سالمندان

از دیگر اهمیت‌های استفاده از دوربین‌های مداربسته، به‌ویژه در مناطقی که میزان جرم در آن‌ها بالا است، ایجاد احساس امنیت و اطمینان خاطر در افراد است. با پیشرفت فناوری، بسیاری از مدل‌های پیشرفته‌تر دوربین‌های مداربسته به‌صورت بی‌سیم ارائه می‌شوند، به این معنی که می‌توان آنها را از طریق تلفن هوشمند یا رایانه خود مشاهده و کنترل کرد. این قابلیت امکان بررسی و یا محل کار را تنها با یک کلیک فراهم می‌سازد.

دوربین‌های امنیتی می‌توانند شما را از آنچه در خانه اتفاق می‌افتد مطلع کنند. حتی وقتی خارج از شهر هستید، می‌توانید با تلفن هوشمند خود اعلام حضور کنید و ببینید که اوضاع چگونه پیش می‌رود و همچنین با اطمینان از ایمن بودن عزیزانتان راحتی بیشتری خواهید یافت. به لطف دوربین مدار بسته حتی در صورت عدم حضورتان، می توانید در کنار سالمندان و کودکانتان باشید و از سلامت و امنیت آنها اطمینان حاصل کنید. با استفاده از دوربین مداربسته به منظور فناوری های پیشرفته و هوشمندی مثل ، میکروفن داخلی و زنگ هشدار به کاربر در این زمینه، از آرامش خاطر نسبت به عزیزانتان ، برخوردار خواهید بود.

تشخیص فعالیت های کارکنان

در محیط کارها، راهروها و محل رفت و آمد کارکنان در شرکت‌ها ، اداره‌ها و کارخانه‌ها از دوربین مداربسته استفاده می‌کنند. نصب این دوربینها نه فقط به لحاظ حفظ امنیت آنها، بلکه از جهت کنترل کیفیت عملکردشان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. البته نصب دوربین مداربسته در ساختمان‌های اداری و کاری باید با آگاهی کارکنان و حقوق انسانی رعایت شود.

برای ثبت شواهد

بیشترین اهمیت استفاده از دوربین‌ مداربسته در زمان وقوع سرقت یا هر جنایت دیگری برجسته‌تر می‌شود، چراکه پلیس می‌تواند از فیلم‌های دوربین مداربسته برای تجزیه‌وتحلیل حادثه و نیز به‌عنوان مدرکی علیه مجرمان در دادگاه استفاده کند. سیستم‌های نظارتی مدرن می‌توانند صدا را نیز ضبط کنند. این فیلم‌ها می‌توانند به‌ویژه برای جمع‌آوری شواهد از اهمیت به‌سزایی برخوردار باشند.

جلوگیری از آزار و اذیت جنسی مهمترین اهمیت استفاده از دوربین مداربسته

از دیگر اهمیت‌های استفاده از دوربین‌ مداربسته جلوگیری از آزار و اذیت جنسی است. متأسفانه علیرغم مقررات دقیق و سخت‌گیرانه موجود، این امر در بسیاری از کشورها مسئله‌ای مداوم است. در سال 2012، تقریباً 7500 شکایت فقط در ایالات متحده دریافت شده است که نتیجه آن پرداخت 43 میلیون دلار به نفع شاکیان بود. نصب دوربین‌های مداربسته نه‌ تنها می‌تواند به‌عنوان یک عامل بازدارنده عمل کند بلکه محلی امن‌تر برای کارکنان فراهم می‌سازد، همچنین اطمینان حاصل می‌شود که از چنین فعالیت‌های مذموم و آسیب‌زننده‌ای جلوگیری شود. در دادگاه نیز، فیلم‌های دوربین‌های مداربسته می‌تواند در اجرای صحیح قانون مؤثر باشد.

مقرون‌به‌صرفه و ارزان

دوربین‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف موجود هستند و هر کدام ویژگی‌های مختلفی دارند؛ بنابراین مصرف‌کنندگان می‌توانند در بر اساس نیازهای خود دست به انتخاب بزنند. از دیگر مزایا و اهمیت‌های استفاده از دوربین‌ مداربسته ایجاد امنیت اقتصادی است؛ به این معنی که پس از نصب سیستم، نگهداری آنها بسیار آسان بوده و نیاز به جبران خسارت کمی دارد و تنها نیاز است از تمیز بودن دوربین‌های خود اطمینان حاصل کنید تا بهترین عملکرد را از سیستم بگیرید. به غیر از این، دوربین‌های مداربسته سال‌ها محل زندگی شما را ایمن نگه می‌دارند.شما می‌توانید با هزینه کم یکی از دوربین‌های موجود در لیست دزدگیر را انتخاب کنید.

ساماندهی کسب و کارتان

مهم نیست مقیاس تجارت یا فضای دفتر شما چه اندازه باشد، اختلافات همیشه اتفاق می‌افتند. این اختلافات می‌تواند بین کارمندان و مدیران، بین کارمندان و شما و یا حتی خود کارمندان باشد. معمولاً در چنین شرایطی و قبل از اینکه همه چیز از کنترل خارج شود، باید دقیقاً بفهمید چه اشتباهی رخ داده است. در این شرایط اهمیت استفاده از دوربین‌های مداربسته کاملاً ملموس است، چراکه تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین‌های نظارتی می‌توانند شواهد کافی برای داوری و حل اختلاف را فراهم کنند. شما می‌توانید برای کسب وکارتان یکی از دوربین‌های مدرابسته موجود در لیست دزدگیر را انتخاب کنید.

شناسایی بهتر مشتریان

بسیاری از مشاغل کوچک از سیستم نظارت تصویری خود برای مطالعه عادات مشتری، بهینه‌سازی مسیرهای مراجعه به فروشگاه، جابه‌جایی مجدد محصولات، آگاهی از عادات مشتری و… استفاده می‌کنند. علاوه بر ویژگی‌های فوق، ساده‌سازی عملیات، ایجاد آرامش خاطر و اعتبار کاری، از دیگر اهمیت‌های استفاده از دوربین مداربسته هستند.

کاهش هزینه‌های امنیتی

از دیگر اهمیت‌های استفاده از دوربین‌ مدار بسته می‌توان به کاهش هزینه‌های امنیتی اشاره کرد چراکه نصب دوربین مدار بسته به معنای کاهش تعداد پرسنل امنیتی است. برای این کار می‌توانید از دور بین‌های یا استفاده کنید. این دوربین‌ها قابل اطمینان، بسیار کاربردی و کوچک هستند و انسداد کمتری دارند.

کنترل و مدیریت شهری

بدون شک کنترل و مدیریت مکان‌های شلوغ و عمومی مانند ایستگاه‌های راه‌آهن، پایانه‌های مسافربری، ایستگاه‌های مترو، دفاتر و مغازه‌ها ضروری است. با استفاده از دوربین‌ مداربسته در سطح شهر، می‌توان بزرگراه‌ها، مکان‌های شلوغ و ایستگاه‌های مترو را از طریق اتاق‌های نظارتی کنترل کرد و چهره افراد سودجو و قانون‌شکنان را تشخیص داد یا از وضعیت ترافیک و وقوع حوادث مطلع شد.

نظارت در اماکن صنعتی

برخی از فرایندهای صنعتی، مانند صنایع شیمیایی و راکتورهای هسته ای، تحت شرایط خطرناک و دشوار عملیاتی انجام می گیرند. انجام این قبیل فرایندها به صورت نظارت مستقیم امکان پذیر نیست و خطر مالی یا جانی دارد. در کارخانه های صنعتی از دوربین مداربسته بخش خط تولیدی، حضور فیزیکی انسان خطرناک، دشوار یا غیر ممکن است نیز بهره گرفته می شود. دوربین مداربسته ها در صنعت، به منظور نظارت بر خط تولید محصول استفاده می شوند.

 کنترل ترافیکی

امروزه استفاده از دوربین مداربسته برای کنترل ترافیک به کار می‌رود. به عبارت دیگربسیاری از کشورهای جهان از دوربین مداربسته به منظور کنترل ترافیک در سطح گسترده استفاده می‌شود؛ از جمله کنترل میزان ترافیک و اطلاع رسانی با استفاده از جی پی اس به راننده هایی که قصد عبور از خیابان های پر ترافیک را دارند ، نظارت بر تصادفات و شناسایی جرایم رانندگی، ثبت تخلفات و … از جمله کاربردهای دوربین مداربسته های در کنترل وسایل نقلیه هستند.

بررسی جاهای پر رفت‌و‌آمد

یکی از قابل توجه ترین ویژگی های دوربین مداربسته مجهز به سیستم هوشمند، و مناطق پر تردد به صورت حرارتی می باشد. با بهره گیری از این تکنولوژی ، دوربین مداربسته به فروشندگان امکان تحلیل رفتار مشتری را می دهد که موجب رونق کسب و کار می شود. مثلا شناسایی نقاطی را که مشتری ها در جایی که بیشترین رفت و آمد داشتند، با رنگ قرمز در تصویر مشخص می کند.

حفاظت از اموال اداره

محافظت از اموال در ادارات و بانک‌ها از مهمترین مزایای استفاده از دوربین مداربسته می‌باشد. بارها اتفاقی افتاده که افراد غریبه‌ وارد اداره شده و به اموال عمومی آسیب رسانده ‌اند. با نصب دوربین مداربسته ، می‌توان علاوه بر کنترل رفتار آن‌ها، از چنین اقداماتی و همچنین سرقت آن‌ها از اموال کارمندان پیشگیری کرد.

حمل و نقل عمومی

راهکارهای دوربین مداربسته در جلوگیری از حوادث یا کنترل کردن مکان در مرکزهای حمل و نقل عمومی که محدوده دید عموم خارج می باشد. مثلا در متروها از دوربین مداربسته برای کنترل درهای ورود و خروج مسافر استفاده میکنند، تا از عابران مسافرین مطمئن باشند. موارد مشابه آن در اتوبوس ها و قطارهای شهری. نصب دوربین مداربسته در خودرو، به راننده کمک می کند تا هنگام دنده عقب رفتن، با اشیا و یا افراد برخورد نکند.

کلام آخر در خصوص اهمیت استفاده از دوربین‌ مداربسته

بعد از دانستن مزایا و اهمیت استفاده از دوربین‌های مداربسته می‌توانید از ایمنی خود، عزیزان و اشیای قیمتی‌تان اطمینان حاصل کنید. بااین‌حال، اشرار ممکن است با مسدود کردن دید دوربین یا مخفی نگه‌داشتن چهره خود، راهی در مورد این سیستم‌ها نیز پیدا کنند. ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود از چند دوربین در زوایای مختلف استفاده کنید تا در صورت وقوع جرم، پلیس بتواند جزئیات مشابه را از زوایای دیگر جمع‌آوری کند.

دکمه بازگشت به بالا