عمومی

عدم تشخیص نیازهای یزد از دلایل ناکامی شرکت‌های دانش بنیان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مسعود عظیمی در نخستین نشست ستاد اقتصاد دانش بنیان دانشگاه فنی و حرفه ای یزد، معاون اقتصادی استاندار یزد نیز بر اهمیت توسعه اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری برای ایفای نقش دانش بنیان و بیشتر تاکید کرد. شرکت های خلاقی که محصولات دانش بنیان تولید می کنند و بر تجاری سازی دستاوردهای خود تاکید می کنند.

مسعود عظیمی با تاکید بر اینکه نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری با یک فرآیند کارشناسی و بر اساس نیاز کشور انجام شد، گفت: اولویت اول در تولید دانش بنیان باید تمرکز بر فناوری مورد نیاز کشور باشد. .

وی تاکید کرد: همچنین در تولید دانش بنیان باید کشور را از واردات محصولات و فناوری های استراتژیک بی نیاز کنیم و پس از بررسی های دقیق، نیازهای اساسی کشور را در زمینه واردات شناسایی و بر تولید دانش متمرکز شویم. – محصولات یا فناوری های مبتنی بر.”

عظیمی نبود روحیه کار تیمی و ناآگاهی از نیازهای مهم استان را از دلایل شکست برخی شرکت های دانش بنیان در استان دانست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد تشکیل کارگروه های تخصصی در نقاط مختلف استان اعم از صنعت، کشاورزی و … را به منظور حمایت همه جانبه از واحدهای تحقیق و توسعه و نقش دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان دانشگاه کارآفرین برای توسعه شرکت های نوآور و دانش بنیان و پیشبرد اهداف این شرکت ها مهم تلقی می شود.

داوود عندلیب رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای یزد نیز در این جلسه تشکیل ستاد اقتصاد دانش بنیان و استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت های دانشگاه را اقدامی ضروری و مهم برای تحقق شعار سال دانست. و بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای یزد در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان با مسئولان استانی همکاری خواهد کرد و از تمامی ظرفیت های دانشگاه در این زمینه استفاده خواهد کرد.

در این نشست نمایندگان پارک علم و فناوری، کارآفرینان برجسته و مدیران عامل شرکت های دانش بنیان استان به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص توسعه اقتصاد دانش بنیان استان پرداختند.

دکمه بازگشت به بالا