اقتصادی

تقاضای توقف رسیدگی به طرح صیانت از فضای مجازی در کمیسیون مشترک

یکی از اعضای کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از درخواست برای سکوت در مورد طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی و سازماندهی رسانه های اجتماعی و توقف درمان آن در این کمیته خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با همکاری نمایندگان دیگر برای سقوط.

به گزارش باراناخبر ، جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تایباد در مقاله ای در صفحه توییتر خود نوشت:

“طرح حفاظت از فضای مجازی غیرحرفه ای و چالش برانگیز است. بر اساس تبصره 2 ماده 167 قانون آیین نامه داخلی ، ما درخواست می کنیم که تحقیقات در کمیسیون متوقف و به دادگاه بازگردانده شود ، به این امید که با حمایت دیگران آقایان محترم ، اجازه دهید برنامه را خاموش کنیم. “اولویت کشور واکسن و معیشت است ، نه اینترنت.”

بر اساس تبصره 2 ماده 167 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ، در صورتی که 15 نماینده قبل از تصویب هیات امنا ، لغو بررسی طرح یا پیش نویس قانون مطابق اصل 85 قانون اساسی را درخواست کنند ، درخواست در همان جلسه و در جلسه بعدی اعلام می شود. ماده (165) آیین نامه داخلی پیشنهاد می شود و در صورت تصویب این الزام ، بررسی پیش نویس قانون یا طرح مطابق مقررات داخلی ادامه می یابد.

در ماده 165 آیین نامه داخلی نیز روند بررسی درخواست نمایندگان مبنی بر بررسی پیش نویس مطابق اصل 85 قانون اساسی تشریح شده است.

بر اساس اصل 85 قانون اساسی ، مجلس شورای اسلامی نمی تواند اختیار قانونگذاری را به کسی واگذار کند ، اما در صورت لزوم می تواند این اختیار را به کمیته های داخلی خود واگذار کند ، در این صورت این قوانین به صورت موردی اعمال می شود. دوره مشخص، دوره معین. توسط مجلس تعیین می شود. و تصویب نهایی با مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

در جلسه علنی روز چهارشنبه 27 آگوست ، نمایندگان مجلس با 121 رأی موافقت کردند که طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی و سازماندهی پیام های اجتماعی مطابق اصل 85 قانون اساسی مورد بررسی قرار گیرد ؛ با این مجوز ، طرح حفاظت توسط یک کمیسیون مشترک مورد بررسی قرار می گیرد و مصوبات آن همان برنامه علنی خواهد بود و مستقیماً برای اظهار نظر به هیئت امنا ارسال می شود.

تصویب الزامات ماده 85 برای طرح حفاظت از کاربران واکنش های تا حد زیادی را برانگیخت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا