اقتصادی

پیشنهاد مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان برای پیگیری طرح صیانت از فضای مجازی

مجمع سازمان های دانش بنیان ایران و فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات بیانیه مشترکی در مورد طرح حفاظت در زمینه قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات اساسی برنامه های کاربردی فضای مجازی صادر کردند.

به گزارش باراناخبر ، مجمع سازمان های دانش بنیان ایران و فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در بیانیه ای نظرات خود را درباره پیش نویس قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات اساسی مورد استفاده در فضای مجازی بیان کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

“نام خدا
جناب آقای دکتر قالیباف
رئیس افتخاری مجلس شورای اسلامی

سلام و سلام

با آرزوی سلامتی و تندرستی ، با توجه به تصویب “پیش نویس قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات اساسی برنامه های کاربردی فضای مجازی” در کمیسیون ویژه مجلس شورای اسلامی مطابق اصل 85 قانون اساسی و اجرای آزمایشی طرح مورد نظر ، در صورت تأیید کمیته مورد نظر ، با در نظر گرفتن وظایف مندرج در قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار اتاق ایران ، توسط فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران و مجمع سازمانهای مبتنی بر دانش ایران به عنوان دو سازمان برتر در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و سازمانهای دانش بنیان با بیش از 30 سازمان. جلسات ملی ، جلسات متعدد و کارشناسان با همه فعالان اقتصادی و ذینفعان برای بررسی و بررسی آثار و پیامدهای تصویب این طرح برگزار شد.

خلاصه نظرات دریافتی این است که تصویب طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات اساسی برنامه فضای مجازی با ساختار فعلی ، باعث ایجاد موانع جدی در فرآیندهای فعلی و اختلال در اشتغال و تولید کالا و خدمات در مناطق می شود. جرایم سایبری ، آسیب به فرایندهای تجاری و ارتباطات شرکتی فاصله بیشتری را با سطح جهانی فناوری ، مهاجرت نخبگان به رقبای منطقه ای و ایجاد انحصارات و پیگیری اجاره ایجاد می کند.

بنابراین ، فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران و مجمع سازمان های دانش ، با اعلام مخالفت با طرح کلی ، تمهیداتی را برای حضور نمایندگان همه سازمان های مربوطه از بخش خصوصی برای حضور در جلسات کمیسیون های ویژه و در نظر گرفتن نظرات پیشنهاد می کند. کارشناسان این سازمان ها

افشین کلاهی؛ رئیس هیئت مدیره انجمن سازمانهای دانش بنیان ایران

محمدرضا طلایی؛ رئیس هیئت مدیره فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران »

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا