عمومی

چتر حمایت دولت و مجلس بر سرشرکت های دانش بنیان

با توجه به پایگاه داده باراناخبر ،
سعید منجم زاده در ساعت 18:30 به باراناخبر گفت: “بر اساس قانونی که در سال 1989 توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد ، تصمیم گرفته شد که دولت شرکت های دانش بنیان را در سراسر کشور شناسایی کرده و تحت حفاظت قرار دهد.” خود را “

وی اظهار داشت: اگر می خواهیم به توسعه بلند مدت ، به ویژه از منظر توسعه اقتصادی دست یابیم ، باید نگاه ویژه ای به شركتهای دانش بنیان داشته باشیم ، زیرا توسعه اقتصادی با تأكید و تكیه بر شركتهای دانش بنیان ، و ظاهر اقتصاد سنتی اولویت دیگر است “نه دولت ها.

قائم مقام مرکز شرکت ها و م Basedسسات دانش بنیان گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی به این موضوع رسیدگی کرده و زیرساخت های قانونی برای آن طراحی شده و در دولت در نظر گرفته شده است.

وی گفت: ما از ابتدای برنامه یعنی سال 1391 بر اساس دانش 5 هزار و 500 شركت را شناسایی كرده ایم و دستگاه اجرایی متولی آن معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است كه فعالیت های خود را معطوف به این موضوع كرده است.

سعید منجم زاده گفت: در هر زمینه صنعتی که شرکت های تولیدی در کشور فعالیت می کنند ، ما یک شرکت دانش بنیان داریم ، از مناطقی که سطح دانش جدید بسیار بالا است ، مانند بیوتکنولوژی و فناوری نانو که عمدتا شرکت هایی با دانش محلی در این زمینه شرکت هایی که در زمینه های سنتی و قدیمی فعالیت می کنند می توانند دانش بنیان باشند ، مشروط بر اینکه دو ویژگی اصلی داشته باشند.
وی گفت: “اولین ویژگی سطح فناوری و خدماتی است که آنها ارائه می دهند سطح بالایی دارد و از پیچیدگی فنی قابل توجهی برخوردار است و دوم اینکه دانش فنی تولید محصول در داخل شرکت بومی سازی شده است.

حسینی ، مدیرعامل شرکت دانش بنیان ، دیگر مهمان برنامه گفت: اقتصاد دانش بنیان با تمرکز بر شرکت های دانش بنیان ، اگرچه در کشور ما موضوع جدیدی است ، اما با تلاش مدیران و مسئولان رشد چشمگیری داشته است سالهای گذشته “.

کلاهی ، مدیر عامل دانش بنیان ، دیگر مهمان برنامه ، گفت: “در سال های اخیر ، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ایجاد یک اکوسیستم موفق بوده است تا شرکت های نوآور و فناوری بتوانند رشد و بلوغ پیدا کنند.”
وی گفت: شرکت های دانش بنیان نیز مشکلات بزرگتری دارند.

دکمه بازگشت به بالا