اقتصادی

توسعه فناوری‌های معدن با کمک زیست‌بوم دانش‌بنیان/ظرفیت کیش برای ایجاد موزه زمین‌شناسی

در چهارچوب طرح توسعه نوآوری ها و فناوری ها در زمینه صنعت معدن و معدن ، معاون رئیس جمهور علوم و فناوری با تأسیس مرکز نوآوری و فناوری معدن در برج فنی کلیساها ، ظرفیت های این رشته با کمک دانش محور.

به گزارش باراناخبر ، توسعه فناوری های معدن که یکی از ظرفیت های غنی و استراتژیک کشور ما است ، امروز 2 شهریور با امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین برنامه مشترک نوآوری و توسعه فناوری در زمینه معادن و صنایع معدن ، معاون رئیس جمهور علم و فناوری و مؤسسه کلیسا و علوم و فناوری سهم نوآوری فعالان محیط زیست دانش بنیان شکل جدیدی گرفت.

برنامه توسعه نوآوری و فناوری در زمینه معدن و صنایع معدن و مؤسسه آموزشی علمی و فناوری کیش با اهدافی همچون توسعه نوآوری و تجاری سازی فناوری ها در این زمینه ، توسط کامبیز مهدی زاده ، مدیر طرح توسعه نوآوری و فناوری های معدن و صنعت معدن مسعود توفیقی مدیر کل موسسه علوم و فناوری کیش با امضای این تفاهم نامه همکاری مشترک را آغاز کردند.

مهدی زاده در این جلسه با بیان اینکه توسعه و دانش بنیان نوآوری ها در زمینه معادن و صنایع معدنی که یکی از ظرفیت های ارزشمند کشور است از مهمترین اولویت های معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور است ، افزود: : آموزش و توسعه زیرساختهای تحقیقاتی و پژوهشی در این زمینه یکی از اولویت هایی است که معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با کمک ظرفیت ایجاد شده براساس اکوسیستم نوآوری دنبال می کند.

وی با اشاره به پتانسیل ارزشمند جزایر خلیج فارس در زمینه زمین شناسی و معدن ، افزود: زمین شناسی مزرعه ای و زیر دریایی یکی از محورهایی است که می تواند با کمک ایده های نوآورانه آن به ایجاد ارزش افزوده و کارآفرینی منجر شود. جوانان “.

وی همچنین اضافه کرد: جزیره کیش ظرفیت ایجاد و راه اندازی یک موزه زمین شناسی و یک نمایشگاه دائمی معدن و زمین شناسی را دارد.

مدیر برنامه نوآوری و توسعه فناوری در زمینه معادن و معادن این معادن را گامی در جهت توسعه ظرفیت های بالقوه معدن کشور دانست و گفت: ارزیابی کشور براساس تعداد کارخانه ها و میزان فروش خام در گذشته و حال ، ایجاد و اشتغال نوآورانه مبتنی بر دانش و فناوری این ملاک اصلی برای پیشرفت کشورها است. در این راستا ، ما در تلاش هستیم اکوسیستم را برای خلاقیت جوانان تحصیل کرده ایجاد کنیم ، ضمن اینکه محیط کسب و کار دانش را شکوفا می کنیم. از ظرفیت های غفلت شده ، به ویژه در زمینه صنعت معدن.

مهدی زاده با بیان اینکه اعتماد به جوانان خلاق و کارآفرین در سالهای اخیر نتایج ارزشمندی را برای کشور به همراه آورده است ، گفت: اگر به جوانان با استعداد و توانمند کشور خود اعتماد کنیم ، به نتیجه مطلوب می رسیم. ما شاهد تجلی ملموس این اعتقاد در توسعه شرکتها و مشاغل دانش بنیان بوده ایم و فارغ التحصیلانی که در قالب پروژه های حمایتی به کشور برگشته اند ، با محصولات دانش بنیان خود به کشور کمک کردند تا بتوانند به این کشور کمک کنند. مقابله با بحران کرونا.

در بخش دیگری از این نشست ، مسعود توفیقی ، مدیرعامل پژوهشگاه علوم و فناوری کیش با اشاره به استقبال واحدهای فناوری که در برج فنی کیش تأسیس می شود ، اظهار داشت: اکنون 34 واحد فناوری ایجاد شده است ، در حالی که تعداد بیشتری 167 برنامه کاربردی در زیرسطح تحت بررسی ایجاد شده است. این استقبال به دلیل ظرفیت عالی منطقه آزاد کیش برای توسعه مشاغل مبتنی بر دانش و فناوری ، به عنوان الگوی منحصر به فرد توسعه در جنوب کشور است.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور ، براساس این تفاهم نامه همکاری ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ضمن تسهیل شرایط و روند اخذ مجوزهای مورد نیاز و مصوبات دانش بنیان ، پروژه های موفق را تجاری می کند و محصولات استارتاپ های ارائه شده را صادر می کند. همچنین ارائه و ارزیابی پروژه های فناوری و پروژه های تحقیقاتی به کار رفته در زمینه معدن برای ایجاد و بهره برداری از امکانات مرکز فناوری و نوآوری و همچنین پشتیبانی از پروژه های کاربردی با هدف توسعه فناوری های زمین شناسی ، معادن و معادن خواهد بود. وظایف دیگر این معاون .
همچنین موسسه علوم و فناوری کیش همچنین فضای کافی برای راه اندازی مرکز فناوری و نوآوری در معادن و صنایع معدنی اختصاص داده و در برگزاری برنامه ها و نمایشگاه های تخصصی شرکت خواهد کرد. تلاش برای جذب مشارکت و تشویق سرمایه گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی در اجرای ایده ها و پروژه های نوآورانه و فناوری برای تسهیل روند فروش محصولات تولیدی به همراه برگزاری دوره های آموزش حرفه ای برای تقویت ظرفیت مبتدیان از دیگر وظایف این موسسه براساس این اساس ، یک تفاهم نامه همکاری است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا