پیش بینی بازار سرمایه در ماه‌های آینده

یک تحلیلگر بازار سرمایه عدم قطعیت های حل شده برای بازار سرمایه را بررسی کرد و روند صعودی بازار را در کوتاه مدت پیش بینی کرد.

سعید جعفری در گفت وگو با باراناخبر با بیان اینکه برخی عدم قطعیت ها در مورد بازار سرمایه در حال کاهش است ، اظهار داشت: قیمت سهام در ماه های اخیر اصلاح قابل توجهی را تجربه کرده و وظیفه ریاست جمهوری تعریف شده است. از طرف دیگر ، نرخ ارز که به دلیل لغو تحریم ها بسیاری انتظار کاهش شدید آن را داشتند ، افت چندانی نکرد و در بالای 24000 یورو تثبیت شده است. طی شش ماه گذشته قیمت های جهانی به شدت افزایش یافته است. به طور کلی ، ترکیب این عوامل باعث شفافیت فضا شده است و با توجه به حضور مجامع شرکت ها که سود خوبی نیز توزیع می کنند ، شانس خرید سهام بیشتر خواهد شد.

وی افزود: حدود یک ماه پیش انتظار می رفت که رکود بازار به پایان برسد و یک روند صعودی بسیار نرم آغاز شود ، که به نظر می رسد حدود 10 روز پیش اتفاق افتاده است. من فکر می کنم این روند با وجود نوسانات دو یا دو بعدی ادامه یابد. سه روز بازار و بازار تا پایان ماه اوت افزایش اندکی خواهد داشت. پس از یک ماه دیگر ، ما همچنان صعود خواهیم کرد.

این تحلیلگر بازار سرمایه همچنین در مورد وضعیت بازار در طولانی مدت گفت: هنوز عدم اطمینان در مورد بازار وجود دارد. از یک سو مشخص نیست تکلیف برجام چیست و از طرف دیگر مشخص نیست تیم اقتصادی دولت جدید در مورد برخی از سیاست های تأثیرگذار بر شرکت های بازار سرمایه چه رویکردی را اتخاذ می کند. باید دید قیمت های جهانی طی ماه های آینده چگونه خواهد بود. این عدم قطعیت ها پیش بینی بازار در طولانی مدت را دشوار می کند ، اما تا زمانی که کاهش قیمت جهانی را تجربه نکنند ، بازار تا پایان سال سقوط نخواهد کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا